Vaak stroomuitval, hoe bescherm ik mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik weet niet zeker als dit in de juiste forum afdeling staat alvast sorry daar voor!
Ik zit namelijk met een zwaar probleem, mijn ouders hebben een nieuwe stroom kast laten plaatsen thuis het is zo een eco ding die alles aan geeft hoe veel je verbuik is en je kan dat zien op je smartphone etc.
Nu valt bij ons de stroom regelmatig uit omdat er iets niet goed werkt. Maar nu ter zaken mijn pc valt dan ook altijd uit waar ik echt woedend van word wil echt niet dat die het gaat begeven. Nu denken julie mss van 1 keer zal die wel niet stuk gaan maar het is all de 14 keer op 4 maande :(
En ik heb all meer dan 1200 euro in dat ding zitten. Ben een gamer dus!

Nu wou ik vragen bestaat er niet zo iets als een acu zoals bij een laptop of een soort adapter ? dat kan dienen als nood stroom ? alvast bedankt !

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Een ups.

Bijvoorbeeld :
V&A aangeboden: APC Smart-UPS 1500VA Rack Model

Verder is het een vaag verhaal :/ Nieuwe groepenkast en dan uitval? Klinkt als broddelwerk.

[ Voor 104% gewijzigd door FreakNL op 20-01-2015 00:19 ]

• pctweakerdude1
echt bedankt dit is wat ik nodig heb !!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pctweakerdude1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:19:
[...]
Nope. Je hebt een electromonteur nodig om die installatie te fixen. Houd er ook rekening mee dat een UPS niet het eeuwige leven heeft. Na een aantal jaren moet de accu vervangen worden en dat is nog best prijzig.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

pctweakerdude1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:19:
[...]
precies, je hebt een elektromonteur nodig. Persoonlijk heb ik het gevoel dat er een zekering op één of andere manier niet goed zit, dit omdat het 14x in 4 maanden is, en niet om de seconde. Probeer eens naar het bedrijf te bellen die de nieuwe kast hebben geplaatst. Zij hebben het probleem veroorzaakt, dus zij moeten het oplossen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ook eens :)

UPS is nooit weg btw, maar voor een werkstation niet perse nodig inderdaad.

• pctweakerdude1
Ja idd heb ik ook all tegen mijn vader gezegt dat hij maar goed van zijn voeten moet gaan maken want dit is maar niets hoor! Maarja voor nu zou ik toch even mijn pc moeten kunnen beschermen dit zou het toch moeten kunnen doen denk ik zo dan of niet ? http://www.conrad.be/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=1

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Zelf heb ik deze: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN

Bevalt erg goed, de software kan ook je pc (in mijn geval een thuis server) laten uitschakelen als de stroom bijna op is. Ook je netwerkkabel kan via deze ups waardoor deze ook tegen een eventuele spanningsspiek beschermd is!

[ Voor 7% gewijzigd door jamiev90 op 20-01-2015 00:36 ]

• pctweakerdude1
Ik vind dit echt interessant, dat ik hier niet eerder ben opgekomen ik had wel in mijn achterhoofd van der moet toch zo iets bestaan wat als servers van bedrijven zonder stroom vallen of game servers. en idd die van jou is idd ook een helen goede !! alvast bedankt !
jamiev90 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:36:
Zelf heb ik deze: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN

Bevalt erg goed, de software kan ook je pc (in mijn geval een thuis server) laten uitschakelen als de stroom bijna op is. Ook je netwerkkabel kan via deze ups waardoor deze ook tegen een eventuele spanningsspiek beschermd is!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik weet niet wat er precies gebeurt, en of de kast helemaal uitvalt of slechts een groep of een aardlekschakelaar. Maar houd er rekening mee dat een UPS niet per se een oplossing is aangezien je internet nog steeds weg kan vallen als die niet achter de UPS zit.

Best optie is een electricieën te laten komen als je er zelf geen verstand van hebt.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

TS is vooral bezorgd over zijn hardware/software en minder over zijn internetverbinding.

Maar die meterkast moest natuurlijk gewoon nagekeken worden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
/titelfix, verder br00ky in "is dit een 64bit of een 32 dankje !". Slotje laat ik hier nog even achterwege.

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 20-01-2015 13:39 ]

Pagina: 1