Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming/School laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben van plan de laptop voor gamen te gebruiken en voor mijn school. Op mijn school gebruik ik voornamelijk programma's zoals MySQL en Eclipse en Notepad++(dus niet super intensief). Omdat ik hem ook veel op school gebruik moet gebruiken,is de keuze gevallen voor een laptop en geen desktop.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
800-900 euro ben ik van plan uit te geven aan de laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

De invloed van het gewicht maakt mij niet veel uit, heb nu een laptop van 3kg en heb er geen probleem mee.
De accuduur heeft wel invloed, zou graag minimaal 2-3 uur zonder stroom met programma's zoals Eclipse kunnen werken.
De grootte wou ik 15 inch + hebben, 17 inch is altijd goed maar 15 inch is in principe ook prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Voorkeur voor een merk speelt voor mij niet echt een rol. Wat echter voor mij wel meespeelt is dat de laptop naar mijn mening in ieder geval 3 jaar mee moet. Hiermee bedoel ik dat hij ook richting de toekomst spelletjes op medium/high kan afspelen (ik hoef de spellen niet op ultra te spelen, maar medium/ net beneden medium hoop ik wel te halen voor de aankomende 3 jaren).

Ik zou graag advies willen over wat jullie denken van de laptops hieronder, ik d8 persoonlijk aan de MSI maar weet niet zeker hoe de processor zich houd in vergelijking met de andere 2 laptops.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N551JK-CN157H€ 882,65€ 882,65
1HP Envy 15-k046nd€ 825,62€ 825,62
1MSI GX70 Destroyer 3CC-283NL€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.607,27

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De CPU in de HP is een zogenoemde ULV; extra zuinig, langere accuduur - minder krachtig (geen optie).

De MSI (AMD CPU, M290X) versus de Asus (Intel i7 HQ, GTX 850m). Beide systemen zijn redelijk ongebalanceerd:
MSI: trage cpu en snelle gpu (voor de marketing). Niet sterk in cpu intensieve taken.

De Asus: sterke cpu, mindere videokaart. De veel sterkere cpu maakt het ook mogelijk om andere cpu intensive taken sneller af te handelen.

Voor dit budget is het lastig om een volwaardige laptop te vinden die games op medium/high kan spelen, wellicht nu nog enkele games - maar naar de toekomst toe (eg de komende drie jaar) zal dit aanzienlijk minder worden.

Succes!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• MarcHameleers
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Volgens mij is gezien de lichte eisen qua instellingen van de startpost, nl net beneden medium, de 850m voor de komende 3 jaar wel voldoende.

De asus, heb trouwens zelf net de 17 inch versie aangeschaft, lijkt me met die eisen een goede keuze.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke games je op medium wilt spelen. Gta v wordt lastiger dan football manager :)

[ Voor 116% gewijzigd door MarcHameleers op 20-01-2015 08:16 ]

Verwijderd

MarcHameleers schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:03:
Volgens mij is gezien de lichte eisen qua instellingen van de startpost, nl net beneden medium, de 850m voor de komende 3 jaar wel voldoende.

De asus, heb trouwens zelf net de 17 inch versie aangeschaft, lijkt me met die eisen een goede keuze.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke games je op medium wilt spelen. Gta v wordt lastiger dan football manager :)
GTA V moet toch ook wel te spelen zijn op medium settings met een 850M?

Hoe bevalt je de 17" Asus? Heb je de 751JK? Ik denk er ook aan deze laptop binnenkort te halen.

• MarcHameleers
Geen idee hoe gta v speelt op een 850m.

Geen interesse in gta serie, maar dat het moeilijker draait dan fm lijkt me helder :)

Aangeschaft, en hopenlijk vandaag of morgen in bezit :)
Haal namelijk alles wat kan om de hoek bij de bcc, vanwege de service die ik daar krijg. En die hadden hem niet op voorraad.

[ Voor 25% gewijzigd door MarcHameleers op 20-01-2015 10:05 ]

Verwijderd

Helder :)

Laat weten hoe hij bevalt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, zal er nog even over nadenken en de plus en mins op een rijtje zetten voor mezelf.

En de spellen die ik speel variëren, maar denk aan spellen zoals arma 3, Europa Universials VI, GTA5 (maar zoals ik al zei zolang het spel speelbaar is rond medium/ net eronder vind ik het prima, graphics zijn leuk meegenomen maar ik haal mijn plezier meer uit de gameplay).

• MarcHameleers
Europa universalis vi?

Heb ik toch 2 delen van mijn favorite franchise gemist ;)

Serieus, ik denk echt dat een i7 850m combo werkt voor je. Meer/beter is altijd fijn, maar zelf geloof ik dat die combo voor de komende 3 jaar goed genoeg is als je medium eisen genoeg vindt

Verwijderd

Topicstarter
hehe verkeerd getypt, heb er ook 2 gemist dan idd.

Maar kom zelf ook beetje tot de conclusie dat ik beter de i7 850m kan nemen, aangezien hij natuurlijk ook gewoon een betere cpu heeft voor mijn school. Wat overigens ook een plus is dat hij bij de mediamarkt word verkocht en de belastingvrije dagen(actie waar producten stuk goedkoper worden) komen eraan over ruim een week. Dus kan hem waarschijnlijk nog met 20% korting/ een betere krijgen ^^.

• MarcHameleers
Kan je hem overigens ook nu al bij de bcc halen. Als hij dan binnen 2 weken bij mm goedkoper is, krijg je je geld terug. Maar ja..wat als de mm tot half feb wacht....

Verwijderd

MM actie komt waarschijnlijk volgende week weer. Dan zal hij tussen de 800 en 830 euro kosten, i.p.v. de huidige 999,-

• MarcHameleers
825,62 volgens mijn bon ;)

Verwijderd

Topicstarter
MarcHameleers schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:59:
Kan je hem overigens ook nu al bij de bcc halen. Als hij dan binnen 2 weken bij mm goedkoper is, krijg je je geld terug. Maar ja..wat als de mm tot half feb wacht....
Heb je een goedpunt, d8 alleen dat de bcc niet met zulke acties meedeed. En als ik de site mag geloven
woensdag 28 januari (vanaf 18:00 uur) en gaat door t/m zondag 1 februari 2015.
.

Maarja ik wil jullie nogmaals bedanken voor het advies, ik denk dat ik nu wel genoeg info heb :). Wacht nu al 1-2 jaar met laptop aanschaffen dus die laatste 1-2 weekjes kan ik ook nog wel volhouden met mijn middels 3,5 jaar oude laptop (veels te lang i know, maar een snelle aankoop voor 500-600 zag ik niet zitten).

Verwijderd

Topicstarter
update deze ga ik halen =).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N551JK-CN047H€ 999,-€ 999,-

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Laat ons nog even weten hoe de laptop bevalt zodra je deze hebt ontvangen/gekocht.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Vidra schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:01:
Laat ons nog even weten hoe de laptop bevalt zodra je deze hebt ontvangen/gekocht.
Zal ik doen, over een weekje doe ik een update.
Pagina: 1