Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

software achterhalen aan de hand van een plaatje

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
Kennis van mij had een screendump gekregen waar en wanneer hij op een locatie was.
Ik heb geprobeerd te googlen naar GPSCHECK=60 GPSOPTERR=1 enz.enz, om misschien in de buurt te komen welke software het is en hoe dit mogelijk is.

Weet iemand aan de hand van de onderstaande link hoe dit na alle waarschijnlijkheid gebeurt is?

Ip nummer laat LeaseWeb zien, maar meer dan die info heb ik niet ;-(

http://oi61.tinypic.com/1hxu1.jpg

tnx :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is nu de vraag? Welke software? Google maps en Windows' powershell ;) Of hoe obv IP de huidige locatie te achterhalen? In dat laatste geval is er veel meer info nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2015 23:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tuglio
@F_J_K,

bij het blauwe gemarkeerde stond zijntelefoonnummer.icloud.com.

Mijn vraag is inderdaad hoe het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om op deze manier te zien waar iemand is.
Zou dit met een app kunnen (die zonder zijn toestemming op zijn telefoon is geinstalleerd) , zo ja met welke app, of is er misschien een gps tracker in zijn auto geplaatst, die de gps info ophaalt.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welk type gsm gebruikt hij?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 14:57
iPhone lijkt me

Verwijderd

Of je/de kennis vraagt het even aan de screendump zender..

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zou me niets verbazen als het gewoon een fuctionaliteit is van Apple. Zoals Google een zelfde soort functionaliteit biedt en je keurig in beeld kan brengen waar je telefoon allemaal geweest is

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
Ik zie gemodificeerde env(1) output van een Red Hat/CentOS/Fedora bak, met een filmstijl GPS-lokalisatie eronder.

Iemand houdt (de vriend van) TS voor de gek >:)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Jester-NL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:49:
Zou me niets verbazen als het gewoon een fuctionaliteit is van Apple. Zoals Google een zelfde soort functionaliteit biedt en je keurig in beeld kan brengen waar je telefoon allemaal geweest is
In dit geval heb je idd geen app nodig, maar alleen de inlog tot het account
https://maps.google.com/locationhistory

☻/
/▌
/ \

• Tuglio
Thralas schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:14:
Ik zie gemodificeerde env(1) output van een Red Hat/CentOS/Fedora bak, met een filmstijl GPS-lokalisatie eronder.

Iemand houdt (de vriend van) TS voor de gek >:)
Hoe bedoel je? is die een beetje a la photoshop en een flinke dosis bluf poker?

• Thralas
Ja, precies zo ja.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
Het IP-adres (37.48.87.86) is van LeaseWeb: https://who.is/whois-ip/ip-address/37.48.87.86

Verder weet ik niet echt wat ik er van moet denken. 'Traceroute located' klinkt niet echt als iets wat een script uit zou spugen... dan zou je de routes zien ipv zo'n zinnetje.

En verder eens met hierboven, als je inlogt kun je die gegevens ook gewoon zien. Dus diegene die dit heeft gedaan heeft waarschijnlijk de inloggegevens van het iCloud-account.

Wat is de achtergrond van dit verhaal trouwens? Ben nu wel benieuwd :9 ...

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 20-01-2015 15:47 ]

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40
Ik snap het verhaal ook niet helemaal maar bij found staan gps coordinaten 52.373614, 4.899389. Vul ze maar in google maps in.

• Tuglio
Wat is de achtergrond van dit verhaal trouwens? Ben nu wel benieuwd :9 ...
Achtergrond is dat een zoon tegen zijn moeder heeft gezegd dat haar vriend zich bij de roze buurt in Amsterdam bevind. Na het zien van het plaatje gelooft moeder haar zoon. Relatie bijna op de klippen, terwijl haar vriend die dag met zijn bandje aan het repeteren was.

Nu vroeg vriend aan mij of ik misschien kon achterhalen hoe zoiets zou kunnen ontstaan. Zelf dacht ik niet dat het a la photoshop was, maar kon ook niet duidelijk zien of dit te realiseren was met een Find my device. De powershell zag er voor mij echt uit. zijn gsm.icloud.com zag er ook geloofwaardig uit, en coordinaten lieten zien dat het inderdaad hartje amsterdam was.

Ik dacht ik waag hier een post, misschien dat het ze relatie kan redden.

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:50
Dat telefoonnummer, stond daar 0031 voor of alleen 06? Als er al een [telefoonnummer].icloud.com bestaat zal daar toch op zijn minst een landcode voor staan. Verder heb ik gegooglt op "/var/spool/icloud", "open mgps", "LS_ICLOUD" en "telnet -output status" maar nergens vind ik echt hits op. Het lijkt me dat het wat verzonnen commando's / output zijn.

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:46
Zo nep als het maar kan. [telefoonnummer].icloud.com bestaat niet. Er is geen tooltje wat zegt "traceroute located". Het is gewoon een stukje text wat uit het 'env' commando komt op een Redhat installatie, en daarna komen er wat echo's gevolgd door een gefaked ssh-login. Met paint naast elkaar gezet en een mooie witte balk in het midden, die per ongeluk niet helemaal tot beneden is getrokken.

Als het verhaal klopt, dan is 'zoon' echt heel erg bezig.

Oja, dit is absoluut geen PowerShell! PS1-4 is een BASH var die de prompt aangeeft.

• Thralas
Tuglio schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:28:
Zo, dat verandert de zaak. Dacht dat het enkel een flauw grapje was.
Wiebeltje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:04:
Verder heb ik gegooglt op "/var/spool/icloud"
De env output is aangepast. Dat is een aangepaste MAIL=/var/spool/mail/$user
"LS_ICLOUD"
Dat was ooit LS_COLORS. GPSCHECK is MAILCHECK. En verder zijn OPTERR OPTIND en OSTYPE voorzien van een 'GPS' prefix.

Hier onderaan staat redelijk vergelijkbare env-output als iemand (al dan niet TS) verder zoek-de-verschillen wil spelen om zich te overtuigen ;)

Neemt overigens niet weg dat het zeer goed mogelijk is als je de Google resp. Apple credentials van iemand in handen hebt. Zowel iOS als Android bieden 'find my device'-functionaliteit, of location history (Google). Maar dit is overduidelijk andere koek ;)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Voor het geval dit nog niet helemaal duidelijk is, dit is echt 100% nep. Vergelijk het met zoals ze camerabeelden in CSI kunnen "enhancen". Het zijn allemaal computer achtige termen maar bij elkaar genomen is het alleen maar impliceren van dingen die zo klinken.
Er is geen mogelijkheid om publiek in te breken in icloud / find my iphone en om een willekeurige persoon zomaar te traceren. Als dit zo was, en het zou zo publiek beschikbaar zijn dat een willekeurige obstinate tiener dit al zou hebben, dan zou het voorpagina nieuws zijn inclusief kamervragen en rechtzaken.

Het proeft een beetje als solliciteren naar een aanklacht van smaad, maar daar is het misschien niet publiek genoeg voor, en het klinkt alsof de dader wel eens minderjarig zou kunnen zijn.

• Tuglio
@Travelan, @Thralas en iedereen,

heel erg bedankt voor de extra uitleg en toevoegingen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tuglio schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Achtergrond is dat een zoon tegen zijn moeder heeft gezegd dat haar vriend zich bij de roze buurt in Amsterdam bevind. Na het zien van het plaatje gelooft moeder haar zoon. Relatie bijna op de klippen, terwijl haar vriend die dag met zijn bandje aan het repeteren was.

Nu vroeg vriend aan mij of ik misschien kon achterhalen hoe zoiets zou kunnen ontstaan. Zelf dacht ik niet dat het a la photoshop was, maar kon ook niet duidelijk zien of dit te realiseren was met een Find my device. De powershell zag er voor mij echt uit. zijn gsm.icloud.com zag er ook geloofwaardig uit, en coordinaten lieten zien dat het inderdaad hartje amsterdam was.

Lijkt me dat je aan de hand van de reacties in de posts hierboven, je vriend kunt helpen. Denk dat de zoon heel wat uit te leggen heeft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Tuglio
Yep. Many tnx.
Pagina: 1