Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor senior budget rond de €800,-

Pagina: 1
Acties:

• FR-VAK-R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12-2021
Hallo, Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn opa.

Hij is bekend met computers en gebruikt momenteel een ietwat verouderde desktop.
Hij gebruikt zijn computer voornamelijk om te mailen en wat te surfen dus er hoef niet teveel poes pas op.
Zijn enige wensen zijn dat hij snel opstart (ssd denk ik?), een groot (goed/helder) scherm en dat hij makkelijk in gebruik is. Het budget is €800,- zoals in de titel vermeld is.
Graag ontvang ik wat adviezen wat betreft welke laptop het meest geschikt is.

bij voorbaat dank!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Gelieve de standaard vragenlijst in te vullen zodat we je gericht kunnen helpen. Nu mist er eigen inzet en antwoord op een heleboel vragen (bvb moet hij draagbaar zijn, voorkeur OS etc).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:27
Ik ga er van uit dat je opa Windows op zijn desktop had. Als je een nieuwe laptop koopt met windows 8 is de opstarttijd eigenlijk nooit veel langer dan 20 seconden. Een SSD lijkt me dan overbodig. Verder weet ik niet echt wat je verstaat onder een goed/helder scherm. De wat duurdere laptops hebben een full-hd scherm maar misschien merkt je opa het verschil met een hd scherm amper. Als het scherm dan ook niet zoveel uitmaakt moet je het met 500 euro ook wel redden.

Persoonlijk vind ik deze dell geen verkeerde keuze: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5547-laptop

Als is ook hier de processor en het werkgeheugen al aardig overkill.

Edit: Deze dell is wat goedkoper en heeft een groter scherm:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5748-laptop Als het computergebruik van jouw opa vergelijkbaar is met dat van die van mij (mail, bank, nu.nl), moet dit prima werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Jansen-nl op 19-01-2015 23:50 ]

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Wellicht is de Acer Aspire E5-771-37QG wel wat voor je opa. Is alleen bijna nergens meer te krijgen. Zie hem nog staan bij Informatique voor 560 euro iov de 600 euro die hij tijdje geleden overal kostte. Ik heb deze onlangs voor mijn moeder gekocht: 17" (mat) FHD scherm, i3, zowel SSD als aparte HDD. Prima ding met specs die je niet snel voor deze prijs vindt. SSD maakt hem idd retesnel: ben best beetje jaloers op mijn moeder.

PS Zou snel beslissen, want lijkt erop dat deze niet meer wordt gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door MrBB op 19-01-2015 23:52 ]