Controle voor game-PC inclusief, mening over het scherm?

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voor iemand die ermee gaat gamen, ik heb het systeem zo afgesteld. Ook zal er wellicht wat 3D tekeningen mee gedaan worden zoals Solid Works, maar dat moet zo prima lukken

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100 ongeveer

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het werkgeheugen ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2TB HDD, omdat 1TB snel vol zal raken, en een 256GB SSD erin voor de programma's en games.
R9 290 videokaart, als 2e hands !

Ik zit er aan te denken voor een widescreen, geeft toch weer een unieke ervaring. En met films kijken, wat er ook op zal gaan gebeuren biedt deze 21:9 verhouding een betere (cinema) kijk ervaring.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neej

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Dit is mijn set-up:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1ASRock B85M Pro4€ 59,95€ 59,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 279,-€ 279,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 73,95€ 73,95
1Fractal Design Define Mini€ 79,44€ 79,44
1LG 25UM65-P Zwart€ 189,05€ 189,05
1Logitech Z323€ 39,-€ 39,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 28,95€ 28,95
1Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)€ 33,05€ 33,05
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 104,90€ 104,90
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,24

Ben er nagenoeg al over uit dat dit het ongeveer wordt.
RAM

Ik ben wel benieuwd hoe jullie over het scherm denken. Ben daar benieuwd naar.

Bij voorbaat dank.
Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is je idee bij het dure RAM? 8 GB kost, wat is het, 65 euro? :X

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 19-01-2015 22:16 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-03 11:37
Ik vind het eigenlijk wel een prima lijstje.
Alleen over het scherm; tja, ik ben niet zo'n fan van "kleine" 21:9 schermen. Ik denk dat je alleen profijt van die resolutie & beeldverhouding gaat hebben als je een grotere (29/30 inch) zou nemen, maar aangezien die relatief prijzig zijn zou ik het op het moment niet doen.

Ik zou zelf in ieder geval niet voor zo'n kleine 21:9 beeldscherm gaan, dan kan je meer uit een 1080p of 1200p scherm halen.
br00ky schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:13:
Wat is je idee bij het dure RAM? 8 GB kost, wat is het, 65 euro?
Dit heeft hij in z'n TS staan, dat neemt hij mee van een vorige machine.

[ Voor 22% gewijzigd door w4v3g0d op 19-01-2015 22:14 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb eergister die 21:9 in het echt meegemaakt, maar, bah, wat werkt dat klote. 16:9 voelt soms al erg plat, zeker toen ik net van 4:3 afkwam, maar 21:9 vind ik zelf erg onprettig werken. Een grotere zal wellicht prettiger zijn, maar, ik vond die LG qua formaat echt bagger.

Wel is het gewoon een goed paneel wat erin zit, dus qua techniek zit het wel snor. al vind ik zelf IPS niet de beste keuze voor film kijken, gezien het wat lage contrast. Een AMVA met veel hoger contrast heeft dan mijn voorkeur.

Zelf ben ik ook niet echt fan van touwtjes-loze muizen en toetsenborden, toch wat gevoel van vertraging [al zit dat vast tussen mijn oren] en batterijen/accu's die leeg raken.

People as things, that’s where it starts.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de tips, het is idd persoonlijk of iemand het wat vind of niet. Ik heb het eens voorgeschoteld, maar ik denk dat het wel een goed scherm is. En met films kan het wel voordeel bieden, heb je iig niet meer zo'n last van de zwarte balken.

Overigens vind ik dit ook wel een erg goed scherm: pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart ondanks dat het een TN panneel heeft, vind ik het een erg mooi scherm. Heb deze al eens vaker gebruikt.

Daarnaast is de hoogte van de pricewatch: LG 25UM65-P Zwart 383mm 40?, zonder voet

en de pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
299mm

EDIT:
Na wat zoek werk: http://www.lg.com/nl/moni.../technical-specifications en http://www.iiyama.com/gl_en/products/prolite-e2483hs-1/
Zie ik dat de LG 40mm hoog is?
en de iiyama 300
Lijkt me een beetje groot verschil qua hoogte...
Ik ga hier nog even naar zoeken

De LG is dan eigenlijk dus qua hoogte nog groter dan de iiyama, dus daarom zou ik het al niet laten.

Vind zoiets altijd lastig voor iemand uit te zoeken, denk dat diegene er een goede koop mee doet. Hoewel er meer opties zijn.
Ook hebben de meeste webwinkels 14 dagen bedenktijd, dus mocht het niet bevallen kan deze eventueel nog geruild worden geloof ik.

Draadloos toetsenbord en muis is keuze geweest omdat deze niet altijd op dezelfde positie komen te staan, vandaar de keuze ;)

Bedankt !

[ Voor 10% gewijzigd door mirno op 19-01-2015 22:34 ]

我的名字是Mirno

• w4v3g0d
Als ik je een beeldscherm mag aanraden dan wil ik dat graag doen met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Een geweldig beeldscherm met goede responstijd, standaard refreshrate maar wel een prachtig AH-IPS paneel.
Heeft een zeer goeie kleurweergave en geweldig grote kijkhoeken.
Simpelweg een topscherm waar je nog een lange tijd plezier van kan hebben.

En boven dat een veel beter werkbare beeldverhouding.

[ Voor 5% gewijzigd door w4v3g0d op 19-01-2015 22:37 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
TecHHeaD schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:36:
Als ik je een beeldscherm mag aanraden dan wil ik dat graag doen met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Een geweldig beeldscherm met goede responstijd, standaard refreshrate maar wel een prachtig AH-IPS paneel.
Heeft een zeer goeie kleurweergave en geweldig grote kijkhoeken.
Simpelweg een topscherm waar je nog een lange tijd plezier van kan hebben.

En boven dat een veel beter werkbare beeldverhouding.
Jaa, ken dat scherm. Is een goede ja. Maar merk je dat verschil zo erg dan?

Waar ik vooral bang voor ben is dat de scherm hoogte niet hoog genoeg is, waardoor de LG toch wat aan de kleine kant is.

Maar is het vergelijkbaar met een 22" of 24" scherm? Of zal die LG een stuk kleiner uitvallen?

Denk dat de iilyama voor een 24" ook wel een goede keuze is. Maar verschil kan ik niet erg vergelijken.

我的名字是Mirno

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TN moet je gewoon niet meer nemen, tenzij je echt 144hz nodig hebt, maar zelfs dan kan ik je nog aanraden om te wachten op AHVA panelen wat normaler worden.

Rond de 160 euro is er naar mijn mening eigenlijk maar 1 keuze, en dat is de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart welke een erg goed AMVA+ paneel heeft. Qua kleuren vergelijkbaar met IPS, maar dan met veel beter contrast, wel zo prettig voor het kijken van films. Ook minder kans op backlightbleeding is wel zo prettig.

Die brede LG, tja, voor mij voelde het als een standaard 24" scherm waar iemand de schaar in gezet heeft, ik vond het echt niet prettig, 16:9 is leuk omdat 2 websites er prima op passen, of 2 A4'tjes, maar, 21:9? 2,5 browserscherm werkt niet prettig. dus de extra breedte merkte ik zelf niet zo, maar het gebrek aan hoogte werd wel duidelijk.

21:9 is zeker leuk voor films, maar, meer niet naar mijn mening, maar, als ik heel eerlijk ben, heb ik het liefst een heel groot 4:3/5:4 scherm.

People as things, that’s where it starts.

• w4v3g0d
mirno schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:48:
[...]

Jaa, ken dat scherm. Is een goede ja. Maar merk je dat verschil zo erg dan?

Waar ik vooral bang voor ben is dat de scherm hoogte niet hoog genoeg is, waardoor de LG toch wat aan de kleine kant is.

Maar is het vergelijkbaar met een 22" of 24" scherm? Of zal die LG een stuk kleiner uitvallen?

Denk dat de iilyama voor een 24" ook wel een goede keuze is. Maar verschil kan ik niet erg vergelijken.
Het verschil is zeker zichtbaar.
De LG 21:9 die je noemt zal er heel erg klein uit zien omdat het een breder scherm is en daardoor de diameter wel 25 inch is, maar in werkelijkheid is hij heel erg klein in vergelijking met een 16:9 scherm(bijvoorbeeld die Dell die ik je net voorstelde)
Voor het meest algemene gebruik(inclusief games spelen, films kijken etc.) is dat veruit de best werkbare resolutie.
Ik kan je nu al vertellen dat je niet bepaald blij zal zijn met dat LG scherm.(schermtechnisch is hij goed alleen de grootte en de beeldverhouding zullen je in de koude kleren gaan zitten.)

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:04:
TN moet je gewoon niet meer nemen, tenzij je echt 144hz nodig hebt, maar zelfs dan kan ik je nog aanraden om te wachten op AHVA panelen wat normaler worden.

Rond de 160 euro is er naar mijn mening eigenlijk maar 1 keuze, en dat is de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart welke een erg goed AMVA+ paneel heeft. Qua kleuren vergelijkbaar met IPS, maar dan met veel beter contrast, wel zo prettig voor het kijken van films. Ook minder kans op backlightbleeding is wel zo prettig.

Die brede LG, tja, voor mij voelde het als een standaard 24" scherm waar iemand de schaar in gezet heeft, ik vond het echt niet prettig, 16:9 is leuk omdat 2 websites er prima op passen, of 2 A4'tjes, maar, 21:9? 2,5 browserscherm werkt niet prettig. dus de extra breedte merkte ik zelf niet zo, maar het gebrek aan hoogte werd wel duidelijk.

21:9 is zeker leuk voor films, maar, meer niet naar mijn mening, maar, als ik heel eerlijk ben, heb ik het liefst een heel groot 4:3/5:4 scherm.
Ja, goed punt. Het browsen zal wel erg apart gaan.
Lijkt me ook wel een geschikte optie.

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
TecHHeaD schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:10:
[...]

Het verschil is zeker zichtbaar.
De LG 21:9 die je noemt zal er heel erg klein uit zien omdat het een breder scherm is en daardoor de diameter wel 25 inch is, maar in werkelijkheid is hij heel erg klein in vergelijking met een 16:9 scherm(bijvoorbeeld die Dell die ik je net voorstelde)
Voor het meest algemene gebruik(inclusief games spelen, films kijken etc.) is dat veruit de best werkbare resolutie.
Ik kan je nu al vertellen dat je niet bepaald blij zal zijn met dat LG scherm.(schermtechnisch is hij goed alleen de grootte en de beeldverhouding zullen je in de koude kleren gaan zitten.)
Qua hoogte is hij ook nog groter dan een 24" scherm. Dus dat valt opzich mee,
Maar zoals al vermeld werd, met browsen kan het wat onhandig zijn. of als je het scherm verdeelt, kan je 2 dingen tegelijk doen. Hangt ook een beetje van gebruik af.
Daarnaast zal er misschien solid works gebruik worden, daarbij is de extra breedte wel weer handig.

Ik ga jullie tips etc even doorgeven! ;)
Hartstikke bedankt, ik zal de pro's en con's even melden, zodat diegene een geschikte keuze kan maken.
Daarnaast zal ik de webwinkel nog wel even navragen of het mogelijk is de monitor te retouneren binnen 14 dagen.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Pagina: 1