Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik heb zeker nog zo'n dikke 100 uur aan over uren staan.
Nu mogen wij deze laten uit betalen of een IT gerelateerd product uitzoeken. (Laptop, Pc, TV etc).
Het bedrag waarvoor je iets mag "uitzoeken" wordt alsvolgt gerekend:

aantal uur X netto uurloon = bedrag voor uitzoeken.
Stel ik heb 100 uur en ik verdien netto 10 euro in het uur dan mag ik voor 1.000 euro iets uitzoeken.
1.000 euro is dan EX BTW,

Nou vraag ik mij af of je het niet beter kunt laten uitbetalen, tevens vindt ik het raar dat het netto loon wordt gerekend en niet het bruto loon.

hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je hebt daarin beiden een beetje voordeel. Hij is niet je bruto salaris aan het uitbetalen, maar je netto salaris. En jij mag je netto salaris besteden + 21% extra gratis. Het is een optie waarin beide partijen winst hebben.
Of het je dat waard is, dat kan je alleen zelf bepalen. Het is niet ongebruikelijk in ieder geval.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:44
als je toevallig een nieuwe pc/laptop/tv kunt gebruiken dan kan het zinvol zijn. Heb je het niet nodig dan is het voor het bedrijf waar je werkt een makkelijke oplossing om van de overuren af te komen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is vrij simpel, kun je iets nieuws gebruiken (of wil je het gewoon hebben natuurlijk), dan in natura laten uitbetalen. Zo niet, alleen dan in geld laten uitbetalen, want je houd daar meestal minder aan over.

En verder wat Nomad zegt, het komt wel vaker voor omdat beide partijen ervan profiteren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Of je nu producten uit het eigen bedrijf (loon in natura) of loon in geld ontvangt maakt voor de belastingdienst niets uit. Over beide vormen van loon zal belasting worden ingehouden, vandaar dat er met nettoloon wordt gerekend door je werkgever. Niet echt vreemd in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Via je je werkgever betaal je geen BTW, als je het uit laat betalen wel. Dat scheelt dus de BTW. Wat is precies je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
een kennis van mij zat in hetzelfde schuitje, echter gaf hij aan dat hij het in elk geval op het bruto loon wou doen, anders komt de werkgever wel heel gemakkelijk van de overuren af.

@MArcoC, De vraag is met name vanwege het bruto/netto uurloon waarmee gerekend wordt. Op-zich komt de werkgever er al gemakkelijk vanaf en vindt ik het daarom niet eerlijk dat met netto loon wordt gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Lijkt me een prima regeling, hoewel de legaliteit wellicht twijfelachtig is als het een TV is.

Ten eerste is het gunstig omdat je in feite een artikel kan aanschaffen zonder de BTW te betalen. Dat scheelt zoals je zegt al 21%. Daarbij komt meteen ook mijn twijfel omdat je werkgeven voor werkgerelateerde IT kosten geen BTW af zou hoeven dragen. Als een artikel - zoals een TV - duidelijk voor privédoeleinden gebruik zou worden zouden ze hier last mee kunnen krijgen. Of dat voor jou als werknemer consequenties heeft is zeer twijfelachtig.
Uiteraard kan het wel zijn dat de werkgever de BTW gewoon als grijs (of wit) loon af zou dragen, dus dit is puur mijn aanname.

Omgedraaid; als het puur werkgerelateerd zou zijn (een thuiswerkplek of nas + server voor homelab bijvoorbeeld) is dit eigenlijk iets wat ze hoe dan ook ter beschikking zouden kunnen stellen, zonder dat je daar zelf iets aan bij zou dragen qua overuren.

Verder nog wat zaken om over na te denken:
  • Heb je invloed op waar de aankoop kan worden gedaan? Als je iets in een aanbieding kan kopen kom je vaak nog steeds goedkoper uit dan de listprijs ex BTW bij een willekeurige zakelijke shop.
  • Is de keuze volledig vrij, of is er een lijst waar je uit kan kiezen?
  • Is er ook een optie om het bedrag wel uit te laten keren? Een hoger bruto loon kan in enkele gevallen toch gunstiger zijn ondanks dat je er onder de streep op inlevert. Denk bijvoorbeeld aan eventuele uitkering mocht alles mis gaan, of aan een hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je betaalt voor 100 eur aan apparatuur 100 * (1-0,52) * (1-0,21) = 37,92 eur.

MAAR
1) illegaal als niet zowel bedrijf als jij beide netjes belasting betalen over de apparatuur. Dan is er geen belastingvoordeel meer. Ook als je nu geen belasting betaalt, dan kan je dat achteraf nog moeten doen wanneer de belastingdienst er ooit achter komt. Bewaar dus voldoende geld om tzt bij te betalen..
2) als het bedrijf ergens tussen nu en 2025 failliet gaat moet je de laptop inleveren. (Edit: immers zal de apparatuur in de boeken blijven staan van het bedrijf)

offtopic:
'Over uren uit laten betalen of nieuwe laptop/tv' is een topic over de vraag of je reguliere uren uit laat betalen, of iets onbekends wilt doen met nieuwe laptop/tv. Spaties zijn belangrijk. 'Overuren uit laten betalen, of nieuwe laptop/tv' is een topic over de vraag over je overuren wilt laten uitbetalen, of apparatuur wilt krijgen. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2015 23:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
NL_Scratch schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:23:
een kennis van mij zat in hetzelfde schuitje, echter gaf hij aan dat hij het in elk geval op het bruto loon wou doen, anders komt de werkgever wel heel gemakkelijk van de overuren af.

@MArcoC, De vraag is met name vanwege het bruto/netto uurloon waarmee gerekend wordt. Op-zich komt de werkgever er al gemakkelijk vanaf en vindt ik het daarom niet eerlijk dat met netto loon wordt gerekend.
Dat maakt voor jou toch niks uit, of je nu 1000 euro op je bankrekening krijgt of een TV van 1000 euro. Het laatste zal je waarschijnlijk geen inkomenstenbelasting over betalen (en dus geen AOW etc mee opbouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Bij uitbetalen wordt loonheffing ingehouden, bij uitkeren in natura rekent de werkgever eveneens met het netto uurloon. Dat maakt dus geen verschil.

Alleen de BTW is in het voordeel van werknemer. Hoe werkgever dat denkt te plooien, is zijn zorg. Ik ben van mening dat een voor een personeelslid aangeschafte TV geen zakelijke kosten zijn, maar daar mag werkgever zelf over steggelen met de inspecteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En als werkgever in die handel zit, dan heeft hij ook nog verkoopprijs-inkoopprijs als voordeel?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Señor Sjon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:23:
En als werkgever in die handel zit, dan heeft hij ook nog verkoopprijs-inkoopprijs als voordeel?
+ vennootschapsbelasting. De kosten gaan af van de brutowinst, dus daar betalen ze ook geen belasting over. Dit geldt ook voor loon overigens. Zoals eerder vermeld is betaling in natura ook loon en ben je loonheffing verschuldigd.

[ Voor 4% gewijzigd door rr7r op 19-01-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Vind je twee en een halve week werken een laptop/tv waard?
Indien neen, laat het uitbetalen of neem tijd voor tijd.

Persoonlijk zou ik twee en een halve week op vakantie gaan. Verlof is mij meer waard dan geld.

[ Voor 35% gewijzigd door koentje115 op 19-01-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Waarom zou je je laten dwingen om nu persé één "ICT-gerelateerd" apparaat uit te zoeken, in plaats van gewoon je vrije dagen of je loon te krijgen waarmee je kan doen wat en wanneer jij dat wil, inclusief datzelfde apparaat zelf kopen? Belastingvoordeel haal je er niet uit: die moet toch betaald worden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Een nieuwe laptop wil ik sowieso, omdat ik de laptop dan zonder 21% btw scheelt weer aanmerkelijk. Samen met een leuke actie zoals de btw actie nu bij de scheer en foppen heb je een fatsoenlijk ding voor relatief weinig geld.

De uren opnemen hoeft van mij niet, Ik heb genoeg aan mijn normale vakantie dagen. De overuren stammen allemaal uit 2014.

De vraag die ik eigenlijk alleen nog heb is:

Kan ik het hardmaken dat er gerekend moet worden met brutoloon ipv nettoloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Je kan het altijd proberen he...

Hou er ook rekening mee dat puur op 100% uitbetalen vrij karig is. Op mijn vorige werk kreeg ik gewoon 130% voor overuren (150% zaterdag en 200% zondag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
NL_Scratch schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:33:

Kan ik het hardmaken dat er gerekend moet worden met brutoloon ipv nettoloon?
Nee. Of je werkgever nu loon in natura uitkeert of in geld, hij moet loonheffing betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Worden zo een overuren bij jullie extra belast?

In Belgie wel, maar vaak zijn de eerste 50/55 niet extra belast => die kan je dan uitbetalen, de rest als extra spulletje.

Maar ehm ... bij ons op het bedrijf als je vakantie overhebt => bruto dagloon wordt uitbetaald + je mag iets uitkiezen met als waarde aantal dagen x 100 euro.
De tankpassen zijn dan vrij populair (meesten verkopen die daarna door @80 - 90 euro ofzo)

Reden waarom dat ze dat doen is simpel, op die gewerkte uren heb je ook voor extra inkomsten gezorgd.
Dus puur alleen al daarom vind ik dat het minste wat de werkgever kan doen is om de uren bruto uit te betalen - ook wanneer het in natura is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 10:37
Overuren worden niet extra belast in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Aangezien je loonbelasting berekend is op je jaarsalaris, worden alle belastingvoordelen (zoals de lagere tarieven in de eerste belastingschijven en loonheffingskorting enz) al verrekend in je basissalaris. Overuren laten uitbetalen is extra loon wat van te voren niet bepaald kan worden. En aangezien je overige salaris maximaal de voordelen benut hebben, worden de overuren maximaal belast.

In Nederland betaal je over je loon tussen € 33.589 t/m € 57.585 42% loonbelasting. Alles boven de € 57.585 wordt met 52% belast.
  • Heb je € 40.000 jaarsalaris en wil je nog € 2.000 uit laten betalen aan overuren, dan betaal je 42% loonbelasting over die € 2.000.
  • Heb je € 55.000 jaarsalaris en wil je nog € 4.000 uit laten betalen aan overuren, dan betaal je 42% loonbelasting over € 2.585 (€ 57.858 - € 55.000) & 52% over € 1.415 (€ 4.000 - € 2.585).
  • Heb je € 100.000 jaarsalaris en wil je € 6.000 uit laten betalen aan overuren, dan betaal je 52% loonbelasting over die € 6.000.
Iedereen roept altijd wel dat men maximaal belasting c.q. 52% moet betalen bij extras (winstdeling, gratificatie) of uitbetalen van overuren. Maar in Nederland verdient maar 10% meer dan € 55.000. In de meeste gevallen betaal je dus maar 42% over deze extra's of overuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

MarcoC schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:56:
Overuren worden niet extra belast in Nederland.
Precies. Dat lijkt alleen maar zo omdat ze in eerste instantie volgens een speciale tabel belast worden. Maar bij je definitieve opgave zal blijken dat het gewoon loon is waarover je het gewone tarief betaalt. Wel is het zo dat het percentage dat je over het extra bedrag betaalt natuurlijk hoger is dan percentage dat je over de rest betaalt: dat valt immers automatisch volledig in de schijf waarin je normaal zit, en al je vrijstellingen heb je al opgemaakt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12-09 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SndBastard schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:29:
Lijkt me een prima regeling, hoewel de legaliteit wellicht twijfelachtig is als het een TV is.
De legaliteit lijkt mij sowieso ver te zoeken. Het betreft hier een privéaankoop van een object. Niet een voor het bedrijf te gebruiken device. Het bedrijf mag officieel dus de BTW niet terugvragen. Het feit dat de TS geen BTW zou hoeven betalen geeft toch wel aan dat de werkgever dat wel gaat doen. Dat is ook erg makkelijk te regelen in de boekhouding. Neemt niet weg dat het niet mag.

De keuze is vrij simpel: Wilde je al wat kopen: Kijk of het te koop is en dan heb jij 21% korting. Zo niet: uitkeren, indien mogelijk. Dit kan best leuk zijn. Zelf zo ooit ook eens een PC gekocht, maar die wilde ik sowieso kopen. Anders in je zak steken. Koop geen tv omdat het kan. Sowieso omdat de waardevastheid van IT gerelateerde zaken ver te zoeken is. Als je een jaar wacht heb je iets beter voor minder dan 80% van de prijs die je nu betaalt. (Dat neemt daarmee je voordeel weg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:12

LankHoar

Langharig tuig

Euhm, ik heb nog niemand iets horen zeggen over pensioen? Deze uren zullen daar niet voor meegerekend worden indien je een laptop krijgt. Aah well, het zal geen vaart lopen met een paar uurtjes, maar als het echt veel word, en ook afhankelijk van je pensioensregeling, zou ik er toch even over nadenken.

En inderdaad rekening houden met het feit dat je grootkans je laptop kwijt bent op het moment dat het bedrijf binnen aanzienlijke tijd failliet gaat.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door P.O. Box op 20-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
LankHoar schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:07:
Euhm, ik heb nog niemand iets horen zeggen over pensioen? Deze uren zullen daar niet voor meegerekend worden indien je een laptop krijgt. Aah well, het zal geen vaart lopen met een paar uurtjes, maar als het echt veel word, en ook afhankelijk van je pensioensregeling, zou ik er toch even over nadenken.

En inderdaad rekening houden met het feit dat je grootkans je laptop kwijt bent op het moment dat het bedrijf binnen aanzienlijke tijd failliet gaat.
Als ik in mijn pensioenregeling kijk, dan wordt ook lang niet al mijn inkomen in mijn pensioen gestopt. Onregelmatigheid, vakantiegeld en decemberuitkeringen gaan wel mee. Overuren en gratificaties weer niet. Dus reken er maar niet op dat het pensioengevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:12

LankHoar

Langharig tuig

Robkazoe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Als ik in mijn pensioenregeling kijk, dan wordt ook lang niet al mijn inkomen in mijn pensioen gestopt. Onregelmatigheid, vakantiegeld en decemberuitkeringen gaan wel mee. Overuren en gratificaties weer niet. Dus reken er maar niet op dat het pensioengevend is.
Is een compleet ander topic, maar eigenlijk wel vreemd dat overuren niet meegenomen worden naar pensioen (als dat de standaard is).

Maar in dat geval hoeft TS daar dus geen rekening mee te houden.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:53

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tv is loon in natura, dus gaat over nettoloon. Over gratis aandelen betaal je in Nederland ook belasting.

Overuren tellen nooit mee voor pensioen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ander punt, in de voorgestelde regeling kun je 21% "winst" maken, maar het kan zijn dat, als je een koopwoning of andere aftrekposten hebt, dat het voordeliger is het uit te laten betalen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Je hebt overigens geen voordeel van 21%, maar van 17,35%.
Die je ook kan krijgen als je wacht op de btw-actie van Mediamarkt, en dan krijg je geen gezeik met de belastingdienst. Het zou me ook niet verbazen als je werkgever naast het illegaal terugvragen van de btw (denk dat daarvoor de werjkgever vooral aansprakelijk is), ook geen loonheffing gaat afdragen. En die komt de belastingdienst als het tegenzit dan gewoon nog bij jou innen.

Ik zou dit alleen doen als je ofwel 100% zeker weet dat je werkgever dit netjes in zijn administratie verwerkt, ofwel dat hij je kan uitleggen waarom de belastingdienst er niet achter gaat komen. In dat laatste geval vind ik 100% karig voor het genomen risico.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:47

Matszs

><>

Vergeet ook niet dat zakelijk gekochte producten een andere vorm van garantie hebben dan particulier. Misschien dat dit je nog gedoe kan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wild Chocolate schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:30:
Je hebt overigens geen voordeel van 21%, maar van 17,35%.
Die je ook kan krijgen als je wacht op de btw-actie van Mediamarkt, en dan krijg je geen gezeik met de belastingdienst. Het zou me ook niet verbazen als je werkgever naast het illegaal terugvragen van de btw (denk dat daarvoor de werjkgever vooral aansprakelijk is), ook geen loonheffing gaat afdragen. En die komt de belastingdienst als het tegenzit dan gewoon nog bij jou innen.
Grappig dat iedereen er zo van overtuigd is dat zijn werkgever de belasting gaat tillen met die BTW.
Als werkgever mag je spullen kado geven aan je werknemers, mits je er loonbelasting over betaald. En ja, dan zijn het gewoon bedrijfskosten en mag de werkgever de BTW gewoon aftrekken :)

Ook de verhalen dat hij de spullen terug zou moeten geven als zijn werkgever failliet gaat snap ik niet: je hoeft je salaris toch ook niet terug te geven bij een faillissement? :?
Dit is gewoon loon, salaris. En blijft van hem, wat er verder ook mer her bedrijf gebeurt! :)
(Maar dat moet wel duidelijk op papier komen, ook om valse aanklachten wegens diefstal of zelf-verrijking te voorkomen.)

@TS kijk wat je nodig hebt/wil hebben, en hoeveel dat kost.
Bereken vervolgens hoeveel geld je overhoudt als je de uren uit laat betalen. Daarna weet je of het zin heeft om ze "cadeau" te krijgen van je werkgever.
Maar het is wel een goed idee om te proberen je bruto- in plaats van nettoloon te krijgen ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pietervs schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:43:
[...]

Grappig dat iedereen er zo van overtuigd is dat zijn werkgever de belasting gaat tillen met die BTW.
Als werkgever mag je spullen kado geven aan je werknemers, mits je er loonbelasting over betaald. En ja, dan zijn het gewoon bedrijfskosten en mag de werkgever de BTW gewoon aftrekken :)
http://www.belastingdiens...ften_en_relatiegeschenken
Personeelsvoorzieningen zijn faciliteiten die u aan uw personeel beschikbaar stelt, zoals huisvesting, fitness, ontspanning of loon in natura. Ook een kerstpakket of jubileumgeschenk valt hier dus onder.
[..]
De btw op uitgaven voor personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken is niet altijd aftrekbaar als voorbelasting. U kunt de btw over deze uitgaven alleen aftrekken als de uitgaven per begunstigde per jaar niet meer dan € 227 (exclusief btw) zijn. Hoe u dit bedrag bepaalt, leest u bij Drempelbedrag personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Pietervs schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:43:
[...]

Ook de verhalen dat hij de spullen terug zou moeten geven als zijn werkgever failliet gaat snap ik niet: je hoeft je salaris toch ook niet terug te geven bij een faillissement? :?
Dit is gewoon loon, salaris. En blijft van hem, wat er verder ook mer her bedrijf gebeurt! :)
(Maar dat moet wel duidelijk op papier komen, ook om valse aanklachten wegens diefstal of zelf-verrijking te voorkomen.)

@TS kijk wat je nodig hebt/wil hebben, en hoeveel dat kost.
Bereken vervolgens hoeveel geld je overhoudt als je de uren uit laat betalen. Daarna weet je of het zin heeft om ze "cadeau" te krijgen van je werkgever.
Maar het is wel een goed idee om te proberen je bruto- in plaats van nettoloon te krijgen ;)
Met de werkkosten regeling die per 1 januari 2015 is ingegaan is een hoop veranderd, onder andere dat je met de werkkostenregeling van de belastingdienst een laptop wel weer volledig prive mag gebruiken. Als TS dus een laptop kiest waar hij ook zijn werkmail op kan lezen is het voor de BD al genoeg om belastingvrij te mogen scheken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dank voor de link, is wel een beetje verhelderend :)

@Groov
er is inderdaad veel veranderd.En jouw idee voor een laptop is voor de TS misschien wel een heel goed idee! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pagina: 1