Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11 11:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Televisie voor series en films vanaf NAS weer te geven.

Wat is je budget?
Ik wil een model met heel goede prijs/kwaliteit verhouding tussen 400-800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gebruiken als TV voor op een studentenkamer. Hangt achter een chromecast en later ook HTPC (ik wacht op een NUC met optical out of die compute sticks). Het doel is enkel en alleen films en series kijken gestreamed vanaf een server met plex.

Ik ben absoluut niet geïnteresseerd in smart functies (ook niet de plex app op samsung tv's), 3d, curved of andere marketingstunts. Al wat ik wil is een goed paneel en de juiste inputs/outputs.

Ik denk aan 45-55 inch grootte, ergens daartussen, maar moet nog gaan kijken in de winkel hoe groot het nu eigenlijk is in werkelijkheid :) Thuis bij men ouders staat een 38 inch en dat vind ik sowieso te klein.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

Overweeg ook de W7 versie, heb geen idee of er verschillen zijn naast 3d (wat ik absoluut nooit zal gebruiken). Heb deze enkele keren eerder voorbij zien komen op dit forum. Verder spreekt het design me wel aan.

pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart

Prijs is interessant hier, maar ik vind het ontwerp van de voet helemaal niks. Is dit verder misschien toch een goede keus vanwege het paneel?

pricewatch: Samsung UE50HU6900S Zwart

Ik ben een beetje onzeker over 4k, zijn deze panelen qua kleuren en andere eigenschappen minder als full-hd panelen van tv's in dezelfde prijsklasse? Ik heb er momenteel nog niks aan, gezien 4k blu-rays nog niet te verkrijgen zijn, maar dit zou wel eens heel anders kunnen zijn over een jaar. (ik plan mijn tv toch een goede 5 jaar te gebruiken). Verder denk ik ook dat 4k gewoon technisch nog niet mogelijk is met de internetverbindingen de dag van vandaag en de rekenkracht die het zou vragen voor transcodes.

Verder vind ik de vizio M series heel strakke tv's die me zeer sterk aanspreken, helaas zijn die in nederland niet verkrijgbaar voor zover ik weet.

Als het bij de mediamarkt te krijgen is voor een goede prijs is dat een plus, ik ben van plan gebruik te maken van de btw korting volgende week indien dat voordelig is.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals je zelf al aangeeft is het voornaamste verschil tussen de W7 en W8 serie het niet of wel hebben van 3D-functionaliteit. De genoemde Samsung H6200 biedt een echt 100 Hz paneel voor een leuke prijs.

Het lijkt me weinig zinvol om hier de 4K-discussie opnieuw te voeren. Je kan genoeg meningen vinden in diverse andere topics. Mocht jij er wél voor willen gaan, kijk dan wel verder dan de Samsung HU6900. Over deze tv zijn erg veel negatieve zaken te lezen en is in mijn ogen een model dat je moet vermijden.

De Panasonic TX-48AS640E is nog een erg goed alternatief dat je kunt bekijken. Is een tv die het in de reviews ook erg goed doet.

• cedrix5
S1NN3D schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:00:
Zoals je zelf al aangeeft is het voornaamste verschil tussen de W7 en W8 serie het niet of wel hebben van 3D-functionaliteit. De genoemde Samsung H6200 biedt een echt 100 Hz paneel voor een leuke prijs.

Het lijkt me weinig zinvol om hier de 4K-discussie opnieuw te voeren. Je kan genoeg meningen vinden in diverse andere topics. Mocht jij er wél voor willen gaan, kijk dan wel verder dan de Samsung HU6900. Over deze tv zijn erg veel negatieve zaken te lezen en is in mijn ogen een model dat je moet vermijden.

De Panasonic TX-48AS640E is nog een erg goed alternatief dat je kunt bekijken. Is een tv die het in de reviews ook erg goed doet.
Ben je zeker dat die Samsung 6200 een 100hz paneel heeft? In de prijsvergelijker staat namelijk 50hz met 200hz geoptimaliseerd.

Die panasonic ga ik me is in verdiepen, maar ook dat is 50hz toch?

Bedoel je met 'verder kijken' voor 4k duurder of zijn er alternatieven binnen budget die het overwegen waard zijn? Ik neig toch wel meer naar full-hd dan denk ik, waar 4k wel nog fijn voor kan zijn is bij browsen/foto's/... met de htpc denk ik. Denk je dat de tekst en interface zonder scaling zo te klein wordt of valt dat mee met ~50 inch?

• S1NN3D
  • Niet online
Zowel de Samsung H6200 en de Panasonic AS640 hebben echte 100 Hz panelen en bieden veel tv voor je geld.

Zoals gezegd lijkt het me weinig toevoegen om ook hier de 4K-discussie te voeren. Persoonlijk zie ik er voorlopig niets in maar dat is natuurlijk ieder voor zicht. Met verder kijken bedoel ik verder kijken dan de HU6900 als je een 4K tv wil. Dat is namelijk een slechte tv.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
De Sony BRAVIA's vanaf 50" hebben ook een 100 Hz LCD-paneel. Voor kleinere schermformaten is dit niet zo belangrijk, omdat je daar toch minder last hebt van bewegingsonscherpte.

Naast de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart kan je ook eens kijken naar een pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart. Die heeft Motionflow XR 800 Hz in plaats van 400 Hz. Het paneel is eveneens 100 Hz, maar de backlight scanning is beter. Als het prijsverschil niet te groot is zou ik de W828B verkiezen.

[ Voor 60% gewijzigd door Apollo89 op 20-01-2015 11:09 ]

• cedrix5
Die 800hz tv lijkt niet beschikbaar bij de mediamarkt, aangezien de 805b wel beschikbaar is en dan dus rond de 670 euro zou kosten ga ik toch waarschijnlijk daarvoor gaan. (of die panasonic, die ziet er ook heel goed uit) Heeft het zin te wachten op modellen van 2015 of zal ik dan moeten wachten tot de zomer? Ik heb het gevoel dat de meeste modellen die ik nu overweeg van vorige zomer zijn voor het WK voetbal (zoals die sony tv's).

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Sony heeft haar 2015 BRAVIA®-TV-reeks reeds begin deze maand voorgesteld op CES. Geselecteerde modellen worden nu voor het eerst geleverd met Android TV. De nieuwe 2015 BRAVIA®-reeks is vanaf februari in Europa verkrijgbaar. Zie Onze nieuwe CES-producten - BRAVIA®-reeks 2015 - Sony.

[ Voor 9% gewijzigd door Apollo89 op 20-01-2015 12:38 ]

• cedrix5
Die W75c op 50 inch ziet er wel zeer aantrekkelijk uit. Vooral android tv is veelbelovend denk ik, zou het probleem van slechte smart interfaces wel eens kunnen oplossen. Gezien de specs, schat je dat die voor onder de 800 euro beschikbaar gaat zijn of zal ik een premium betalen omdat het een 2015 model is?

Verder ziet het er wel in grote lijnen hetzeldfde uit als de huidige serie, dus ben niet echt zeker dat wachten een goed idee is. Zou de smart functies waarschijnlijk toch niet gebruiken als er een volwaardige pc onder hangt.

[ Voor 27% gewijzigd door cedrix5 op 20-01-2015 12:59 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
cedrix5 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Ben je zeker dat die Samsung 6200 een 100hz paneel heeft? In de prijsvergelijker staat namelijk 50hz met 200hz geoptimaliseerd.
Zojuist even aangepast in de Pricewatch. Zal morgen dus 100Hz zijn.
Die panasonic ga ik me is in verdiepen, maar ook dat is 50hz toch?

Bedoel je met 'verder kijken' voor 4k duurder of zijn er alternatieven binnen budget die het overwegen waard zijn? Ik neig toch wel meer naar full-hd dan denk ik, waar 4k wel nog fijn voor kan zijn is bij browsen/foto's/... met de htpc denk ik. Denk je dat de tekst en interface zonder scaling zo te klein wordt of valt dat mee met ~50 inch?
Je moet heel dicht op de televisie zitten wil je überhaupt profijt hebben van de hogere resolutie. Daarbij is het ook nog eens zo dat de huidige UHD-televisies niet geschikt zijn voor de toekomst. Een televisie zoals een Sony W7 of een Sony W8 zou dan inderdaad een betere keus zijn daar die uitermate geschikt zijn voor het signaal van nu.

• S1NN3D
  • Niet online
cedrix5 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:34:
Heeft het zin te wachten op modellen van 2015 of zal ik dan moeten wachten tot de zomer? Ik heb het gevoel dat de meeste modellen die ik nu overweeg van vorige zomer zijn voor het WK voetbal (zoals die sony tv's).
Tja, dan kom je waarschijnlijk nooit aan het kopen van een nieuwe tv toe. Elk jaar komen er nieuwe modellen en elk jaar zijn er weer kleine vernieuwingen.
cedrix5 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:40:
Vooral android tv is veelbelovend denk ik, zou het probleem van slechte smart interfaces wel eens kunnen oplossen.
Ik geloof niet dat Android de heilige graal zal zijn voor smart-tv's. Het bedieningsgemak zal in mijn ogen altijd onder de maat blijven. Is natuurlijk een persoonlijke mening. :+ Ik heb 2 "smart" tv's in huis staan en maak nooit gebruik van die zogenaamde "smart" functies. Afhankelijk van wat ik wil doen, gebruik ik liever de htpc, laptop, smartphone of tablet. Het "smart" platform heeft voor mij niets te bieden; met die andere devices kan het beter en praktischer.
Gezien de specs, schat je dat die voor onder de 800 euro beschikbaar gaat zijn of zal ik een premium betalen omdat het een 2015 model is?
Een 50 inch W7 is vorig jaar gestart op € 800 volgens mij. Reken er maar op dat de nieuwe modellen ook deze adviesprijs zullen krijgen. In de loop der tijd zal deze vast wel weer enigszins dalen.
Pagina: 1