Na heel wat jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn E8600 PC is het dan toch eindelijk tijd geworden voor vernieuwing. Mede door een gezamenlijke interesse van zowel mij als mijn vriendin in video en foto bewerking is het tijd om te investeren in een krachtige PC die 'multi-purpose' is. Denk hierbij tevens aan grote hoeveelheden RAW foto's omzetten, GoPro video's renderen en het geheel bewerken.
Gamen doe ik met enige regelmaat en als ik dan toch investeer, dan maar in een systeem dat de games op max. settings kan spelen.
Dit zou mijn eerste zelfbouw PC worden sinds jaren! De laatste was misschien nog wel in de single core tijd (Pentium 120 oid.
).
Mijn overklokervaringen zijn ook uit die tijd... maw. weinig tot geen! Wel wil ik de optie aanhouden, tenzij dit echt honderden euro's scheelt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient geschikt te zijn voor:
- games (FIFA, Battlefield, ANNO XXXX, Assassin's Creed etc.)
- Fotobewerking middels een nog aan te schaffen pakket (waarschijnlijk Lightroom en Adobe photoshop elements);
- Videobewerking middels een nog aan te schaffen pakket (waarschijnlijk Adobe premiere elements)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs is EUR. 1.500,= Het liefste blijf ik daar iets onder +- EUR. 1.250,=
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis zijn reeds aanwezig.
Ook heb ik al een monitor (Samsung Syncmaster 2253BW) die op zich niet aan vervanging toe is tenzij er echt een verbeterslag te maken is....
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor een i7 gekozen voor de 'multi threading.' De hoofdreden is foto- en videobewerking (multi thread) en voor mij gevoel is het systeem dan meer 'klaar' voor de toekomst. Het zou fijn zijn als dit systeem toch wel 5 jaar meegaat. Eventueel middels overclocken. Dit ben ik niet direct van plan, maar wellicht over enkele jaren wel (bijv. overklokken en een videokaart in SLI toevoegen om het laatste eruit te persen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, behalve de Intel processoren. Heb je een mooie toevoeging? Verras me
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is het meest belangrijk. Een normaal geruis is prima, maar het moet geen stofzuiger worden.
Ga je overklokken?
Overklokken is in eerste instantie niet de bedoeling. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil de optie open houden. Als ik over een aantal jaren middels een paar simpele handelingen het laatste uit het systeem kan persen dan wil ik dit proberen (weet overigens niet exact hoeveel prijsverschil er zit tussen een overklok of geen overklok systeem... even uitzoeken)
En dan nu mijn eigen samengestelde pc op basis van diverse andere systemen, BBG's en 'deskresearch':
Uw feedback en originele ideeën worden op prijs gesteld!!
Gamen doe ik met enige regelmaat en als ik dan toch investeer, dan maar in een systeem dat de games op max. settings kan spelen.
Dit zou mijn eerste zelfbouw PC worden sinds jaren! De laatste was misschien nog wel in de single core tijd (Pentium 120 oid.
Mijn overklokervaringen zijn ook uit die tijd... maw. weinig tot geen! Wel wil ik de optie aanhouden, tenzij dit echt honderden euro's scheelt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient geschikt te zijn voor:
- games (FIFA, Battlefield, ANNO XXXX, Assassin's Creed etc.)
- Fotobewerking middels een nog aan te schaffen pakket (waarschijnlijk Lightroom en Adobe photoshop elements);
- Videobewerking middels een nog aan te schaffen pakket (waarschijnlijk Adobe premiere elements)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs is EUR. 1.500,= Het liefste blijf ik daar iets onder +- EUR. 1.250,=
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis zijn reeds aanwezig.
Ook heb ik al een monitor (Samsung Syncmaster 2253BW) die op zich niet aan vervanging toe is tenzij er echt een verbeterslag te maken is....
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor een i7 gekozen voor de 'multi threading.' De hoofdreden is foto- en videobewerking (multi thread) en voor mij gevoel is het systeem dan meer 'klaar' voor de toekomst. Het zou fijn zijn als dit systeem toch wel 5 jaar meegaat. Eventueel middels overclocken. Dit ben ik niet direct van plan, maar wellicht over enkele jaren wel (bijv. overklokken en een videokaart in SLI toevoegen om het laatste eruit te persen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, behalve de Intel processoren. Heb je een mooie toevoeging? Verras me
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is het meest belangrijk. Een normaal geruis is prima, maar het moet geen stofzuiger worden.
Ga je overklokken?
Overklokken is in eerste instantie niet de bedoeling. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil de optie open houden. Als ik over een aantal jaren middels een paar simpele handelingen het laatste uit het systeem kan persen dan wil ik dit proberen (weet overigens niet exact hoeveel prijsverschil er zit tussen een overklok of geen overklok systeem... even uitzoeken)
En dan nu mijn eigen samengestelde pc op basis van diverse andere systemen, BBG's en 'deskresearch':
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 317,95 | € 317,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 350,95 | € 350,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,97 | € 11,97 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Akasa Interne USB 3.0 5-poort cardreader met eSATA en 3x USB 2.0 en 2x USB 3.0 | € 25,- | € 25,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.340,07 | |
Uw feedback en originele ideeën worden op prijs gesteld!!