Toon posts:

tweedehands moederbord defect

Pagina: 1
Acties:
  • 3.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heeft het moederbord van m'n 6 jaar oude laptop het begeven, omdat ik deze laptop fijn in het gebruik vind en hij verder nog prima was, heb ik besloten een 2e hands moederbord te zoeken.

Afgelopen week heb ik er eentje aangeschaft die uit een laptop zou komen met defect beeldscherm. Eenmaal in huis en geïnstalleerd doet deze nog minder dan m'n eigen defecte moederbord.
- Eigen moederbord: defecte videokaart; bij het inschakelen draait de fan even en gaan de indicator-lampjes onder het scherm even branden waarna hij weer uitgaat.
- Gekocht moederbord: enkel de fan draait een seconde en verder niets, zelfs de indicator-lampjes niet.

Wat dit naar mijn idee betekent:
- Het gekochte moederbord is helemaal kaduuk
- Het gekochte moederbord heeft een oudere bios-versie welke mijn iets nieuwe processor niet ondersteund (dit is oplosbaar), maar heeft tegelijkertijd ook een defecte displayaansluiting aangezien zelfs de indicator lampjes die zich onder het scherm bevinden niet willen branden. (Ja, deze horen zelfs even te branden zonder werkende processor: eigen moederbord met enkel het display en de fan aangesloten (dus geen cpu, ram, etc.) laat ook dan bij inschakelen zowel de lichtjes als fan even werken.)

De 'winkel' waar ie gekocht is zegt enkel dat ie het wel doet, ik 'm niet goed kan aansluiten en geen zin hebben in wellus/nietus.
Het betreft hier flevowebshop.nl. Ik weet het, je kan ze beter mijden, maar voor een paar tientjes durfde ik de gok wel te wagen dat ie het in elk geval een paar maanden zou volhouden.

Extra info:
- Moederbord zou afkomstig zijn van een laptop met defect beeldscherm en met een extern beeldscherm getest zijn. Echter na met een ander e-mailadres geïnformeerd te hebben, is ook het beeldscherm van deze laptop gewoon te koop en zou deze volledig in orde zijn. Dit vertelt mij dus dat ze wisten dat in elk geval de display-aansluiting van het moederbord niet functioneerde. (dit feitje heb ik ze nog niet om de oren gegooit)
- In de algemene voorwaarden staat dat je 2e hands producten niet kan retourneren
- Op de productpagina staat dikgedrukt wel vermeld dat alle producten garantie hebben (heb ik ze ook nog niet gemeld)

In beide gevallen (volledig defect / defecte displayaansluiting) heb ik dus niet gekregen wat aangeboden stond en waar ik voor betaald heb. Hoe krijg ik hier m'n paar tientjes terug?

(Of is er nog een andere verklaring die ik mis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wettelijk heb je recht op garantie, en dienen zij een werkend product aan te leveren.
Wat zijn de regels voor tweedehands producten?
Bij tweedehands producten geldt ook dat ze moeten voldoen aan de verwachtingen die een consument ervan mag hebben. Die verwachtingen hangen bijvoorbeeld af van de prijs. Ze kunnen ook afhangen van de informatie die de verkoper geeft over de staat waarin het product verkeert.
De consument mag minder verwachten bij tweedehands producten dan bij nieuwe producten. Bijvoorbeeld bij gebruikte showmodellen die voor een extra lage prijs worden verkocht. Er is dan minder snel sprake van een ondeugdelijk product.
Niet ruilen is bij mijn weten alsnog de keuze van de shop, echter kan je je bij online aankopen in een webshop ten alle tijden beroepen op de wet Koop op Afstand en het product retourneren. Hiervoor dienen ze dan het geld plus verzendkosten terug te betalen. (mogelijke kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening). Probleem in deze instantie is denk ik daadwerkelijk je gelijk krijgen en het geld terug zien.

Andere optie??
Is het echter niet mogelijk om enkel de videokaart module over te zetten naar je oude moederbord om het geheel weer werkend te krijgen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De 'winkel' waar ie gekocht is zegt enkel dat ie het wel doet, ik 'm niet goed kan aansluiten en geen zin hebben in wellus/nietus.
Kun je er een film van maken? Zo maak je aannemelijk dat ie het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ze blijven mij beschuldigen het onderdeel gesloopt te hebben :( Ik heb ze nu dus maar beschuldigd van het opzettelijk verkopen van een kapot onderdeel, of het onderdeel bij het dementeren zelf gesloopt te hebben, of het onderdeel zodanig slecht verpakt te hebben dat tijdens het transport kapot is gegaan.

Verder zeggen ze geen garantie te geven, terwijl in de voorwaarden staat:
Garantie

Is uw Accu of oplader bij een tweedehands of nieuwe product defect? Wij geven ''geen'' Garantie op accu en oplader.
Onze Tweedehands producten worden : getest,gedesinfecteerd,stofvrij gemaakt,geïnstalleerd en verpakt.
Is uw hardeschijf , proccessor , trackpad, videochip , moederbord, toetsenbord defect? wij geven u 3 manden garantie op '' Tweedehands producten ''

Dode pixels: 1-3 binnen 5cm van de buitenrand, geen garantie, meer dan vier dode pixels in de buitenrand wordt het scherm vervangen. Één dode pixel in het midden scherm, geen garantie, meer dan één dode pixel in het midden scherm wordt vervangen. Indien er geen vervangende schermen voorradig zijn wordt er een passende oplossing geboden.

Ik heb ze nogmaals gevraagd dit netjes op te lossen; door oftewel een werkend onderdeel te leveren, oftewel m'n geld terug te storten.

Twee dingen die ik nog achter de hand heb:
- Bij aankoop vroeg ik om betaling via PayPal. Dit zouden ze niet doen. Op de site zie ik nu echter staan dat betaling via PayPal wel degelijk mogelijk is. Dit wijst erop dat ze bewust een ondeugdelijk product verkochten.
- Voor de aankoop heb ik achtergrond informatie gevraagd: het moederbord zou uit een laptop komen met een defect scherm. Echter wordt dit 'defecte scherm' gewoon aangeboden. Ik heb met een andere e-mailadres erop gereageerd en het scherm werkt 100% goed. Het moederbord van de laptop waar het scherm vanaf komt is verkocht. (Logisch, die heb ik gekocht, en hebben maar één zo'n laptop in hun assortiment staan). Ook dit wijst erop dat het moederbord al (deels) kapot was (de beeldschermaansluiting) en ze hiervan op de hoogte waren.

Kan ik zoiets bij de politie melden als oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit kan je wel degelijk melden bij de politie, zorg voor goede documentatie.
Of de politie er daadwerkelijk iets mee gaat doen is een tweede, meestal niet. Ik zou het sowieso doen, want het feit dat ze alle onderdelen van een laptop verkopen en vermelden dat het werkt, vervolgens garantie tegen eigen voorwaarden in weigeren zegt natuurlijk genoeg.

Je kan ook programma's en instellingen zoals Kassa, Radar en ConsuWijzer. Deze hebben soms wel meer klachten van dezelfde toko's en kunnen derhalve meer druk uit oefenen. (wederom geen garantie natuurlijk)

Je kan eventueel ook navraag doen bij het Juridisch Loket, die hebben standaard brieven en procedures liggen voor dit soort situaties. Hoe ver je dan zo'n procedure in wilt gaan is een tweede.

Het is jammer dat je niet fysiek langs kan gaan bij de winkel en daar het probleem neerleggen en wat stennis schoppen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:43
Rubman schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:13:
Dit kan je wel degelijk melden bij de politie, zorg voor goede documentatie.
Of de politie er daadwerkelijk iets mee gaat doen is een tweede, meestal niet. Ik zou het sowieso doen, want het feit dat ze alle onderdelen van een laptop verkopen en vermelden dat het werkt, vervolgens garantie tegen eigen voorwaarden in weigeren zegt natuurlijk genoeg.

Je kan ook programma's en instellingen zoals Kassa, Radar en ConsuWijzer. Deze hebben soms wel meer klachten van dezelfde toko's en kunnen derhalve meer druk uit oefenen. (wederom geen garantie natuurlijk)

Je kan eventueel ook navraag doen bij het Juridisch Loket, die hebben standaard brieven en procedures liggen voor dit soort situaties. Hoe ver je dan zo'n procedure in wilt gaan is een tweede.

Het is jammer dat je niet fysiek langs kan gaan bij de winkel en daar het probleem neerleggen en wat stennis schoppen.
Je kan wel degelijk fysiek langsgaan (Punter 30-40 in lelystad), maar ik zou geen zin hebben om *knip* stennis te gaan schoppen

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 23-01-2015 18:09 . Reden: laat de vooroordelen er svp buiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henri86 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Je kan wel degelijk fysiek langsgaan (Punter 30-40 in lelystad), maar ik zou geen zin hebben om bij een stel gebrekkig nederlands sprekende buitenlanders stennis te gaan schoppen
exact.

In hun laatste mail wenste ze me succes met de rechtsbijstandverzekering

Ik heb ze de laatste 2 dingen nog even duidelijk gemaakt (PayPal en scherm verhaal) en ze nogmaals 'vriendelijk' verzocht het op te lossen. Hierop geen reactie meer ontvangen. Ondertussen heb ik via de marktplaats link naar mijnpolitie ook een aangifte ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
Welk type laptop hebben we het over?
* Biersteker denkt gezien de leeftijd een HP pavilion met een geforce integrated gpu?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:46:
Welk type laptop hebben we het over?
* Biersteker denkt gezien de leeftijd een HP pavilion met een geforce integrated gpu?
Thinkpad t61 met geforce integrated gpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah toch een 'reactie', met subtiele uitnodiging langs te komen.

Rot op. stoppen met SPAM.

en daarna

Je hoeft niet wachten tot 26 januari. zonder voor je tijd!!! Wij zijn helemaal klaar /voorbereid voor je elke acties.
Niet meer emaillen of spammen. Doe wat jij wilt. Ik hoeft niet weten wat je wilt / gaan doen. Wij wachten gewoon.

Zie onder mijn gegevens,

Punter 30-40
8242 EJ Lelystad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:58:
Ah toch een 'reactie', met subtiele uitnodiging langs te komen.

Rot op. stoppen met SPAM.

en daarna

Je hoeft niet wachten tot 26 januari. zonder voor je tijd!!! Wij zijn helemaal klaar /voorbereid voor je elke acties.
Niet meer emaillen of spammen. Doe wat jij wilt. Ik hoeft niet weten wat je wilt / gaan doen. Wij wachten gewoon.

Zie onder mijn gegevens,

Punter 30-40
8242 EJ Lelystad
Met zo'n mailtje terug kun je 2 dingen doen:

- Je verlies nemen, dat geld zie je nooit meer terug
- Ze op elke review site compleet zwart maken, zodat niemand in jouw voetsporen kan treden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:53
Dat is wel erg zielig.
Zo ga je toch niet om met je klanten. Kortom gewoon melden. Ook melden aan hen dat je een melding maakt bij de politie. Sommige willen het dan opeens wel weer oplossen. Als het een webwinkel betreft en ze hebben een keurmerk dan daar ook melden. Dat wil ook wel eens helpen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enkel een kvk nr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:53
Als je via iDeal hebt betaald kan je de PSP een seintje geven.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShittyNL schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:06:
Als je via iDeal hebt betaald kan je de PSP een seintje geven.
nee, helaas gewoon overboeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Dit is toch ook gewoon een vorm van oplichting? De politie is altijd aan t zeiken dat ze de daders van oplichting niet kunnen vinden, misschien dat ze nu wel iets kunnen aangezien ze t adres op de mail gezet hebben.

Je kunt niet meer dan proberen, maar zou er toch geen vertrouwen in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mark-k schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:07:
Dit is toch ook gewoon een vorm van oplichting? De politie is altijd aan t zeiken dat ze de daders van oplichting niet kunnen vinden, misschien dat ze nu wel iets kunnen aangezien ze t adres op de mail gezet hebben.

Je kunt niet meer dan proberen, maar zou er toch geen vertrouwen in hebben.
Dat zou ik idd ook zeggen ja. Maar ik betwijfel of ik er uberhaupt al iets over zal horen.

Je zou verwachten dat ze in elk geval even 5 minuten langs gaan om verhaal te halen, maarja....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit soort bedrijven moet zo snel mogelijk neergehaald worden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet gewoon een ander product bij hun bestellen, wel via paypal betalen, en dan m'n geld daarvan terugvragen op basis van kapot oid (direct bij paypal) :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima. succes.
Ik heb ook net aangifte bij de POLITIE gedaan dat jij SPAM stuurt naar ons.

lol :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat een triest volk.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:12:
Kan ik niet gewoon een ander product bij hun bestellen, wel via paypal betalen, en dan m'n geld daarvan terugvragen op basis van kapot oid (direct bij paypal) :+
Dan doe jij " foute" dingen. Aangifte doen en ze inderdaad volledig overal de grond in bloggen, tweeten en facebooken.. (je moet er maar zin in hebben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:13
Zeer triest, meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ;S blijkbaar vinden ze het niet zo leuk dat ik toch iets van bewijs achter de hand had.....

Of je er hier in nl wat mee opschiet is natuurlijk een tweede. Geschillencommissie o.i.d. ga ik namelijk niet aan beginnen zoals in een ander lang lopend topic hier (al zou je dat uit principe eigenlijk wel moeten doen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit schept ook al vertrouwen in dat er iets gedaan zal worden lol
Mails over de voortang/status van uw aangifte zullen niet worden beantwoord. Zodra er informatie is over de aangifte wordt u via de mail door ons geinformeerd. Op andere wijze kunnen wij vanwege personele bezetting geen vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:14:
Prima. succes.
Ik heb ook net aangifte bij de POLITIE gedaan dat jij SPAM stuurt naar ons.

lol :')
Bij dit soort kansloze knip* zou je toch hopen dat de tent tot op de grond afbrandt.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

mark-k schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:29:
[...]

Bij dit soort kansloze kolerelijers zou je toch hopen dat de tent tot op de grond afbrandt.
Dan maken ze waarschijnlijk nog winst door verzekeringsfraude.

Ik vond de subtiele uitnodiging om langs te komen wel aandoenlijk. Wel erg typerend voor dombo's die denken slim te zijn. Zodra ze in de gaten hebben dat je ze door hebt gaan ze dreigen. Ook erg lachwekkend dat 'ie claimt aangifte te hebben gedaan wegens spam. Ik denk dat oom agent zich de testikels uit de pantalon lacht als je daar aangifte van komt doen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FooLsKi schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:51:
[...]

Dan maken ze waarschijnlijk nog winst door verzekeringsfraude.

Ik vond de subtiele uitnodiging om langs te komen wel aandoenlijk. Wel erg typerend voor dombo's die denken slim te zijn. Zodra ze in de gaten hebben dat je ze door hebt gaan ze dreigen. Ook erg lachwekkend dat 'ie claimt aangifte te hebben gedaan wegens spam. Ik denk dat oom agent zich de testikels uit de pantalon lacht als je daar aangifte van komt doen :)
Zou prettig zijn als hij zo stom is, valse aangifte is ook strafbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve Flevowebshop heeft deze meneer ook Inexshop. Verder zie ik dat deze meneer ook op Marktplaats actief is.

Al met al worden er heel wat producten aangeboden en dat allemaal vanuit een rijtjeswoning in Lelystad. Dat geeft toch te denken.

Voor de TS is het wellicht te laat maar voor andere potentiële kopers die dit topic lezen zou ik toch zwaar overwegen bij deze 'shop' geen aankopen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling dat dit topic vervalt tot een setje meningen over de webshop. Zelfs al is de webshop inderdaad nogal eh.. twijfelachtig bezig, toch svp hier netjes houden en ook geen suggesties plaatsen voor wraakacties e.d.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 23-01-2015 18:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
Ik neem aan dat je het moederbord heb vervangen vanwege het 'doodgaan van geforce chips probleem'

Neem eens een foto van het moederbord (liefst voor en achterkant) van de regio bij de geforce chip. Als de soldeerpuntjes, bijzonder schoon zijn heb je te maken met een mobo dat in de oven/hete luchtblazer/etc is gedaan. En die werkt nooit langer dan een paar temperatuur schommelingen. (En grote kans, dat ook al deed hij het bij de webshop, dat hij defect aankomt).

edit:
Check ook even of de plank recht is. ( mobo + oven = meestal kromme plank)

[ Voor 8% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2015 18:25 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:22:
Ik neem aan dat je het moederbord heb vervangen vanwege het 'doodgaan van geforce chips probleem'

Neem eens een foto van het moederbord (liefst voor en achterkant) van de regio bij de geforce chip. Als de soldeerpuntjes, bijzonder schoon zijn heb je te maken met een mobo dat in de oven/hete luchtblazer/etc is gedaan. En die werkt nooit langer dan een paar temperatuur schommelingen. (En grote kans, dat ook al deed hij het bij de webshop, dat hij defect aankomt).

edit:
Klopt. En ik heb idd het idee dat ie al eens de oven in is geweest (had ik met de mijne ook gedaan). Dit terwijl ik voor de koop nog speciaal gezegd had dat dit (videokaart) m'n probleem was en ik geen zin had om met hetzelfde te zitten. Maar nee, deze deed het helemaal prima.
Daarom uiteindelijk de gok maar genomen in de veronderstelling dat ie het in elk geval een paar maanden zou vol houden (ook omdat er op de site duidelijk staat: "wij geven 3 maanden garantie op tweedehands moederborden).

Zal ik nog terugsturen dat die 'aangifte' van hen prima is, dat ze er dan meteen een bijkrijgen voor valse aangifte en laster? Of maar even laten?

Vind het wel een mooi bij-zaakje voor Alberto Stegeman :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip* dat is dus niet de bedoeling. Verder: gebruik de edit-toets, je hebt nu meerdere malen twee posts na elkaar gedaan. Dubbelposten is ook niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 23-01-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Och dit is een gevalletje trekken aan een dood paard.
Schrijven van een paar review's, met je bevindingen werpt meer vruchten af.

Maar hou het wel zakelijk, met goede onderbouwing.

Niet goed geld kwijt garantie, doet het ook goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Supertip op 06-02-2015 00:02 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biersteker schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:22:

edit:
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb anderhalf jaar op een gebakken moederbord gewerkt en er wel 50 gebakken. Nog nooit een kromme gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem met deze webshop.

Ik heb aan het begin van afgelopen zomer een refurbished laptop gekocht bij dit bedrijf. Er stond bij de productomschrijving dat er een Windows 7 installatie op geïnstalleerd stond. En dat klopte. Ik heb afgelopen week deze laptop opnieuw geïnstalleerd omdat er software problemen optraden. Ik heb daarop een Windows 7 geprobeerd te installeren maar tot mijn verbazing zat er een Windows XP licentie op de onderkant van de laptop in plaats van een Windows 7. Dus ik kon Windows 7 niet goed installeren. Ik heb daarop contact gezocht met het bedrijf en ze vertelden mij dat het een gratis versie van Windows 7 betrof en als ik de laptop opnieuw geïnstalleerd zou hebben ik de licentie weg was. Daarnaast bleek dat er ook nog een wachtwoord in het BIOS van de laptop te staan waar het bedrijf mij ook niet mee wil helpen.

Hij zegt dat ik nergens aanspraak op kan maken. Hoe kan het dat dit nog bestaat. Ik wel als je de website in google typt dat er bij staat dat de website mogelijk is gehackt.

Ik heb al melding gemaakt bij de BSA, wat meneer overigens koud liet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ga je conflict niet voor je op kunnen lossen, maar je OUDE moederbord kan ik voor je repareren. Stuur naar me op (zo kaal mogelijk, dus alleen de GPU board of het board met de GPU er op), en vergoed de verzendkosten en doe een donatie in de knutselpot. Ik reflow de GPU en stuur hem weer terug.

Waarom? Omdat ik aardig ben :P

[ Voor 13% gewijzigd door sebastius op 25-02-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip* doe dat soort verhaaltjes maar niet hier.

[ Voor 101% gewijzigd door gambieter op 25-02-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:10:

Ik heb aan het begin van afgelopen zomer een refurbished laptop gekocht bij dit bedrijf. Er stond bij de productomschrijving dat er een Windows 7 installatie op geïnstalleerd stond. En dat klopte. Ik heb afgelopen week deze laptop opnieuw geïnstalleerd omdat er software problemen optraden. Ik heb daarop een Windows 7 geprobeerd te installeren maar tot mijn verbazing zat er een Windows XP licentie op de onderkant van de laptop in plaats van een Windows 7. Dus ik kon Windows 7 niet goed installeren. Ik heb daarop contact gezocht met het bedrijf en ze vertelden mij dat het een gratis versie van Windows 7 betrof en als ik de laptop opnieuw geïnstalleerd zou hebben ik de licentie weg was. Daarnaast bleek dat er ook nog een wachtwoord in het BIOS van de laptop te staan waar het bedrijf mij ook niet mee wil helpen.

Hij zegt dat ik nergens aanspraak op kan maken. Hoe kan het dat dit nog bestaat. Ik wel als je de website in google typt dat er bij staat dat de website mogelijk is gehackt.

Gevalletje heling? Gratis versie van Windows 7 bestaat niet, zal wel een OEM licentie betreffen, die niet overgezet mag worden naar andere hardware.

Ik vraag me eigenlijk af of tweakers ook actie onderneemt tegen dit soort webshops? Als ze zo veel slechte ervaringen zien, wordt de shop dan verwijdert uit de pricewatch? (oprechte vraag, probeer geen les te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:10:

Doe ook gewoon aan aangifte van oplichting. Héél misschien dat er naar gekeken wordt als er meerdere binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

co2301 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:14:

Ik vraag me eigenlijk af of tweakers ook actie onderneemt tegen dit soort webshops? Als ze zo veel slechte ervaringen zien, wordt de shop dan verwijdert uit de pricewatch? (oprechte vraag, probeer geen les te lezen).
Flevowebshop heeft geen producten in de PW. Los daarvan is de ShopReview altijd open, en daar staan ze dus wel in. De ShR is een gebruikersplatform, en het delen van ervaringen is altijd van groot belang. Daar worden winkels dus niet van geweerd.

Er zijn in het verleden winkels uit de PW gezet, of nieuwe aanmeldingen zijn geweigerd als de mensen betroken waren bij eerdere winkels met veel gedupeerden. Echter moet je wel in gedachte houden dat het aanpakken van winkels iets is waar justitie naar zou moeten kijken. Wij zijn geen rechter, en hebben ook niet de mogelijkheid een diep onderzoek te doen als wat justitie kan.

Puur slechte reviews zijn niet direct aanleiding een winkel te weren. Zolang de conbinatie PW / ShR zijn werk doet. Er is een verschil tussen vaak dingen niet goed regelen en bijvoorbeeld oplichting. Dus ja, wij scannen aan de ingang en we monitoren. Het betekent echter niet dat een PW winkel automatisch goede service levert, of dat een faillissement niet kan plaatsvinden. Daartoe proberen we bij te dragen aan bewustwording, zoals bijvoorbeeld met informatie in de sticky hier. De beste bescherming is je eigen kennis problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Flevowebshop heeft geen producten in de PW. Los daarvan is de ShopReview altijd open, en daar staan ze dus wel in. De ShR is een gebruikersplatform, en het delen van ervaringen is altijd van groot belang. Daar worden winkels dus niet van geweerd.

Er zijn in het verleden winkels uit de PW gezet, of nieuwe aanmeldingen zijn geweigerd als de mensen betroken waren bij eerdere winkels met veel gedupeerden. Echter moet je wel in gedachte houden dat het aanpakken van winkels iets is waar justitie naar zou moeten kijken. Wij zijn geen rechter, en hebben ook niet de mogelijkheid een diep onderzoek te doen als wat justitie kan.

Puur slechte reviews zijn niet direct aanleiding een winkel te weren. Zolang de conbinatie PW / ShR zijn werk doet. Er is een verschil tussen vaak dingen niet goed regelen en bijvoorbeeld oplichting. Dus ja, wij scannen aan de ingang en we monitoren. Het betekent echter niet dat een PW winkel automatisch goede service levert, of dat een faillissement niet kan plaatsvinden. Daartoe proberen we bij te dragen aan bewustwording, zoals bijvoorbeeld met informatie in de sticky hier. De beste bescherming is je eigen kennis problemen te voorkomen.
Duidelijk :)

Las van deze shop veel negatieve berichten, zowel op het forum als de ShR page.

Daarom zijn dit soort topics ook erg goed, het waarschuwt je flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zPhenomenal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-10-2020
Ik had een adapter besteld bij flevowebshop, volgens de site was de adapter geschikt voor mijn laptop maar dat was niet zo, de accu werd niet opgeladen dus het was niet geschikt. Ik ben emails blijven sturen naar de webshop en heb te horen gekregen dat het mijn eigen fout was en dat de bedenktijd was verlopen, ik had geen formulier gekregen met het pakketje dat ik had ontvangen, dus de bedenktijd ging pas in toen de winkel mij er informatie over gaf, dat informatie had ik gevonden op de consuwijzer.
Meneer gaf mij aan om de oplader te sturen voor onderzoek, heb ik gedaan, ik heb de verzendkosten betaald en nu zegt meneer tegen mij dat ik weer verzendkosten moet betalen als ik het adapter nog terug wil.
Ik heb mijn rechten opgezocht, alles in een e-mail gezet en gevraagd of ik mijn geld terug gestort kon krijgen, en ik kreeg dit terug

je bedenktijd is overschreden. Dit product is niet op tijd bij ons teruggekomen.
Succes verder met je consumentenbond.

Verder hoeft jij geen email meer naar ons versturen. Deze zaak is bij ons afgesloten.

Wij horen graag een terugkoppeling van uw consumentenbond of rechtsbijstand advocaat.

De man nam de eerste 5 keer zijn telefoon niet op, vervolgens nam hij zijn telefoon schreeuwend op en intimideerde mij erg, hij begon bijna te schelden, liet mij niet uitpraten en keerde zijn rug om tegen mijn rechten.
Ik weet bij god niet wat ik moet doen hiermee, dit is de eerste keer dat ik dit mee maak, en voor een jongen van 17 is dit wel heel heftig, en daar houd de meneer geen rekening mee.

Iedereen die een klacht heeft moet bij de consuwijzer een klacht indienen, dan is er meer kans dat de zaak word onderzocht, het is maar een kleine 5minuten wat het in beslag neemt (belafspraak) dat heb ik ook gedaan, samen zorgen wij ervoor als consumenten dat 'winkels' zoals dit gesloten worden en een boete krijgen!
samen staan we sterk vergeet dat niet mensen!

Mvg,

Jivv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor shopreviews hebben we http://tweakers.net/shopreview/schrijven/. Ik ga dit topic dichtdoen voordat er nog meer kicks komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.