Welke satelliet /decoder voor Panasonic Viera Ultra HD TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1031174
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02-2021
Van het weekend de gelukkige eigenaar van een Panasonic Viera 4K ultra HD tv AX630 geworden. Thuis aangekomen meteen aangesloten, maar... geen beeld of soms maar 5 seconden...

Het lijkt erop dat onze Philips DS 8121 satelliet decoder/receiver het hele ultra HD gebeuren niet aankan. Wij hebben satelliet via Canal Digital en op de andere tv werkt de satelliet wel gewoon met dezelfde decoder.

Ik ben bang dat we een nieuwere decoder moeten kopen... Of zou er een andere oorzaak of oplossing kunnen zijn?

In het ergste geval; heeft iemand tips welke satelliet receiver Ultra HD wel ondersteunt? Ik heb al aardig wat gezocht maar kom niemand met hetzelfde euvel tegen en dus ook geen goede oplossingen. Zie wel adverts van alleen maar buitenlandse aanbieders, maar met merken waar ik nooit van gehoord heb.
Graag jullie hulp!

[ Voor 0% gewijzigd door s1031174 op 19-01-2015 21:02 . Reden: Tekst klopte niet helemaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

De Philips spuugt gewoon zijn resolutie uit, of dat nu 480p of 1080p dan wel 4K is. Het is aan de TV om dat beeldvullend weer te geven. Als je jouw theorie doorvoert zou je geen enkel ander bronapparaat aan kunnen sluiten op een 4K TV dat zelf geen 4K uit kan sturen. Ik zou eerder gokken op een handshake issue.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:34
had vergelijkbaar probleem met het opstarten van de M7801 en de philips 7121 sat decoder, soort van koppelingsprobleem tussen de HDMI aansluitingen, bij mijn Samsung HU8500.
uiteindelijk opgelost door een technisat isio S2 gekocht, hier 2 cams voor de CI modelle is 1x Canal Digitaal en 1x HD+ voor de Duitse HD commerciele tv zenders.

Mischien andere optie: cam ci modulle rechtstreeks in de tv, en je kijkt zonder een losse sat decoder gelijk je Canal Digital kanalen rechtstreeks via je tv. ik neem aan dat er ook DVB-S op je dure tv zit?

Trouwens rechtstreekse UHD testkanalen, o.a. op 23,5 Astra oost ontvangst via een sateliet decoder is nog niet mogelijk, bij geen enkel merk, staat nog in de ontwerp/ontwikkelfase. er zijn slechts enkele 4K tv`s die zelf wel rechtstreeks UHD testkanalen kunnen weergeven, waaronder gelukkig mijn Samsung.
ik zal even verder kijken welke merken het nog meer aankunnen, kom hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Heb even verder gekeken, geloof dat je AX 630 geen sateliet ontvangst ingebouwd heeft?

Wil je de test kanalen in UHD bekijken zit je nu op moment aan de duurdere modellen van Samsung HU7500/HU8500 of een LG UB950V vast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1031174
Dank voor jullie tips! Stel dat ik een cam ci module rechtstreeks in de tv stop, waar haal ik dan de satellietontvangst vandaan? Ik zie geen satellietkabelaansluiting op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:23
s1031174 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:41:
Dank voor jullie tips! Stel dat ik een cam ci module rechtstreeks in de tv stop, waar haal ik dan de satellietontvangst vandaan? Ik zie geen satellietkabelaansluiting op de tv.
Heb de specs van die TV opgezocht op het internet er zit een DVB-T (Digitenne} en een DVB-C (kabel) tuner in en geen DVB-S2 )sat) volgens mij je kunt het in je handleiding nog eens nakijken.
Maar ik vrees dat je beter in de winkel het even had kunnen vragen nu heb je een TV waar je een nieuwe satontvanger moet bijkopen persoonlijk zou ik niet weten welke satontvanger werkt met die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Probeer HDMI 2 eens kwa ingang. En als dat niet werkt kan je ook nog de hdmi instellen op 1.4 , 2.0 of auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Er zal wel een probleem zijn met de HDMMI handshake tussen de twee toestellen. Televisies en Blu-Ray spelers van Philips hebben hier best vaak problemen mee. Voor een decoder zal dit vast niet anders zijn.

Firmware van de decoder updaten is dan het enige wat je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1031174
Heb ook het idee dat er geen dvb-s op zit. De handleiding geeft daar geen duidelijkheid over.. Andere HDMI-uitgangen werkte niet en ook niet updaten van de receiver. Panasonic gebeld en Canal Digital die beide geen oplossing weten. Morgen terug naar de Mediamarkt met receiver onder de arm, om hem daar te proberen. Hopelijk valt er te onderhandelen over korting op een nieuwe receiver, want daar zal het wel op uitdraaien (hopelijk hoeft er geen dure Canal Digital m7 a 350 euro aangeschaft te worden... Las ik op een ander forum.) iig bedankt voor het meedenken!! Ik meld de uitkomst uiteindelijk wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1031174
Vandaag naar de mediamarkt geweest. De meneer wist zeker dat het met een dure m7 wel zou werken... Geprobeerd maar ook nul comma nul. We ruilen de tv om met een andere en kopen een receiver van m7 van 130 Euro en dat werkt tenminste... Jammer want de Panasonic is prijs kwaliteit een veel betere keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
gewoon een tv kopen met wel ingebouwde DVB-S2 aansluiting. simpleweg te zien doordat er een aparte sateliet aansluiting zit naast de gewone kabel tv aansluiting.
maar wil je de test UHD zenders ook kunnen kijken, is er weinig keuze daar bijna geen enkele tv al over de benodigde HVEC (h.265 videonorm) voor Ultra HD kan ontvangen via ingebouwde sateliet tuner, zie mijn bovengenoemde post.
succes met de nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
s1031174 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:15:
Heb ook het idee dat er geen dvb-s op zit. De handleiding geeft daar geen duidelijkheid over.. Andere HDMI-uitgangen werkte niet en ook niet updaten van de receiver. Panasonic gebeld en Canal Digital die beide geen oplossing weten. Morgen terug naar de Mediamarkt met receiver onder de arm, om hem daar te proberen. Hopelijk valt er te onderhandelen over korting op een nieuwe receiver, want daar zal het wel op uitdraaien (hopelijk hoeft er geen dure Canal Digital m7 a 350 euro aangeschaft te worden... Las ik op een ander forum.) iig bedankt voor het meedenken!! Ik meld de uitkomst uiteindelijk wel even.
Op de AX630 is inderdaad geen DVB-S tuner aanwezig, daarvoor moet je naar de AX800, die heeft dit wel. Is de prijs de afgelopen tijd flink van gezakt, maar is uiteraard nog wel steeds duurder dan zijn kleine broertje.

Deze heeft ook als voordeel dat er 2 CAM modules in kunnen, waardoor je kunt opnemen en kijken tegelijkertijd.

[ Voor 5% gewijzigd door InEtVa op 23-01-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
dinandus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:38:
gewoon een tv kopen met wel ingebouwde DVB-S2 aansluiting. simpleweg te zien doordat er een aparte sateliet aansluiting zit naast de gewone kabel tv aansluiting.
maar wil je de test UHD zenders ook kunnen kijken, is er weinig keuze daar bijna geen enkele tv al over de benodigde HVEC (h.265 videonorm) voor Ultra HD kan ontvangen via ingebouwde sateliet tuner, zie mijn bovengenoemde post.
succes met de nieuwe tv.
Dan kan je helaas niet naar een ander programma kijken terwijl je aan het opnemen bent, wat met de DSR8121 en DSR8141 wel gaat. Er bestaan wel tv's met Twin Tuner, maar het probleem is dat een CI-module maar één programma tegelijkertijd kan decoderen. De DSR8121 en DSR8141 werken rechtstreeks met de smartcard (zonder CI-module) en hebben deze beperking dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Bij panasonic kunnen er gewoon twee modules in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybr
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05-2019
Recentelijk uit zo'n prachtige aanbieding een Ultra (4K) TV gekocht.
Maar iets ontvangen van Astra 19.2, Eutelsat of Hotbird: noppes.
Blijkt, dat een HEVC decoder nodig is, en voor aansluiting op losse apparaten een HDMI 2.0. Nix 1.4 dus.

Moet ik tot de conclusie komen, dat de wat "oudere = 1e helft 2014" modellen misschien een prachtige 4K schermresolutie aankunnen, doch nimmer-nooit het benodigde signaal daarvoor binnen zullen krijgen ?

Bij de nodige winkels binnen geweest, doch.. de verkopers weten van helemaal niets. Ja, "ik ben toch niet gek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Indien je twee aansluitingen hebt op de satellietdecoder haal dan de kabel voor opname eraf en zet die op de tv satelliet aansluiting,op deze wijze kun je wel UHD ontvangen zonder een module of kaart in de tv mits jou tv het aankan en HEVC heeft. Het signaal moet dus via de decoder lopen via kabel 1 naar kabel 2 aan de tv.

Astra kanaal 1782 en 1783 zijn SES UHD kanalen op onze tv via de Technisat Digit Isio S2. :)

[ Voor 16% gewijzigd door UHD op 02-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 12:04
Er zijn nog niet veel UHD ontvangers, maar verwachting is wel dat deze de komende maanden in de winkels liggen. Persoonlijk zou ik de VU+ Solo 4K in de gaten houden. Heb zelf de Solo 2 (HD ipv UHD) en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Technisat S2 Full HD super goede Decoder.

De UHD van dit merk komt in november 2015 uit en de prijs 399,00 :)

[ Voor 46% gewijzigd door UHD op 27-10-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mensen, jullie hebben een oude koe uit de sloot getrokken dus hierin nog reageren heeft weinig zin. Laten we het topic maar dicht zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.