Toon posts:

[Vodafone] Glasvezel probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen

Na meerdere malen vodafone te hebben gebeld en ieder keer maar hetzelfde verhaal te horen krijgen (modem resetten, kanaal veranderen etc etc.) ben ik het zat en dacht ik probeer het hier op tweakers is.

Ik heb hier thuis Vodafone Thuis TV,Telefonie en glasvezel 50Mb internet.
Alles werkt gewoon normaal behalve Wifi. Er zijn eigenlijk 2 problemen:

1. Wifi val soms weg.
Om de zoveel tijd valt Wifi bij iedereen voor ong 15 sec weg en dan kom het weer terug. Nou is dat best wel vervelend als je aan het gamen bent.
Het gaat hier om een Sitecom WLR 4004 Wi-Fi gigabit router N300. Alles staat gewoon op standaard instellingen met een WPA2(AES) beveiliging.
Zelf heb ik dus modem al meerdere malen gereset, verschillende kanalen gebruikt, firewall uit.

2. Bandbreedte oneerlijk verdeeld?
Ik heb zelf niet zoveel verstand over dit onderwerp maar dat lijk me toch onmogelijk?
Nou woon ik met 2 andere die echt super veel streamen en dan bedoel ik echt super veel. Niet alleen streamen naar video/films op standaard europese servers maar ook aziatische servers.
Als 1 van de twee nou begint te streamen begint het hier bij mij weer te "laggen" super sloom internet niet kunnen gamen of zelf streamen. Het lijkt alsof "mijn" deel van het internet ook door hun wordt afgepakt. Dat wordt helemaal duidelijk als ik zelf probeer te downloaden wanneer zij zitten te streamen. Als ik download en zelf een filmpje op youtube probeert te kijken dan lukt dat gewoon niet. Dan zal ik even mijn download moeten pauzeren filmpje afkijken en dan weer mijn download starten. Ook is het duidelijk te zien waneer ik zelf download. Normaal download ik met rond 3mb per sec maar wanneer zij zitten te streamen download ik maar met 500 kb.
Ook ben ik degene die het dichts bij de modem zit van ons drie dus je zal zeggen dat ik normaal gesproken beter internet moet hebben. Of zit dat niet zo? Again ik heb hier geen verstand van.
Nou lijkt mij dit een beetje raar aagezien ik 50mb internet heb. Ik snap ook wel dat ik niet echt 50mb internet binnenkrijg maar volgens mij moet het toch gewoon genoeg zijn?

Overigens heb ik zelf Sitecom Wireless-N Network PCI Card WL-181 in mn computer zitten.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden! Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Valt een bekabelde verbinding ook uit? Is de verbinding rechtstreeks op het modem zonder router wel stabiel?

2. De verdeling van de snelheid is afhankelijk van de instellingen van de router. Standaard zal bijvoorbeeld WMM aanstaan. Daarnaast kan er bv. QoS ingesteld zijn en indien de router erover beschikt zal Hardware Accelerator ook invloed hebben. Dat degene die het dichtste bij zit de snelste verbinding heeft gaat in ieder geval niet op. 50 Mbps zal overigens voor 2 videostreams en game verkeer in de meeste gevallen wel genoeg zijn.