Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaart heeft mac adres overgenomen van andere computer

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb al een aantal jaar een computer welke zonder prolemen zijn ding doet. Nu heb ik echter sinds kort een tweede computer en deze heeft het mac adres van de eerste computer overgenomen.

Wanneer ik kijk met ifconfig dan hebben ze beide hun eigen mac adres. Echter als ik kijk met een een laptop rechtstreeks aan de tweede computer dan zie ik dat hij het mac adres van de eerste computer

code:
1
2
3
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: dhcp.lan.local
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) 82566DC Gigabit-netwerkverbinding
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1C-C0-xx-xx-F3

code:
1
2
Broadcom NetXtreme BCM5723 Gigabit Ethernet PCIe (rev 10)
Link encap:Ethernet HWaddr 2c:76:xx:xx:xx:56

Ik kan niet echt vinden of dit nu een firmware bug is, maar het lijkt er natuurlijk wel op

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ethtool -i eth0

driver: tg3
version: 3.121
firmware-version 5723-v3.35
bus-info: 0000:02:00.0
supports-statistics: yes
supports-test: yes
supports-eeprom-access: yes
supports-register-dump: yes

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 19-01-2015 20:02 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Wat probeer je met die ipconfig/ifconfig output te laten zien?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En waar maak je uit op dat de MAC-adressen gelijk zijn? Ik zie toch echt twee verschillenden. 2C is namelijk al totaal niet gelijk als 00. ;)

EDIT:
Je edit maakt je post alleen maar vager. het wordt er iig voor mij, niet duidelijker op.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2015 20:04 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maak je probleem eens duidelijker, want hier zien we 2 verschillende mac's van 2 verschillende leveranciers, zoals het hoort..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

raymonvdm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:54:
... Echter als ik kijk met een een laptop rechtstreeks aan de tweede computer dan zie ik dat hij het mac adres van de eerste computer
Ik hou het er op dat de laptop in kwestie veroudere ARP informatie weergeeft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Inderdaad de mac adressen die worden getoond zijn beide verschillend echter de arp informatie en packets afkomstig van de tweede machine hadden allemaal het mac adres van de 1e machine.

Ik ben er intussen ook achter dat dit de oorzaak bij vmware ligt. De tweede machine start namelijk ESXi vanaf een USB stick die blijkbaar bij de eerste keer booten het mac adres opslaat. Dit was blijkbaar bij het testen van de stick op de eerste computer zo uitgelezen.

Ik heb ondertussen de vmware config gereset en nu zie ik weer het juiste mac adres met tcpdump

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 19-01-2015 20:34 ]

Pagina: 1