Op zoek naar Cat6 UTP-kabel van goed kwaliteit.

Pagina: 1
Acties:

• Shaqo_Wyn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 13:49
Ik zoek een?
Cat6 shielded 100% koperen UTP kabel van 25 meter.

Wat is je budget?
Max. 30 EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Shielded, 100% koper.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik las daarnet wat topics over UTP-kabel van slechte kwaliteit en die hoop ik met jullie hulp in ieder geval te vermijden.

Wij hebben sinds vandaag een glasvezel abonnement van XS4ALL in onze studentenhuis. Hij doet het prima maar het wifi bereik is slecht omdat de router op de begane grond bij de meterkast zit. Alle woonruimtes liggen op de 2de verdieping.

We zullen hem door een lat waar andere telefoon en electrakabels lopen gaan trekken naar de zolder en aan de andere kant van het huis in de washok weer naar beneden trekken.

Gezien we de kabel door het huis moeten trekken en die voor een lange periode gaan gebruiken willen we gelijk een goeie kopen.

Ik begrijp uit een kleine onderzoekje online dat een goede UTP-kabel 100% koper is en bepaalde AWG moet zijn? Hoewel ik genoeg van computers en dergelijk weet, heb ik niet zoveel verstand van netwerk gerelateerde zaken (maar dat heb je vast al gemerkt :P).

Mijn vraag is of deze (zie link) aan de eisen voldoet? http://www.utp-kabel.nl/u...-pimf-25-meter-grijs.html

Zo niet, welke raad je me aan? Zijn er andere webshops die beter en/of goedkoper zijn?

Bedankt voor je aandacht! :)

• c.schrijver
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-04-2025
Je moet ook even bedenken of de pijp waar je de kabel doorheen gaat halen wel dik zat is om met conector en al te passen.
De kabels zijn goedkoper te krijgen op deze site. Bij deze webshop zijn de kabels zeker 100% van koper.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Die kabel is prima, toevallig heb ik dezelfde en ze zijn lekker stevig. Ze gaan bij mij door muren heen dus ik wil niet het risico lopen om nieuwe te moeten trekken vanwege een lullig breukje. En de prijs is nog heel redelijk (zie reactie hierboven).
Kabels van de Action ofzo zullen wellicht nog een paar euro goedkoper zijn maar dat is niet de moeite waard als later blijkt dat het geen goed koper is :)

• Shaqo_Wyn
c.schrijver schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:09:
Je moet ook even bedenken of de pijp waar je de kabel doorheen gaat halen wel dik zat is om met conector en al te passen.
De kabels zijn goedkoper te krijgen op deze site. Bij deze webshop zijn de kabels zeker 100% van koper.
Dank je wel! De lat is zeker breed genoeg dus dat is geen probleem.

Is het een betrouwbare webshop?

• Shaqo_Wyn
noguru schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:14:
Die kabel is prima, toevallig heb ik dezelfde en ze zijn lekker stevig. Ze gaan bij mij door muren heen dus ik wil niet het risico lopen om nieuwe te moeten trekken vanwege een lullig breukje. En de prijs is nog heel redelijk (zie reactie hierboven).
Kabels van de Action ofzo zullen wellicht nog een paar euro goedkoper zijn maar dat is niet de moeite waard als later blijkt dat het geen goed koper is :)
Fijn om te horen. Dan denk ik dat dat hem wordt. Heb die van jou ook bij utp-kabel.nl gekocht?

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik heb er verder ook geen verstand van, maar beide voorgesteld kabels zijn AWG 27.
Ik dacht gezien te hebben dat hier op het forum AWG 24 werd aangeraden, maar kan het nu niet vinden...

Hebbes. Dit is een interessante post.

[ Voor 24% gewijzigd door SiC123 op 19-01-2015 20:17 ]

• c.schrijver
SiC123 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:08:
Ik heb er verder ook geen verstand van, maar beide voorgesteld kabels zijn AWG 27.
Ik dacht gezien te hebben dat hier op het forum AWG 24 werd aangeraden, maar kan het nu niet vinden...
Waar haal je het vandaan dat de de kabels awg27 zijn?

@Shaqo_Wyn de webshop die ik eerder linkte is betrouwbaar. Zelf heb ik daar ook al mijn kabels vandaan voor een gigabit netwerk

• SiC123
c.schrijver schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:18:
[...]

http://www.utp-kabel.nl/u...-pimf-25-meter-grijs.html
Binnenste geleider 4x2xAWG 27/7 CU
En bij die andere van de datasheet: https://netwerkproducten.com/content/datasheet/cat6sftp.pdf rechtsonderin 1ste pagina en op de 2de pagina staat het ook meerdere keren.

• Shaqo_Wyn
c.schrijver schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:18:
[...]

@Shaqo_Wyn de webshop die ik eerder linkte is betrouwbaar. Zelf heb ik daar ook al mijn kabels vandaan voor een gigabit netwerk
Top! Ik vind het een beetje jammer dat ze geen 25m kabel aanbieden maar ze zijn inderdaad goedkoper dan UTP-kabel.nl gezien ik daar 25m ipv. 30m kabel krijg voor 30 EUR inc. verzendkosten.

Is het een probleem als de kabel AWG27 zijn? Ik neem aan dat AWG24 mijn budget zal overschrijden..

• c.schrijver
En bij die andere van de datasheet: https://netwerkproducten.com/content/datasheet/cat6sftp.pdf rechtsonderin 1ste pagina en op de 2de pagina staat het ook meerdere keren.
Je hebt helemaal gelijk, had niet goed gelezen. Awg 27 is inderdaad minder dan awg 24. Awg 27 zal in dit geval denk ik wel volstaan.

• SiC123
Shaqo_Wyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Top! Ik vind het een beetje jammer dat ze geen 25m kabel aanbieden maar ze zijn inderdaad goedkoper dan UTP-kabel.nl gezien ik daar 25m ipv. 30m kabel krijg voor 30 EUR inc. verzendkosten.

Is het een probleem als de kabel AWG27 zijn? Ik neem aan dat AWG24 mijn budget zal overschrijden..
Ik ben er niet in geslaagd om AWG 24 S/FTP CAT6 kabel te vinden (<100m op rol). Verder is alle commentaar die ik lees over AWG >24 iedere keer van toepassing op CAT5e. Dat lijkt me een goede indicatie dat het voor CAT6 niet uitmaakt.

• Shaqo_Wyn
SiC123 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:11:
[...]

Ik ben er niet in geslaagd om AWG 24 S/FTP CAT6 kabel te vinden (<100m op rol). Verder is alle commentaar die ik lees over AWG >24 iedere keer van toepassing op CAT5e. Dat lijkt me een goede indicatie dat het voor CAT6 niet uitmaakt.
Ja, een CAT6 S/FTP AWG 24 kabel vinden is mij ook niet gelukt. CAT6A wel maar die zijn al snel boven de 35 EUR. Denk dat een CAT6 S/FTP AWG 27 kabel meer dan genoeg is.

Dank je wel voor jullie hulp boys!
Pagina: 1