Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Advies] Koptelefoon voor ~ 100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:42
Aangezien het handiger is om een eigen topic te hebben:

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon (zelfde budget, misschien iets ruimer als het echt stukken beter is).

Sowieso is draadloos niet handig voor mij. Ik wil hem ook gebruiken voor het gitaar spelen en met vertraging lijkt me dat hinderlijk, zoniet onmogelijk , ook met gamen. Daarnaast luister ik vooral (classic) rock, metal, pop, indie en dat soort zaken. Voorkeur lijkt wel te gaan richting een open koptelefoon met on-ear ontwerp voor het comfort.

Nu raden mensen in mijn omgeving de Sennheiser HD518 aan, maar uit een ander topic kwam de BeyerDynamic DT 990 Pro, en die trekt mijn aandacht. Weliswaar lees je dan in reviews dat het geluid saai klinkt, maar wat moet ik me daar bij voorstellen?

Mijn voorkeur ligt bij de bekendere merken zoals Sennheiser, maar uit reviews komt een mengelmoes aan merken naar voren. Draagcomfort van bijv. de Sennheiser HD439 vond ik eerlijk gezegd tegenvallen omdat de randen nogal lijken te irriteren op langer termijn. De JBL's leken weer te karig voor het budget en Sony lijkt mij niet te liggen voor koptelefoons. De Mediamarkt bij Ekkersrijt had helaas niet echt veel modellen in mijn budget, dus degene die ik kon testen heb ik getest, maar ik was niet echt onder de indruk.

Wie weet er raad en waar je uberhaupt op moet letten?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
Uit ervaring kan ik spreken dat de Beyerdynamic 990 Pro alles behalve saai klinkt. In die prijsklasse is het de enige open-hoofdtelefoon met een lekkere bass-punch. Daarnaast zit die enorm lekker op je hoofd, klemt dus totaal niet. De Sennheiser hoofdtelefoons oefenen wel meer druk uit op je hoofd. Enige probleem van de genoemde 990 Pro Beyerdynamic- hoofdtelefoon is dat het een amplifier nodig heeft om hem goed te kunnen aansturen. 250-ohm is behoorlijk wat. Een normale MP3-speler of normaal moederbord ( enkele speciale moederborden hebben een versterker van Texas-instruments ingebouwd) heeft niet voldoende vermogen om dit aan te sturen. Wat resulteert in een laag-geluidsvolume.

Het is dan ook aan te raden om een hoofdtelefoon uit te zoeken met rond de 32-80 0hm als weerstand.
Je zou dan naar de Beyerdynamic 770 (80 ohm versie) kunnen kijken.

http://www.bax-shop.nl/st...oten-studio-hoofdtelefoon

Echt heel veel alternatieven zijn er niet. Je zou deze http://www.bax-shop.nl/mu...ns/akg-k701-hoofdtelefoon kunnen overwegen. Maar deze is wel het dubbele van je budget helaas.

De dt770 pro is wel een beetje het beste voor die prijs dat je kan krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lootbox op 21-01-2015 13:27 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:42
Thanks iriseyoufall. Ben zojuist bij Keymusic in Eindhoven geweest om maar eens goed te gaan luisteren naar diverse koptelefoons.

Eerst werd de Sennheiser HD280 Pro en een KRK nogiets aanbevolen om mee te beginnen.
De HD280 pro klonk erg basvol, waar de KRK karig klonk. Nu blijkt dat Sennheiser vaker de bas wat hoger zet, waardoor sommige nummers een beetje verdrinken onder de bas.

Vervolgens raadt mevrouw nog twee modellen aan: De Beyerdynamic DT770 pro en de Shure SRH440.
Eerst maar begonnen met luisteren naar de Shure, paar nummertjes geluisterd en erg klankvol. Toen de DT770 pro ernaast: Praktisch hetzelfde!
Toen maar een lekker nummertje erbij gepakt van Elbow - One day like this. Hier zitten wat dynamische stukken in, en daar viel de SRH440 door de mand. Daar klonk opeens een stuk uit het nummer behoorlijk schel, waar de DT770 pro gewoon keurig zijn klank vasthield.

Als laatste pakte ze nog de 250 Ohm versie om het verschil te horen, maar met mijn telefoon had dat niet veel nut (behalve dat het volume minder was :+ ).

Heb dus een BeyerDynamic DT770 Pro gekocht als resultaat :) Bedankt voor de tips!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:36
Mooie aankoop hoor! Heb zelf een jaar terug de krk kns 8400 gekocht, waarschijnlijk heb je die beluisterd. Is een hele saaie droge koptelefoon met allicht een beetje bas te weinig maar als studie koptelefoon (zeg ik met dezelfde muzieksmaak) is hij wel super eerlijk :)

Om die reden heb ik een 8400 gekocht ipv de 770 om gewoon muIek te luisteren zou ik hem ook gekocht hebben

tijd voor wat klusjes!