Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Yamaha of Pioneer receiver (€ 300)

Pagina: 1
Acties:

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben nog aan het twijfelen tussen 2 receivers > Yamaha is gebruiksvriendelijker? Pioneer komt beter uit de testen ? Wat zouden jullie kiezen ?

edit :

keuze voor boekenplankjes zijn definitief.

2x Jamo S622
1x Jamo Center
1x Jamo sub 210

Nu nog aan het twijfelen tussen de receiver;
Pionier VSX 529 of Yamaha RX-V477

Yamaha http://tweakers.net/product/376519/yamaha-rx-v477/

Pionier
pricewatch: Pioneer VSX-529-K

Eisen aan Receiver:
Min. 5.1
Spotify
NAS support

Ik hebeen Marantz CR510 pricewatch: Marantz M-CR510 White op het oog. ik ben namelijk op zoek naar een 2.0 set voor spotify en lan muziek.

Is het mogelijk om deze zuilspeakers te gebruiken ook al heb ik maar 2 uitgangen (in totaal 4 nodig?)
pricewatch: Yamaha NS-555 (Zwart)

Wat is je budget?
400 voor 2 zuil of 2 boekenplank incl sub speakers

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister voornamelijk spotify maar ik wil ook dat hij het geluid van de TV afspeelt

Kunnen jullie mij andere speakers aanraden die wel fully compatibel zijn ? Mijn gevoel zegt dat deze yamaha's dat niet zijn.

Graag jullie advies ! Zuil of boekenplank maakt weinig uit !
!

[ Voor 124% gewijzigd door DateTime.Now op 27-01-2015 08:38 . Reden: keuze beperkt ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Je bedoeld dat de speakers dubbele aansluitingen hebben denk ik?
Volgens mij gaat dat prima dmv doorverbinden van de aansluitingen op de speakers.
Biwiring heet dat.
Het biedt de mogelijkheid hoge en lage tonen per luidspreker gescheiden asn te sluiten op versterkers met speaker a en b uitgangen.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De yamaha's zijn 200 per stuk, en derhalve boven je budget.
Al op marktplaats gekeken naar een paar mooie speakers ?

• DateTime.Now
  • Niet online
Marktplaats vind ik een risico omdat ik niet weet wat ik moet zoeken. Toch even gekeken, en dan is in de regio deze misschien wel interessant;

Mooie Dali luidsprekers model Suite 2.5
€ 200,00
http://link.marktplaats.nl/890290681

Ik dacht dat de zuilen per 2 gingen, daar heb ik me dus op verkeken. Prijstechnisch lijkt het me dan beter om 2x een boekenplank speaker aan te schaffen voor beide is mijn interieur geschikt.

Hebben jullie daar nog suggesties in?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn ogen is het gericht aanraden van speakers niet echt zinnig. Elk merk/type klinkt anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon mooi vindt klinken, is in jouw oren misschien wel vreselijk. Enige goede advies is dan gaan luisteren. Grootste probleem in dit geval zal het budget zijn, € 200 voor 2 speakers is wel heel erg weinig dus het beste alternatief zal dan al snel zijn om iets leuks van Marktplaats te halen. Ga die Dali's dus gewoon eens beluisteren.

• DateTime.Now
  • Niet online
Bedankt voor de info, dan gaan we zeker luisteren. Ik heb het budget opgekrikt om toch 2 zuilen aan te schaffen. Dit geniet na wat wikken en wegen mijn voorkeur.

Als ik de zuilen "bi-wire" op de Marantz is dat dan niet van negatieve invloed op de kwaliteit ? Moet ik dan toch een andere reciever overwegen ?

• DateTime.Now
  • Niet online

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om je topic te kicken binnen 24 uur. Als je zelf als laatste gereageerd hebt en je wil iets wijzigen of aanvullen, gebruik dan de "wijzig" knop.

Over de zin en onzin van bi-wiring zijn de meningen verdeeld. Als je speakers hebt waar dit bij kan, zou je kunnen proberen of het qua sound voor jou verschil maakt.

Jamo maakt op zich wel aardige speakers aan de budget kant van de markt dus die je zou inderdaad wel kunnen beluisteren.

• DateTime.Now
  • Niet online
Beste D vd V, het is totaal niet mijn bedoeling geweest om te kicken, mijn excuses hiervoor.

Ik ben me op het moment zo aan het inlezen dat ik vaak wat tegenkom om te melden, vandaar mijn reactie. de volgende keer zal ik dit wijzigen.

Ik ben momenteel aan het overwergen om de receiver (CR510) niet aan te schaffen maar in plaats daarvoor een pricewatch: Pioneer VSX-529-K aan te schaffen. Dit met oog op de toekomst en de mogelijkheid om hier spotify op te draaien. Dit inclusief de 2 jamo's pricewatch: Jamo S 506 (Bruin). Lijkt mij een goede keuze, niet ?

[ Voor 4% gewijzigd door DateTime.Now op 20-01-2015 15:06 ]

• DateTime.Now
  • Niet online
Ondertussen wat nachtjes tobben verder.

Jammer maar helaas passen de zuilen niet echt bij het interieur. In de breedte niet en het match niet bij mijn fotolijsten (Met hip ikea poster ;) ) Zie situatie op de foto.

https://www.dropbox.com/s..._20150123_223758.jpg?dl=0

Wat ik nu heb bedacht is als volgt;

[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Pioneer VSX-529-K[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 263,14[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 263,14[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Jamo SUB 210 (Zwart)[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 128,99[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 128,99[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 392,13[/td]
[/tr]
[/table]

Plus 2x Jamo S622 die net in het houtje kastje passen.

Zoals je ziet ben ik hierin vrij flexibel, dus als je nog wilde ideeën hebt hoor ik het graag.

Zelf vond ik dit setje ook mooi, maarrr geen bass;

http://www.ibood.com/nl/n...1428/jamo-360-series.html

Zie onderstaand.

• DateTime.Now
  • Niet online
edit :

keuze voor boekenplankjes zijn definitief.

Nu nog aan het twijfelen tussen de receiver;

Pionier VSX 529 of Yamaha RX-V477 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door DateTime.Now op 26-01-2015 22:41 ]

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Heb beiden merken gehad en mijn voorkeur zou de yamaha zijn.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20
Volgens mij zijn die Yamaha versterkers degelijker (vooral HDMI aansluitingen). Qua geluid maakt het niet zoveel uit.

• DateTime.Now
  • Niet online
Hallo,

Even terugkopelen voor de leuk. Omdat ik er zo slecht uitkwam heb ik het volgende besteld;

1 paar Teufel Ultima 20 MK2 - http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html
1x de pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
1x Canton sub 8.2 (1-2-2015 gekocht)

Als het goed is, is dit alles morgen in huis. Als de teufels bevallen dan ga ik opzoek/sparen voor een goede sub. Zo niet dan ga ik weer verder opzoek.

Iedereen hartelijk bedankt voor al het advies!

[ Voor 4% gewijzigd door DateTime.Now op 01-02-2015 12:00 ]

Pagina: 1