Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OpenELEC] Aanpassen van volgorde services systemd

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Allereerst, waarom heb ik deze gepost in Client Software Algemeen en niet in Mediaspelers en HTPC's?

Omdat het meer een software-issue van Kodi of getinker met de instellingen, dan het daadwerkelijk bespreken van de mogelijkheiden van / de keuze voor Kodi is. Ik vind Mediaspelers en HTPC's meer algemene talk over allerhande hardware en software, en had het idee dat mijn topic hier dus beter op de plek is. Als een modje denkt dat m'n topic moet opzouten, moet hij of zij er maar een trap tegen geven :)

=== Mijn setup ===

Ik heb twee Kodi's draaien, die hun database delen middels een MariaDB-server die ik op mijn NAS heb draaien. Ze delen ook de assets zoals covers, en de data van de films en series zelf middels Samba-shares op mijn NAS.

Dit werkt reeds een aantal jaartjes (sinds ik geloof XBMC 9 al) perfect.

Onlangs heb ik voor de tv op mijn slaapkamer een Raspberry Pi met daarop OpenELEC gekocht. Dit werkt prima (bediening via HDMI-CEC met de afstandsbediening ven het IR-oog van m'n TV _/-\o_ wist niet eens dat dat bestond tot ik het ging uitzoeken) maar bij het sharen van mijn library naar deze OpenELEC-instantie loop ik tegen wat problemen.

=== Mijn probleem ===

OpenELEC start Kodi op voordat de hosts.conf in /etc/hosts gemerged is, waardoor Kodi niet bij smb://hostnamevanmijnnas.nl/ kan komen.

Ik heb tot voor kort een interne DNS-server gehad waardoor dit probleem niet zou bestaan, maar dankzij een nieuw modem dat alleen hele domme DHCP-leases uitdeelt waarin ik de DNS-servers niet kan opgeven, zit ik tijdelijk met een situatie waardoor dit niet werkt (tot nieuwe firmware of nieuw modem).

Ik moet er voor zorgen dat OpenElect de hosts-file voor elkaar heeft vóórdat Kodi opstart. Er is een optie in Kodi waarmee Kodi pas opgestart wordt nadat het netwerk bescihkbaar is, maar deze helpt niet. Zijn ook twee verschillende dingen.

Heel soms reboot Kodi uit zichzelf (als ik gecheckt heb voor updates bijv, zal daar mee te maken hebben) en de verse Kodi snapt wél netjes hoe bij de bestanden gekomen kan worden, omdat ondertussen de hosts-file dan al lang correct staat ingesteld.

Inmiddels ben ik er achter dat OpenELEC systemd gebruikt als bootmanager, maar kan nergens een lijst met services vinden om e.e.a. te tweaken.

Je kunt ook CIFS- of NFS-mounts aanmaken, daarin staat het volgende:

code:
1
2
After=network-online.service
Before=kodi.service

Ik vermoed dat ergens ook een hostsfile.service ofzo zou moeten bestaan, waarin ik Before=kodi.service kan kieperen.

[ Voor 63% gewijzigd door _eXistenZ_ op 20-01-2015 12:48 ]

There is no replacement for displacement!