Hallo,
Heeft iemand een advies voor een goede goedkope, online backup dienst die kan draaien op onze Synology NAS?
Hieronder de eisen:
We hebben thuis een Synology DiskStation 1513+ met op dit moment 4.5 TB (en max 10TB) aan data (Raid 1 setup).
Eisen
Wat zouden jullie aanraden om te doen?
Ik kwam zelf uit bij de volgende opties die allemaal ondersteund worden door onze Synology DS
Heeft iemand een advies voor een goede goedkope, online backup dienst die kan draaien op onze Synology NAS?
Hieronder de eisen:
We hebben thuis een Synology DiskStation 1513+ met op dit moment 4.5 TB (en max 10TB) aan data (Raid 1 setup).
Eisen
- We willen de data die we op dit moment hebben fysiek kunnen insturen op een HDD (dus de backupdienst moet ingestuurde data vanuit Nederland kunnen accepteren)
- Het liefst willen we onze data ook fysiek kunnen terughalen, dus via de post op een HDD onze data terug kunnen krijgen.
- De rest moet via internet gebackupt kunnen worden.
- Het datacenter waar we het gehost willen hebben moet het liefst in Europa zitten.
- De software moet op een Synology DS 1513+ kunnen draaien.
- Het mag best wat moeite kosten het op onze Synology DS 1513+ te installeren, maar het moet wel werken uiteindelijk.
- Het liefst (maar het is niet per se een must) moet de dienst ook beveiliging bieden tegen data corruptie, oftewel versiegeschiedenis o.i.d. bevatten.
- Er moet minimaal ongeveer 4Tb aan data kunnen worden opgeslagen en maximaal 10TB.
Wat zouden jullie aanraden om te doen?
Ik kwam zelf uit bij de volgende opties die allemaal ondersteund worden door onze Synology DS
- externe NAS bij iemand anders
want: op de lange termijn denk ik het goedkoopst, niet al te veel restoratiekosten (je gaat gewoon een keertje op bezoek,er zijn dus wel rijkosten). - Amazon Glacier of misschien Amazon S3
- Hubic.com,
- erg goedkoop (10 euro per maand voor 10TB)
- biedt enkel synchronisatie aan, geen versiegeschiedenis en geen backup, en ik denk niet dat je bij Hubic een fysieke schijf kunt insturen.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 650964 op 19-01-2015 18:22 . Reden: netter maken post ]