X58 Platform inruilen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Beste,

Ik zit met een twijfel. Ik ben momenteel een trotse eigenaar van een X58 Platform. Wegens Prive heb ik niet het budget wat ik een paar jaar terug had en is een nieuwe PC een flinke aanslag op de portemonnee.

Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

Intel Core i7 920 D0 (Gekoeld door Promilatech Megahalem.)
Asus P6x58D-E
3Gb OCZ Platinum DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel
Samsung SSD 830 120Gb
4x 1TB Hitachi HDD
2x 2,5" 160Gb WD Black RAID 0
MSI HD7970 3gb

Zoals jullie zien is het geheugen wat aan de lage kant, dit moet meer worden alleen zit ik nu te twijfelen om een nieuw systeem aan te schaffen. Namelijk LGA1150 Z97 chipset met in afwachting op Broadwell.
Zou graag gebruik willen maken van de Secure Boot in combinatie met een M.2 SSd, zodat de Pc nog wat vlotter is. Echter na wat gegoogle kwam ik ook uit op PCIe x4 uitbreidingskaarten voor M.2 in te plaatsen.
Naast dit zit ik te twijfelen om de HD7970 in Crossfire te zetten dus nog een extra aanschaffen. Of doe ik er verstandiger aan om bijv een GTX970 te nemen. Ben ik iets minder kwijt maar heb je hopelijk minder last van Micro-Stuttering? Voor een Videokaart ben ik namelijk wel bereid een euro of 200- 350 uit te geven en zelfs bereid om te kijken voor een al gebruikte, om zo toch de prijs wat te drukken en meer prestatie ervoor terug te krijgen.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06

_Arthur

blub

En de vraag is?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zie een 7970, oftewel een R9 280X. Kan met de meeste games zeer goed mee. Zo'n i7 is nog vrij aardig, zeker op X59 niveau. Wat ik zou doen, is je RAM upgraden. 3GB is gewoon te weinig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Voor het geheugen zou ik 2x4GiB aanschaffen. Triple channel bied niet veel voordelen ten opzichte van dual channel. Uiteraard moet je besturingssysteem wel 64bit zijn dan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Grapjas, X59 is altijd tripple channel, en daar haal je dus het meeste voordeel uit ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• _Arthur

_Arthur

blub

MK1998NL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:03:
Grapjas, X59 is altijd tripple channel, en daar haal je dus het meeste voordeel uit ;)
Het betreffende mobo ondersteund ook Dual channel.

Echter, de TS zal wel 3 maal 1GB geinstalleerd hebben, dus een dualchannel + triplechannel config gaat denk ik niet werken.

Dus de TS kan 3x2GB of 3x4GB aanschaffen. Maar 3x2GB lijkt mij al voldoende (zodat de TS 9GB totaal heeft).

SSD er bij en het systeem werkt nog prima het komende jaar.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
MK1998NL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:03:
Nope, triple channel doet niet veel ten opzichte van dual channel;
reviews: De grote Tweakers-geheugentest

Is quad channel maar als dat al weinig voordeel geeft dan doet triple nog minder.

Gewoon het oude geheugen er uit en 2x4GiB erin. Of 2x8GiB.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 19-01-2015 18:17 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• wou5er
  • Niet online
@_Arthur
De vraag is zou ik een nieuw platform aanschaffen of gewoon dit huidige gebruiken? Gezien ik graag wil overstappen naar M.2 en daar dan gewoon een PCie uitbreidingskaart voor aanschaffen?
MK1998NL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:55:
Ik zie een 7970, oftewel een R9 280X. Kan met de meeste games zeer goed mee. Zo'n i7 is nog vrij aardig, zeker op X59 niveau. Wat ik zou doen, is je RAM upgraden. 3GB is gewoon te weinig.
Het RAM wilde ik zowiezo al upgraden tussen de 12 en 24 gig. Had voorheen 10Gig maar er waren wat probleempjes met de modules.

@NitroX infinity
Ik ga toch bij Triple Channel blijven en dus met de tijd 3 modules aanschaffen van 8Gb.

Spellen als Assasins Creed Unity kan ik niet op maximale settings spelen en ik ben wel zo'n type die daar van houd en dus graag alle pracht en praal van zo'n game wilt ervaren.

Maar met deze Cpu daar zit ik voor een paar jaar nog wel goed mee lijkt me? Tevens als je een Cf opstelling wilt gezien het x58 platform 2x 16 lanes ondersteunt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:20

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

M.2 is voorlopig nog veel te duur, en bovendien zijn er veel meer features die er aankomen die je ook zou willen; kortom: met een systeem zoals je nu hebt zou ik gewoon lekker wachten. Je hebt in principe alles al om elke game op ultra@1080P te spelen, alleen is 3GB RAM gewoon te weinig. Ik zou er 3x2GB OCZ DDR3 PC12800 in zetten aangezien je inderdaad nu al een triple channel setup hebt. Je kan ook 2x4GB doen maar dan kan je de 3GB die je nu hebt niet meer in triple channel gebruiken en zal 1GB de prullenbak in moeten.

9GB is voor de komende 2 jaar nog prima, en dan kan je over 2 jaar weer eens een leuke mobo upgrade doen met M.2, USB3.1, en DDR4.

CF is helemaal niet nodig met zo'n kaart en 2x 16x PCIe slaat ook nog nergens op aangezien 8x PCIe nog niet eens vol benut wordt. Dat gaat pas relevant worden met 4K gaming en ook daarin geldt weer: een upgrade nu zou met veel houtje-touwtje werk wel kunnen (CF setup) maar is over 2 jaar een stuk beter ingeburgerd dus je kan het dan beter in 1x goed doen.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-01-2015 18:55 ]

youtube.com/@hisrep

• wou5er
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:52:
M.2 is voorlopig nog veel te duur, en bovendien zijn er veel meer features die er aankomen die je ook zou willen; kortom: met een systeem zoals je nu hebt zou ik gewoon lekker wachten. Je hebt in principe alles al om elke game op ultra@1080P te spelen, alleen is 3GB RAM gewoon te weinig. Ik zou er 3x2GB OCZ DDR3 PC12800 in zetten aangezien je inderdaad nu al een triple channel setup hebt. Je kan ook 2x4GB doen maar dan kan je de 3GB die je nu hebt niet meer in triple channel gebruiken en zal 1GB de prullenbak in moeten.
Ik vond de prijzen van M.2 geheugen nog best aantrekkelijk zeker als je ze vergelijkt met de huidige SSD's euro per Gb ligt tg wel iets lager.
CF is helemaal niet nodig met zo'n kaart en 2x 16x PCIe slaat ook nog nergens op aangezien 8x PCIe nog niet eens vol benut wordt. Dat gaat pas relevant worden met 4K gaming en ook daarin geldt weer: een upgrade nu zou met veel houtje-touwtje werk wel kunnen (CF setup) maar is over 2 jaar een stuk beter ingeburgerd dus je kan het dan beter in 1x goed doen.
Inprincipe adviseer je me dus gewoon een andere grafische kaart te nemen dan een Cf setup. Ik dacht dat de CF prestatie en het Micro-stutter al aardig opgelost was of toch een zekere vooruitgang.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is meer dat je met een 7970 een prima kaart hebt waarbij vervangen helemaal geen zin heeft. Met ultra settings kom je in (vrijwel) elke game boven de 40FPS uit als je gewoon je geheugen even upgradet naar 9GB. Daar zit je bottleneck.

M.2 is al wat aan het zakken maar je wil natuurlijk zo'n ding aansluiten op een PCIe 3.0 aansluiting voor optimale snelheid. Dan kan je beter wachten tot je een nieuw mobo koopt en tegen die tijd een wéér snellere en goedkopere ssd kopen. Je kiest nu allemaal kleine stapjes die relatief duur zijn; als je 2 jaar wacht kan je in 1x al die upgrades echt goed doen.

youtube.com/@hisrep

• wou5er
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:22:
Het is meer dat je met een 7970 een prima kaart hebt waarbij vervangen helemaal geen zin heeft. Met ultra settings kom je in (vrijwel) elke game boven de 40FPS uit als je gewoon je geheugen even upgradet naar 9GB. Daar zit je bottleneck.
Dat is juist niet het probleem, heb voordat de overige 6Gb eruit is gehaald wegens defect dit probleem geconstateerd.. Het is namelijk niet aan het geheugen te verwijten. Had tot een paar maanden terug nog 9Gb erin.

AC Unity kan ik bijv op FullHD niet op maximale settings spelen. Ik moet t dan doen met maar een magere 20 fps alsi k me niet vergis. Het is al even geleden.

[ Voor 12% gewijzigd door wou5er op 19-01-2015 19:28 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar dus het mobo is defect want niet alle geheugen bankjes doen het nog bedoel je?

Zit er een overclock op die cpu?

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 19-01-2015 19:42 ]

specs

• wou5er
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:41:
Maar dus het mobo is defect want niet alle geheugen bankjes doen het nog bedoel je?

Zit er een overclock op die cpu?
Nee alle banken werken nog naar behoren...

En ja dat er is mee overgeclocked, heeft een tijd en op 4,0 gelopen zonder problemen. maar toen had ik nog een Asus p6t-SE

• maratropa
  • Niet online
Nouja met die cpu op 4ghz kun je er nog wel een tijdje mee doen lijkt me, op standaard snelheid loopt de coresnelheid van de 920 wat achter. Er zijn ook borden waar je een goedkope 6-core xeon van ebay in kunt poppen, maar je wilt liever voor meer mhz dan meer cores gaan lijkt me.

En M.2. is een gimmick, je zei het al, je kunt een m2 ssd gewoon op een pci-e kaartje zetten. pci-2x is snel zat. Maar m2 is nog geen must hoor, goeie sata ssd is ook al leuk, of 2 in raid 0.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 19-01-2015 19:54 ]

specs

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

een i7 920, 9GB DDR3-12800, HD7970 en 120GB SSD is echt een solide basis om games te spelen en ik kan mij geen enkele game bedenken die hiermee niet op ultra zou moeten kunnen werken. Kans is groot dat een reinstall van windows, bios reset, cpu koeling, case fans & temperature controleren veel slimmer is dan nieuwe onderdelen erin gooien.

youtube.com/@hisrep

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Ikzelf heb een zelfde soort setup en dit systeem is gewoon razendsnel. Als je gaat upgraden naar 1150 is het gewoon zonde van je geld naar mijn mening, koop gewoon wat geheugen er bij en upgrade je pc als het echt nodig is.

• wou5er
  • Niet online
jostefa schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:59:
Ikzelf heb een zelfde soort setup en dit systeem is gewoon razendsnel. Als je gaat upgraden naar 1150 is het gewoon zonde van je geld naar mijn mening, koop gewoon wat geheugen er bij en upgrade je pc als het echt nodig is.
Klopt ben ik ook zeker met je eens maar ik heb t idee of iedergeval vind ik het systeem minder vlot aanvoelen als dat het was, vind de SSD performance nogal tegenvallen. Wellicht door de wat matige sata3 controller.
Firmware en dergelijke zijn allemaal up to date.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Just Do IT!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zoals ik al zei is het gewoon even goed checken of er zaken verkeerd zijn ingesteld. Ten eerste 6GB geheugen erbij want dat is gewoon nodig.

Daarna vooral checken of het systeem niet te warm wordt (of een onderdeel van het systeem te warm wordt). Het is even zoeken en puzzelen waarschijnlijk maar met weinig kosten moet het mogelijk zijn dit systeem gewoon te blijven gebruiken. het zou me niet verbazen als de oorzaak van het probleem te maken heeft met het uitvallen van de oude 6gb ram. waarom/hoe is die kapot gegaan? voeding die te veel stroom afgeeft? geen overspanningsbeveiliging op je stekkerblok waardoor er soms teveel in 1x de voeding in vliegt? te hoge temperatuur?

youtube.com/@hisrep

• wou5er
  • Niet online
Heb de tempratuur gecheckt en die zijn allemaal wel in orde. CPU en kast temp ligge wel wat hoog maar ventilators staan niet echt aan.Die heb ik nu maar iets harder gezet.

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-02 15:48
Mijn advies:
Koop 2x4GB en verkoop je oude ram (kan je nog 20 euro voor vangen o.i.d.). Als je later echt meer nodig denkt te hebben kan je altijd een 3de 4GB stick kopen. 12-24GB is echt overkill. Je CPU geeft nog geen bottleneck, ook niet voor een R9 280X CFX of een GTX 970. Als hij dat gaat doen kan je hem nog overcocken om het een half jaar te verlengen. Dan kan je gelijk alles upgraden wanneer da nodig is. Mijn advies is echter 1 snelle GPU>2 tragere GPU's. Ik zou dus je R9 280x verkopen wanneer je extra performance nodig hebt en dan een r9 290 of een gtx 970 halen. CFX zou ik niet aan beginnen ivm microstuttering.

[ Voor 3% gewijzigd door Centelte op 19-01-2015 22:27 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

En als je echt power te kort komt, kieper je dit er in (Xeon X5670 2.93GHz 6-cores): http://www.ebay.nl/itm/In...e-Processor-/181566527302

Wel even zelf checken of het echt zou passen cq compatible is.

[ Voor 17% gewijzigd door _Arthur op 19-01-2015 21:43 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Budgetguy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:41:
Ik zou dus je R9 280x verkopen en dan een r9 290 of een gtx 970 halen. CFX zou ik niet aan beginnen ivm microstuttering.
Ik ben het daar niet mee eens. Je gaat voor een paar fps extra een hoop geld uitgeven aan een GPU die nota bene qua DirectX/Mantle features niets verschilt met de voorganger. Beter wacht je 2 jaar totdat die 7970 de nieuwste games niet meer@ultra kunnen draaien en koopt dan in 1x een DX12 GPU met modernere architectuur. Die kleine hardwarestapjes zijn altijd hoogst kostbaar en je ziet er nauwelijks iets van terug.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-01-2015 22:25 ]

youtube.com/@hisrep

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-02 15:48
DeNachtwacht schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:25:
[...]

Ik ben het daar niet mee eens. Je gaat voor een paar fps extra een hoop geld uitgeven aan een GPU die nota bene qua DirectX/Mantle features niets verschilt met de voorganger. Beter wacht je 2 jaar totdat die 7970 de nieuwste games niet meer@ultra kunnen draaien en koopt dan in 1x een DX12 GPU met modernere architectuur. Die kleine hardwarestapjes zijn altijd hoogst kostbaar en je ziet er nauwelijks iets van terug.
Ik geef je volledig gelijk!. Zoals het er nu staat had het moeten zijn ;).

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Lekker op x58 blijven , ram erbij proppen , 6 core erin en gtx970 erin gooien en je kan weer vooruit ,

ik heb een socket 2011 gehad (pure overkill processor van 500 3930k en mobo van 400 asus rampage iv extreme ), deze verkocht en weer naar 1366 gegaan met

x5650 6 core 12 thread , op 4,1ghz
Asus Rampage 2 Gene
24 gb ram samsung 1600
2x Samsung 250 gb
2x gtx 780 op 1225 mhz core (gtx 970 speed)
Videokaarten water gekoeld , cpu watergekoeld (artic hybrid 2x en H110)

Loopt als een tierelier !

Weliswaar oude processor en mobo maar doet echt niet onder , loop de 4790K eruit :)

2011-3 daarintegen met 5820 maakt wel gehakt van mij systeem, maar die kost ook een bekkie meer

[ Voor 14% gewijzigd door JayJay op 20-01-2015 10:40 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

De SSD draait wel op de intel-controller mag ik hopen ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Om toch maar even tegendraads te zijn: Niet elke game zal lekker werken met je cpu. Bij mij wist een i5 750 op 3.9 GHz (die clock voor clock even sterk is als je 920 in games) toch voor framedrops te zorgen in battlefield 4 ICM een HD 7950. Na een upgrade naar een i5 2500k was die compleet verdwenen. Het spel was voor 80 tot 90% van de tijd speelbaar, maar op sommige grotere maps met meerdere man begon die cpu toch te bottlenecken. Een cpu upgrade zal in mijn ogen zeker uitmaken.

Ik zou in ieder geval beginnen met ram te upgraden naar minimaal 8 gig. Als je nog steeds performance problemen hebt, dan zal ik zeker overwegen cpu en mobo te vervangen.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
_Arthur schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:42:
En als je echt power te kort komt, kieper je dit er in (Xeon X5670 2.93GHz 6-cores): http://www.ebay.nl/itm/In...e-Processor-/181566527302

Wel even zelf checken of het echt zou passen cq compatible is.
Interessant, ik denk dat ik mijn 920 ook ga inruilen voor zo'n cpu, vooral omdat het kan }:O

• maratropa
  • Niet online
Het moet wel ondersteund worden he, maar daar is wel naar te googlen. Maar omdat het wat oudere cpu's zijn is die coresnelheid omhoog krijgen wel een must. Ik zou voor allround gebruik liever een 920 op 4ghz hebben dan een xeon zonder OC.

specs

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
jostefa schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Interessant, ik denk dat ik mijn 920 ook ga inruilen voor zo'n cpu, vooral omdat het kan }:O
De xeon kan gewoon in jou mobo en overclockt als een tierelier zonder problemen , beetje basis kennis maar als jij jou 920 op 4 ghz krijgt zit dat wel snor.

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik ben echt blij met dit draadje hier kan ik gericht de vraag stellen. Ik wil gaan streamen en zit met dezelfde setup als jij (Bijna dan):

knip, dit heet alleen hijacken en is niet toegestaan. Open even een eigen topic, liefst in Componenten Aankoopadvies.

[ Voor 66% gewijzigd door br00ky op 20-01-2015 14:51 ]

• wou5er
  • Niet online
Madrox schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:25:
De SSD draait wel op de intel-controller mag ik hopen ?
Nee helaas niet deze ondersteunt enkel Sata2

Zie hier van de Asus site.

Intel® ICH10R controller :
6 x SATA 3Gb/s port (black), blue
Support Raid 0, 1, 5, 10
Marvell® PCIe 9128 controller : *1
2 x SATA 6Gb/s ports (gray), gray

BRON

Krijg tevens overmorgen nog een extra 6Gb RAM erbij, Zelfde OCZ als wat er nu in zit. Dan zullen de meeste problomen wel verholpen zijn. Er valt nu echt niet mee te werken.
Na een tiental tabs in firefox krijg ik al Geheugen meldingen. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door wou5er op 21-01-2015 23:33 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat duidt er toch ook wel op dat er veel zooi geïnstalleerd staat, een fresh install is wel aan te raden dan.

3gb is krap maar zou bij desktopwerk toch echt wel moeten voldoen onder Windows 8.1

youtube.com/@hisrep

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb hetzelfde moederbord toevallig, en ik heb de SSD wel zeker op de Intel controller hangen. Waarom?
Omdat de marvell controller brak is! Zou dat als eerste in orde maken, zet die marvell het liefst uit, het is een brak produkt. Ondanks de lagere seq. snelheid haal je veel meer overall performance uit de sata2 poort van intel.

Hier zie je waarom de Marvell sata3 faalt: http://www.xtremesystems....10R-amp-HPT-RR-640-Review

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 22-01-2015 13:52 ]

• wou5er
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:26:
Dat duidt er toch ook wel op dat er veel zooi geïnstalleerd staat, een fresh install is wel aan te raden dan.

3gb is krap maar zou bij desktopwerk toch echt wel moeten voldoen onder Windows 8.1
Niet echt... Heb tg redelijk wat rand appratuur eraan hangen. Drivers van het toetsenbord of muis en de software waarmee de extra functies beschikbaar worden.

Sommige zouden uitmogen die staan nu ook uit via taakbeheer opstarten. Heb normaal nooit geen problemen maar sinds die 3Gb is het een werkelijke ramp :P
Madrox schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:38:
Heb hetzelfde moederbord toevallig, en ik heb de SSD wel zeker op de Intel controller hangen. Waarom?
Omdat de marvell controller brak is! Zou dat als eerste in orde maken, zet die marvell het liefst uit, het is een brak produkt. Ondanks de lagere seq. snelheid haal je veel meer overall performance uit de sata2 poort van intel.

Hier zie je waarom de Marvell sata3 faalt: http://www.xtremesystems....10R-amp-HPT-RR-640-Review
Als ik die uit ga zetten kom in de problemen met mijn overige schijven. Heb 7 schijven in me bak hangen. dus ik heb echt die poorten nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door wou5er op 22-01-2015 16:56 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Madrox heeft gelijk, de native Intel SATA 2 controller is beter dan de Marvell SATA 3 controller. De sequentiële snelheid is met de Intel controller wel gelimiteerd tot 300MB/s, maar toch gaat je SSD met die controller vlotter werken. Voor dagelijks gebruik is de latency belangrijker en die is minder hoog met de Intel controller.

Je kunt ook één van de andere schijven op de Marvell controller hangen. Heb je trouwens echt nog die 160GB WD schijven nodig? Naast die andere 4TB stelt die 320GB toch niets meer voor?

Ik zie ook dat je kloeg dat AC Unity niet met maximum settings ging, maar die game heeft altijd wel performance problemen (het is een crappy port), ook met duurdere videokaarten.

• wou5er
  • Niet online
MacPoedel schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:57:
Madrox heeft gelijk, de native Intel SATA 2 controller is beter dan de Marvell SATA 3 controller. De sequentiële snelheid is met de Intel controller wel gelimiteerd tot 300MB/s, maar toch gaat je SSD met die controller vlotter werken. Voor dagelijks gebruik is de latency belangrijker en die is minder hoog met de Intel controller.

Je kunt ook één van de andere schijven op de Marvell controller hangen. Heb je trouwens echt nog die 160GB WD schijven nodig? Naast die andere 4TB stelt die 320GB toch niets meer voor?

Ik zie ook dat je kloeg dat AC Unity niet met maximum settings ging, maar die game heeft altijd wel performance problemen (het is een crappy port), ook met duurdere videokaarten.
Ik gebruik mijn overige 4 Tb schijven voor Data opslag. Games zet ik niet op mijn SSD want daardoor raakt hij te vlug vol en daarom dus RAID 0 300gig D voor games. Raid0 om toch wat meer performance eruit te krijgen bij de games, wat overigens goed werkt.

Zou het dan niet mogelijk zijn om die Marvel voor de 160Gb schijfjes kunnen gebruiken? Of zou die dan ook dicht klappen?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Als de Marvell RAID0 ondersteunt, is dat een betere optie inderdaad.

• wou5er
  • Niet online
Hij ondersteunt Hardwarematig RAID Dus lijkt me in orde.

Zou ik als ik het versteek windows eropnieuw moeten opzetten, lijkt me niet toch?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Niet nodig, hooguit de boot voorkeur veranderen ;)

• wou5er
  • Niet online
Werkt allemaal prima, merk dat windows inderdaad wat sneller reageerd.

Raid 0 werkt ook prima en processor eventejs naar 3ghz gezet. Misschien dat ik nog 3,6 of 3,8 pak maar voor nu werkt het wel.

Morgen het extra RAM erbij, met de tijd nog een andere videokaart gezien deze een defecte hdmi poort heeft en af en toe wat kuren vertoont. Scherm word plots zwart als een beeldscherm aangesloten zit op de hdmi poort.
Pagina: 1