GamePC upgrade, what to do.

Pagina: 1
Acties:

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Graag wat info van jullie, ik heb zelf dit op het oog:

i5 4670K
8GB DDR3 1600/1800 MHz
Club3D R9 280x
Coolermaster 1000 watt (Future proof?)
MSI gaming moederbord.

Ik zoek een?
Nieuw moederbord, processor, voeding, geheugen en videokaart

Wat is je budget?
700/800 euro..

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Club3D voor de grafische kaart, dit word een R9 280x (Deze heb ik al en wil ik als CF opstelling gebruiken.)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Triple screen gaming.

Even ter verduidelijking:

Het huidige systeem is een i7 920 met 12GB DDR3 1366, en een R9 280x (deze zit er net 1 maand in)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoolz14 op 19-01-2015 20:03 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Processor kan je houden, dat gaat het verschil niet meer maken met gamen.

8Gig geheugen is ook zat, tenzij je gewoon wilt upgraden en het je niks uit maakt, dan kan je er 8 gig bij prikken. Je zegt nieuw geheugen.. hoezo nieuw? Sneller? Dat ga je met gamen ook niet merken

Heb je goede koeling? een goede kast?

Want je kan altijd je processor nog overclocken, evt een leuke koeler er op monteren.

En voor een grafische kaart, een 290x met 8gb? of een 970/980.

Ook is 1000watt zwaar overkill nu al.. waarom zou je een nieuwe voeding willen hebben? Of is deze voeding al te oud?

Je geeft zelf aan een 2e 280 te willen gebruiken.. ik denk dat je er meer profijt aan hebt er gewoon een goede krachtige single gpu kaart er in te proppen, of als je echt al je budget wilt gebruiken 2 van de nieuwe 970's te gebruiken.

Edit: Ik heb het helemaal verkeerd gelezen.. Dit is wat je wilt kopen, gezien de topic titel dat er upgrade staat nam ik aan dat je hier van uit wou upgraden. Aangezien je later hebt staan dat je nog een 280 zoekt.. erg onduidelijk voor mij :p.

Overigens is dat een erg net systeem wat je hebt samen gesteld. Ik zou zelf voor een kleinere (minder wattage) voeding gaan. En evt geld wat je daarop bespaard investeren in een andere kaart. 290, of proberen je budget wat te vergroten en voor een 970 te gaan.

En heb je al een 280 en is dat niet inbegrepen in je budget en in dat lijstje wat je er neer hebt gezet dat is de 2e? Ik zou je 280 in dat geval verkopen en een 970 aanschaffen

[ Voor 65% gewijzigd door legendareN op 19-01-2015 18:07 ]

• loki504
  • Laatst online: 21:13
1000Watt voeding is overkill. http://www.anandtech.com/bench/product/1058

gebruikte max 671 watt voor het hele systeem. terwijl crysis niet boven de 570 watt kwam. dus zou 800 max nemen. maar de vraag blijft waarom wil je nu CFx draaien? waarom niet geld in ze zak/sok houden. en wachten tot iets eacht niet meer gaat. dan je r9 280 verkopen en er een xxx gpu in doen die je CFx opstelling weg blaast voor veel minder geld.

• Hoolz14
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb even de OP aangevuld.

Het gaat voornamelijk gebruikt worden voor Assetto Corsa en Project Cars.
Welke nu medium settings draaien op triple screen (wil graag naar ultra)

De voeding die ik momenteel heb is een OCZ van 700 watt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoolz14 op 19-01-2015 20:05 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Als het nu al op medium settings soepel draait (neem ik aan?) Dan gaat het met een sterkere single gpu kaart zeker lukken denk ik dan. 4gig wel aan te raden uiteraard op hoge resoluties.

Ik weet niet aan hoeveel fps jij genoegen neemt, en hoeveel je nu draait.

Persoonlijk zou ik liever niet crossfire draaien, daar komen ook weer wat nadelen bij kijken.

Ook vraag ik me af of je huidige 12gig niet gewoon volstaat, sneller geheugen heeft volgens mij weinig invloed op game prestaties.

Ik zou upgraden naar het gene wat jij nu ook van plan bent, evt je huidige ram verkopen (Mocht je echt baat hebben bij sneller geheugen althans), 280 verkopen en je huidige voeding behouden. En voor het geld wat je bespaart/overhoud na verkoop/behoud een sterkere single gpu kaart aanschaffen, die je ook weer in de toekomst kan uitbreiden naar 2.

[ Voor 41% gewijzigd door legendareN op 19-01-2015 20:19 ]