Ik ben samen met iemand een site aan het maken voor een evenement voor een goed doel (Tighten your Belt) bij ons op school. Dit als opdracht voor Informatica en omdat ik gewoon hier al twee jaar aan mee heb gedaan en het zelfs al die tijd al mee heb helpen organiseren. Dit is de url van de site: *niet relevant*
Alles werkt naar behoren, ook de formulieren. Maar wanneer ik de CSS van onze site probeer te valideren krijg ik verschillende errors:
Het heeft overduidelijk iets te maken met de pseudo-elements/selectors die horen bij de CSS die gebruikt wordt in de formulieren op onze site. Ze worden wel correct herkend, maar de validator geeft van die errors.
Het gaat dus specifiek over dit stuk CSS:
De gehele bijbehorende CSS kun je eventueel hier vinden: http://5v-tyb.ecb-if.nl/css/stylesheet.css
Ik heb alles al afgezocht op Google en die andere persoon ook, maar we kunnen maar niet goed vinden wat nou precies de fout is en vooral niet hoe we het kunnen verhelpen. Wie kan ons verder helpen en misschien aanwijzen waar het probleem ligt en hoe het op te lossen? We komen er zelf gewoon niet uit....
Alles werkt naar behoren, ook de formulieren. Maar wanneer ik de CSS van onze site probeer te valideren krijg ik verschillende errors:
- Onbekend pseudo-element of pseudo-class :invalid
- Onbekend pseudo-element of pseudo-class :required
- Onbekend pseudo-element of pseudo-class :optional
- Onbekend pseudo-element of pseudo-class :valid
Het heeft overduidelijk iets te maken met de pseudo-elements/selectors die horen bij de CSS die gebruikt wordt in de formulieren op onze site. Ze worden wel correct herkend, maar de validator geeft van die errors.
Het gaat dus specifiek over dit stuk CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| article > form > .input > input:invalid:required, article > form > .input > textarea:invalid:required, article > form > .input > select:invalid:required{ border: 1px solid red; } article > form > .input > input:valid:required, article > form > .input > textarea:valid:required, article > form > .input > select:valid:required{ border: 1px solid #33CC33; } article > form > .input > input:focus, article > form > .input > textarea:focus, article > form > .input > select:focus{ border: 1px solid transparent; border-radius:0px; background-color: white; } article > form > .input > input:optional, article > form > .input > textarea:optional, article > form > .input > select:optional{ border: 1px solid #297ACC; } |
De gehele bijbehorende CSS kun je eventueel hier vinden: http://5v-tyb.ecb-if.nl/css/stylesheet.css
Ik heb alles al afgezocht op Google en die andere persoon ook, maar we kunnen maar niet goed vinden wat nou precies de fout is en vooral niet hoe we het kunnen verhelpen. Wie kan ons verder helpen en misschien aanwijzen waar het probleem ligt en hoe het op te lossen? We komen er zelf gewoon niet uit....
[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 20-01-2015 02:12 ]
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.