Zwarte balken windows 8.1 Samsung Syncmaster 2032MW

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste Tweakers,

Onlangs van een maatje van me een desktop overgenomen en van een ander maatje een simpel beeldscherm.
Na installatie van Windows 8.1 heb ik zwarte balken (boven en onder) in mijn monitor.
Het betreft een Samsung Syncmaster 2032MW met een verhouding van 16:10.

Videokaart is een AMD Radeon HD 6700.
Op de monitor staat het ingesteld op 16:9 want ik kan geen 16:10 kiezen. (wel Wide).

In Windows staat het momenteel ingesteld op 1600x900 want dat valt nog een beetje te lezen..
Is trouwens aangesloten met een HDMI kabel.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb het hele internet al afgestruind. In AMD Control Center ook al met de overscan en underscan wezen kutten maar het wilt niet lukken.

Ik hoor het graag!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
Volgens mij kan je in CCC zelf ook de resolutie aanpassen en als je drivers up-to-date zijn zal daar waarschijnlijk wel 1680x1050 tussen staan.

• Justdoit
Jep, zojuist ook gedaan maar daar dan heb ik alsnog zwarte balken helaas...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarschijnlijk moet je bij de instellingen van je digitale beeldscherm(en) de scaling helemaal naar rechts zetten, bekend euvel met AMD/ATi icm een HDMI kabel.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Justdoit
SAiN ONeZ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:18:
waarschijnlijk moet je bij de instellingen van je digitale beeldscherm(en) de scaling helemaal naar rechts zetten, bekend euvel met AMD/ATi icm een HDMI kabel.
Zou een dvi kabel het oplossen dan? Anders ga ik ergens een dvi kabel op de kop tikken.. Kan m'n hdmi weer terug naar de PS4 :-)

Wat jij zegt werkt trouwens niet...

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

DVI of VGA zet het wel direct over het hele scherm heen, HDMI heeft dit altijd icm AMD kaarten.

Kun je die schuif niet verzetten dan?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

HDMI is veelal drama met PC beeldschermen omdat je beeldscherm vaak al snel gezien wordt als 'TV'. Dit geeft rare fratsen :)

DVI zal een stuk beter werken out of the box!

www.maartendeboer.net

• Justdoit
Dank, dan ga ik een dvi kabel aanschaffen! Ik kon niet met de schuif spelen Sain Onez...

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mogelijk dat je dat vinkje eronder even moet aanzetten, dat je dan die schuif gebruiken kunt, maar met die dvi kabel zul je geen gepongel hebben..

• Redsaw66
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 12:01
Sorry voor de late post, ik zit op windows 7 en heb dezelfde monitor, maar mijn GPU is een Gigabyte Nvidia Geforce GTX 660.

I heb precies hetzelfde probleem, ik heb niet de optie op 16:10 te selecteren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Hiervoor een oud topic openen is niet de bedoeling. Open een eigen topic, leg duidelijk uit wat je probleem is, wat je onderdelen zijn en wat je zelf al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.