Super orb vervanger

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb hier nu een TB 1200@1330 die rond de 56 graden schommelt wanneer me systeem niets aan 't doen is, idle dus, en als ik een uurtje gegamed heb is ie rond de 64 graden :(. M'n koeler is een Thermaltake Super orb. En ik heb nog 1 extra koeler die warme lucht uit me kast blaast. (kweet de specs er niet van, kheb 'm van oude voeding afgehaald 250W). De zijkant van me kast staat ook open.

Als ik m'n TB op z'n normale waarde laat draaien (dus @1200mzh) dan wordt ie nog idle 53 graden en stressed 62, dus dat is nog een beetje te heet...

Nu zit ik erover te twijfelen om een andere koeler te gaan kopen en mijn keus gaat denk ik naar de "ThermoEngine". Is dit een goede keus? En heeft toevallig iemand die koeler ook en wat vindt die ervan??

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 13:37

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Off topic:
Als je de zijkant vanje kast er af laat, dan heeft die fan die de warme lucht uit je kast moet blazen erg weinig nut.
Scheelt het als je je kast dicht maakt ??
Suc6
CyberJ

Verwijderd

gewoon spire koper cooler gebruiken
stressed 45 graden tb 1000@12000

• blakez
M'n TB wordt nog een paar graadjes warmer wanneer ik de zijkant erop zet, dus dat is niet zo'n goed idee. Maar 't is wel een stuk rustiger zo :)

En trouwens Sub-zero, jou cpu'tje is wel flink overkloct zo te zien.. :P

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Betere koeler kopen en betere airflow.... Klinkt logisch. Silverado en Papst (of zo iets) fans misschien?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 14:13 schreef blakez het volgende:
M'n TB wordt nog een paar graadjes warmer wanneer ik de zijkant erop zet, dus dat is niet zo'n goed idee. Maar 't is wel een stuk rustiger zo :)

En trouwens Sub-zero, jou cpu'tje is wel flink overkloct zo te zien.. :P
hih ja en loopt kei stabiel vindt mijn koeler wel fijn werkt prima

• Bubbles
  • Laatst online: 22:12

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

ja hoor.. het is weer zover. weer iemand met een superorb die slecht koelt. zie nog een dozijn topics met zulke problemen...
andere koeling is dan zeker aan te raden. kijk voor de grap eens bij een paar koeler round-ups op t.net en maak dan je keuze.
persoonlijk ben ik te spreken over coolermaster-koelers (worden ook aangeraden door amd, evenals een stel andere merken, maar geen orb koeler te vinden in die lijst)
en dan met name de dp5-6h51 (rated: tot 1,2 GHz) of de ep5-6i11 (rated: tot 1,4 GHz => zijn nog geen snellere TB's, officieel, that is)
redelijk stil, goedkoop, koelt behoorlijk.
en desnoods mik je er een andere fan op ofzo...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• blakez
Ik zoeken, maar kan dus ff nergens een round-up van wat koelertjes vinden.. :? Kan iemand ff wat url ofzo plaatsen maybe..

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

ThermalTake heeft zelf al een vervanger ook, de Volcano II, ik heb er zelf slechts fl 45,- voor betaald en ik ben er zeer tevreden over tot nu toe.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Bubbles
  • Laatst online: 22:12

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

dat is dan ook de enige koeler van TT die wel door amd wordt aangeraden en tevens is het ook de (bijna) enige koeler van TT die er normaal uitziet.
die orb-coolers zien er leuk uit, maar koelen duidelijk minder dan de normalere modellen...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 14:07 schreef sub-zero het volgende:

stressed 45 graden tb 1000@12000
Dat lijkt mij een hele prestatie om een TB 1000 op 12000 te laten lopen L :) L

Maar het zal wel een typ fout zijn

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

coolermaster ep5-6i11

prima ding en ook nog lekker still :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Copper orb is ook nietgek hoor
Op donderdag 14 juni 2001 14:45 schreef Bubbles het volgende:
dat is dan ook de enige koeler van TT die wel door amd wordt aangeraden en tevens is het ook de (bijna) enige koeler van TT die er normaal uitziet.
die orb-coolers zien er leuk uit, maar koelen duidelijk minder dan de normalere modellen...
Pagina: 1