Dedicated server huren voor hosten PC gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Voor het hosten van races in de PC game Assetto Corsa ben ik benieuwd welke mogelijkheden er zijn om een dedicated server te huren.

Het hosten van races via hun eigen dedicated server app (op Steam) lukt voor mij niet omdat mijn router/ISP dit niet ondersteunt. Alles met portforwarden en virtual servers werkt niet in de router, ook bevestigd door Tele2's klantenservice.

Eisen:
- 24/7 beschikbaar
- 1 lobby/room tot 20 spelers

Welke opties zijn er dan? Hoe werkt dit grofweg? Hoeveel kost dit maandelijks ongeveer? Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

[ Voor 3% gewijzigd door SvenUilhoorn op 19-01-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb nog niet eerder een server gezien of gemaakt van dat race spel maar heb wel veer ervaring met servers, game servers, websites, virtualisatie etc.

Het ligt er aan hoeveel je bent bereid om uit te geven en hoeveel die server voor die specifieke game gebruikt. Dus kwa Ram , cpu, data etc. Zal dit nog even verder onderzoeken maar als je dit weet post it. Dit werkt "grofweg" als volgt:
Je huurt een dedi of vps van een hoster, je krijgt de gegevens om in te loggen, je moet de server files opzetten, je runt de server. Waar je echter wel rekening mee moet houden is dat je enige ervaring hebt of weet wat je doet met het systeem. Er zijn veel OS zoals linux, ubuntu, windows etc. waar je toch iets van moet weten. En met steam servers moet je eerst de steamCMD downloaden en configureren om steam servers te installeren / configureren.

Heb je al eerder een server opgezet voor een game of bezig geweest met dit soort dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door MrChillax op 19-01-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wij huren als BuG-Community zijnde een dedicated server, om onder andere gameservers mee te draaien.

Waaronder Asseto Corsa, welke momenteel niet meer draaien vanwege te weinig belangstelling en het gebrek aan een actieve admin. Maar ik kan je vertellen dat als het draait het niet veel resources vergt, misschien 10% load van de quadcore Xeon 1230 die er in onze server zit.

Je zou dus waarschijnlijk met een lichte VPS al uit de voeten moeten kunnen, of misschien eens kijken bij Microsoft Azure. Daar kan je zo een eenvoudige VM (of zo zwaar als je wil) op zetten met Server 2012 R2 en dan overnemen met RDP. Even AC installeren en configureren en klaar.

Heb je geen competities en zo en wordt de server weinig gebruikt zet je hem weer uit en zijn ook je kosten weer weg.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Edit: Nog ff over de kosten:

1. Een server zoals wij die draaien kost je 150-200,- per maand
2. Een VPS voor alleen jouw doel misschien 25,-
3. Azure, nog geen idee. Maar is betalen per gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door bvk op 19-01-2015 20:24 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Ik zou eens kijken bij http://www.transip.nl
Dual core moet wel voldoende zijn denk ik zo.

Ik heb er momenteel 2 x single core draaien. Bevalt mij goed, snelheden zijn erg prettig. Vooral als je dit vergelijkt met Azure. Azure draait allemaal nog op traditionele HDD's. Transip is over op SSD.

Maar goed, Azure is voor een game server denk ik ook veeeeeeeel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
MrChillax schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:20:
Heb je al eerder een server opgezet voor een game of bezig geweest met dit soort dingen?
Nope, daarom zoek ik ook naar een simpele, gebruiksvriendelijke optie waar ik zelf niet al teveel tijd in hoef te steken qua kennis; een soort (wél goed werkende) Xboxlive voor PC gaming. Ik dacht dat er misschien partijen waren die zoiets aanbieden, maar kennelijk dus (nog) niet.
bvk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:19:
Je zou dus waarschijnlijk met een lichte VPS al uit de voeten moeten kunnen, of misschien eens kijken bij Microsoft Azure. Daar kan je zo een eenvoudige VM (of zo zwaar als je wil) op zetten met Server 2012 R2 en dan overnemen met RDP. Even AC installeren en configureren en klaar.

Heb je geen competities en zo en wordt de server weinig gebruikt zet je hem weer uit en zijn ook je kosten weer weg.

Hopelijk heb je hier wat aan.

2. Een VPS voor alleen jouw doel misschien 25,-
Bedankt, dat helpt zeker in de juiste richting!
ZeroCode schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:39:
Ik zou eens kijken bij http://www.transip.nl
Dual core moet wel voldoende zijn denk ik zo.
Ik zal eens contact met ze opnemen.

Bedankt voor de reacties tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je quote mijn post op een dergelijke manier dat er weinig meer van klopt.... ;)

Een VPS met de gewenste specs bij bijvoorbeeld TransIP kost je pakweg een € 25,- per maand denk ik, incl. Server 2012.

Dat staat helemaal los van het opzetten van een VM met dezelfde specs bij Azure! Waarvan ik overigens verwacht dat het praktisch dezelfde prijs zal hebben als een willekeurige VPS, maar afhankelijk van je verbruik.

Voor beide opties heb je toch wel serverkennis nodig, zeker voor het beheer. Assetto draait bij mijn weten alleen maar op Windows, dus als je geen ervaringen hebt met het beheren van een Windows Server kun je misschien toch beter kijken of je de Steam optie niet aan de praat kan krijgen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Ik wilde alleen duidelijk maken dat Azure qua performance duurder is t.o.v. transip. Ja tenzij je netjes elke dag de server uitzet. Op die manier word Azure goedkoper, aangezien je idd niks betaald als de vm uit staat.

Bij beide oplossingen heb je inderdaad server kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
bvk schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:52:
Je quote mijn post op een dergelijke manier dat er weinig meer van klopt.... ;)
Daardoor wordt maar weer duidelijk dat ik er weinig ervaring mee heb ;)

Ik heb inmiddels via het Steam forum van Assetto Corsa een oplossing gevonden die aantrekkelijk lijkt: https://rackservice.org/more/gameservers.html voor zo'n €5,50 per maand
- Fully configurable
- 24 / 32 Slots Available
- Easy & Responsive Control Panel
- DDoS Protected 24/7
- Advanced logging system
- Less than 24 hours setup!

Lijkt precies wat ik zoek. Als dat niet of slecht werkt moet ik misschien maar eens wat serverkennis opdoen.

In ieder geval bedankt!
Pagina: 1