Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Goedemiddag mede-tweakers,

Van de zomer heb ik een mooie VW Polo gekocht. Hierin zat onderandere een navigatie systeem van Pioneer. De Pioneer F320BT ( linkje ). De navigatie werkt erg goed. Ik denk dat de navigatie al in de auto is gezet in de fabriek want alles is heel erg netjes verwerkt. Je ziet nergens draadjes lopen of iets anders.

Nu zijn er al 3 jaar geen nieuwe kaarten voor de F320BT uit gekomen. Dit maakt het soms wel lastig omdat er in 3 jaar veel kan veranderen.

De F320BT heeft een 2-DIN installatie type. De huidige navigatie systemen hebben ook 2-DIN, zoals de Pioneer AVIC-F860BT ( linkje ).

Nu is mijn vraag: Kan ik gemakkelijk deze navigatie inbouwen al te veel te veranderen?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij het kiezen van een nieuw navigatiesysteem?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Normaal gesproken zit de radio of navi via ISO-stekkers aangesloten. dan is het inbouwen van een nieuwe radio zo simpel als
- Oude radio eruit
- Stekkers ompluggen naar de nieuwe radio
- Nieuwe radio erin.

Hooguit zal je de GPS antenne moeten installeren in de auto, en evt een microfoon als je een radio met carkit erin koopt.

Kijk eens op deze site voor wat meer info:
http://autoradioinbouwen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06
Bedankt voor je bericht. Alles zit al helemaal ingebouwd, dus de antenne en microfoon etc ook.

De microfoon zal gewoon dezelfde aansluiting zijn, maar is dit ook met de antenne zo? Of kan dit een andere aansluiting zijn?

Zal eens een paar installatiehandleidingen naast elkaar leggen met de kabeltjes die erin moeten. Misschien dat hier iets uit te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Het zijn allebei pioneers, dus de kans is groot dat je de antenne zo over kan steken. Maar goed, toen ik mijn pioneer radio verving voor een modernere variant zat er ook verschil in de aansluitingen.