Nieuwe TV: Prijsverschillen groot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Beste mede-tweakers,

Wat een feest, vrouwlief begon er zelf over dat we, nadat we verhuisd zijn, een grotere tv nodig hebben. Wie ben ik dan om het daar niet mee eens te zijn :+ Anyway..

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat is je budget?
Belangrijkste is een goede prijs / kwaliteit verhouding. Rond de €1.500,- zou mooi zijn, echter als een TV €2.000,- kost en deze is 25 keer zo goed als één van €1.500,- zal ik toch voor de TV van €2.000,- gaan

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series / films kijken die vanaf de NAS gestreamed moeten kunnen worden

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]
pricewatch: Samsung UE60H7000SL Zwart (vanaf €2.400,-)
pricewatch: Sony Bravia KDL-60W855B (vanaf €1.400).

Om bij het begin te beginnen is de kijkafstand een goede 4.5 meter. Ik gok derhalve dat de TV toch wel minimaal 60" mag zijn. Ik begrijp dat de keuze van TV erg te maken heeft met persoonlijke voorkeur, dit blijkt ook uit alle andere topics die ik gelezen heb in dit sub forum. Daar heb ik ook geleerd dat het gezien onze kijkafstand weinig nut heeft om naar UHD te kijken.

Waar ik compleet vastloop is de rechtvaardiging van prijsverschil tussen de twee TV's die ik hierboven geplaatst heb en zou daar graag wat hulp bij willen hebben. Zoals ik het zie zijn ze beide 60", beide full-HD en hebben ze beiden 3D en tevens de smart TV functie. Ik snap best dat er tussen merken verschil kan zitten qua prijs en kwaliteit, maar ik snap gewoon niet waarom er tussen de TV's €1.000,- prijsverschil is. Zouden jullie mij willen helpen met dat verhelderen?

Alvast bedankt voor alle inzichten! Hopelijk helpt dit met de zoektocht naar een mooie TV met een goede prijs / kwaliteit verhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:00
Waarom het prijsverschil zo groot is kan ik je niet vertellen. De 60" heeft bevat een paneel dat afkomstig is van Sharp terwijl de andere formaten een paneel van Samsung bevatten.

Ik kan wel wat vertellen over mijn ervaringen met een 40"en 46" H7000.
Kort gezegd de 40" was werkelijk een drama. Reparatie(pogingen) kunnen deze niet verhelpen (in tegendeel zou ik zelfs stellen). De 46" was een heel stuk beter. Maar omdat ik toen precies wist waar de probleempunten van dit model zaten heb ik toch besloten om deze te retourneren. Uit voorzorg, om te voorkomen dat ik later spijt zou krijgen dat ik de tv niet binnen de zichttermijn van 14 had geretourneerd.
Ik heb de 46" daarom zeer kritisch beoordeeld met als gevolg dat ik nog steeds op zoek naar een nieuwe tv.

Het kan best zijn dat de door mij geconstateerde mankementen als exemplarisch kunnen worden aangemerkt.
Andere merken hebben ongetwijfeld vergelijkbare mankementen. Het ene exemplaar iets meer dan een ander.
Bij de Samsung zou ik extra letten op de onderste paneelrand. Daar zie je ook onder winkelomstandigheden langs de onderzijde van het paneel een steep die lichter is dan de rest van het scherm.

Ik heb mijn bevindingen in een review proberen te vatten. Lees deze door, niet om je te ontmoedigen maar om enig inzicht te geven waar (randen, en met name de rand langs de onderzijde van het paneel) en waarop (div. problemen) je zou moeten letten als je toch tot aanschaf van dit model overgaat.

Samsung UE46H7000SL Zwart Review (de tv is overigens gewoon zilver i.p.v. zwart)

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/7njicsqy8yb.jpeg
Korte toelichting:
  1. langs de gehele onderzijde een lichte streep waar het beeld beduidend lichter is dan de rest van het paneel (2-3 cm; normaal: afwezig of hooguit enkele milimeters)
  2. 'hoofd'leds zijn langs de onderzijde gemoteerd: hotspots: links onder, rechtsonder (in mindere mate in het midden)
  3. verticale uitschieters vanuit deze led hotspots (zichtbaar op de afbeelding)
  4. de releatief donkere plekken op het paneel is DSE/banding. Op deze tv vooral langs de linker, rechter en onderzijde van het scherm (7-8 cm breed; beginnend ongeveer 2 cm vanuit de schermranden.
Punt 1) en 3) contrasteren sterk met elkaar. Waardoor beide punten extra benadrukt worden.

Niet op de foto zichtbaar:
• backlicht bleeding tussen paneel en behuizing (bezel)

N.B. Het is geen geweldige foto. De problemen zijn in werkelijkheid veel malen erger en duidelijker zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 19-01-2015 17:33 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
4,5 meter (= 14,8 voet) is wel een heel grote kijkafstand! 4k heeft dan inderdaad geen enkele zin. Op een 60" scherm ga je vanaf die afstand zelfs het verschil niet kunnen zien tussen HD Ready (720p) en Full HD (1080p). Pas vanaf 75" beginnen die extra details tot uiting te komen vanaf die afstand als je over een zeer goed zicht beschikt.

Afbeeldingslocatie: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.png

Als het toch wat mag kosten, dan kan je misschien nog even wachten op de nieuwe Sony BRAVIA's. Deze zouden vanaf februari verkrijgbaar zijn en beschikken over Android TV. De KDL-65W855C of KDL-75W855C is dan misschien een optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Apollo89 op 19-01-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik sluit me aan bij het advies nog even wachten als dat mogelijk is. In een andere periode van het jaar heeft wachten/uitstellen weinig zin (hooguit kleine prijsdalingen) maar nu zijn de officiële aankondigingen van de 2015 lineups nabij. Binnen nu en twee maanden zullen vrijwel alle fabrikanten deze bekend hebben gemaakt.
Je kunt de 2015 specs vergelijken met die van 2014. Als er technisch gezien weinig verbetering in zit dan kun je de 2014 modellen op dat moment (aanzienlijk) goedkoper aanschaffen.
.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2024
Sorry voor de late reactie. Heel erg bedankt voor de input. In ieder geval is het huiswerk voor aanschaf verder toegenomen en niet afgenomen ;-)