probleem met be6-2

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
net een nieuw mobo, videokaart en proc binnen, lekker geinstalleerd, celly 533 tot de 900 :) gepompt met standaard flutkoeler, maar nou heb ik nog een paar problemen.

na de windows install vind windows een boel nieuwe hardware, systeemzut allemaal, en installeert de boel. maar voor een paar dingen kan windows geen drivers vinden: twee keer een 'pci mass storage controller' en een 'pci serial controller'.

nou valt die eerste nog wel mee, want ik heb in windows toch geen problemen als gevolg hiervan, maar die serial controller is toch wel naar, want nou doet mijn modem het niet meer. zowel op de win cd als de abit cd stonden geen drivers voor deze serial controller.

weet iemand wat nu te doen?

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
celly 533 tot de 900 gepompt met standaard flutkoeler
Wat dacht je om te beginnen van betere koeling, en de boel qua FSB even terugbrengen naar een wat lagere snelheid??? Dat Windows over zijn nek gaat betekent toch dat je cpu niet echt stabiel draait op deze tropische snelheid voor een Celly 533.

Dat moet jouw "probleem" waarschijnlijk volledig uit de wereld helpen.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Witlof
  • Laatst online: 09:56
Ik heb ook een ABIT BE6-II en als ik Win98 SE installeer dan zie ik alleen die Mass storage controller staan die niet geinstalleerd is en deze drivers staan op de CD.
Als ik jou was zou ik een keer op de Abit-site gaan zoeken anders zou ik het ook niet weten.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Die mass storage device is waarschijnlijk de UDma 66 controller op het mobo.
Als het goed is zijn hiervoor drivers bij Abit te downloaden (bijv. ftp://ftp.mathematik.uni-...r/abit/drivers/ha66/9598/)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

PCI serial betekent bij mij dat de SB Live! nog geinstalleerd moet worden , die Mass storage is de UDMA 66 . Daar heb je een diskette van gekregen als het goed is . Anders staan de drivers ook op de CD-rom

• aatos
bedankt voor de reacties.

a3-d, deze problemen traden ook op bij 533@533. ik heb hem nou trouwens op 850 lopen want anders vond ik hem te heet worden (50 graden idle) tot ik een golden orb heb.

ik heb inmiddels het probleem met de serial controller opgelost (stonden drivers op de modem cd), en die mass storage controllers leveren niet scht problemen omdat ik geen udma66 heb.

maar ik heb nu een ander probleem met het modem. na diverse reinstalls (ook van de externe toegang) van het modem wil het nog steeds niet lukken verbinding te maken. tijdens het controleren van de user/pass zou de gebelde comp. niet reageren op een netwerkopdracht. zou dit eraan kunnen liggen dat ik bij de landinstellingen van het modem geen nederland kon selecteren?

na een nieuw modem gekocht te hebben kon ik alleen usa instellen. verder hetzelfde probleem.

ook nieuwe drivers van het modem hielpen niet.

• aatos
niemand? of moet dit in het hardware forum?
Pagina: 1