Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Ik zie niet in dat mijn topic tegen het beleid van LAA is, maar indien zo, dan graag verplaatsen naar waar het hoort, of helemaal dicht als het geen huis heeft.

De nieuwe (2015) Dell XPS13 is mijn laptop van keuze, maar in NL (en BE, DE) wordt deze alleen als het high-spec model geleverd -> i7, 512MB SSD, QHD touch resolutie. Allemaal mooi speelgoed, maar te kostbaar voor mij en ook niet nodig voor mijn gebruik.

In NL wordt dit model voor 1449 euro aangeboden: http://www.dell.com/nl/p/...9321&model_id=xps-13-9333

In the US kan je ook een i3 of i5 keizen met 1080p scherm: http://www.dell.com/us/p/xps-13-9343-laptop/pd?ref=PD_OC. Deze start vanaf 799 dollar.

Nu accepteer ik de 1 US dollar = 1 Euro die vaak geld voor electronica, maar in dit geval is de prijs dubbel (wel veel hogere specs).

Ik zou graag advies ontvangen hoe ik een US sepc Dell in Nederland (bij voorkeur door Dell Nederland) zou kunnen laten leveren.
Dell adverteert een verkoopnummer op de website, maar als ik dit bel dan kom ik na 4 keuzen uit bij een 'deze dienst is momenteel gesloten, neem contact op via de website'. Daar heb ik al een negatief advies gehad van een Dell verkoop adviseur en het advies op te bellen.

Iemand tegen hetzelfde aangelopen en een oplossing gevonden?

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 23:13

FZ6

De link waar je naar verwijst is nog altijd de vorige versie.
In Nederland is de 2015 nog niet te verkrijgen, geruchten zeggen morgen :)

Er is ook een apart topic voor deze laptop;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1621136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millee
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 22:54
de xps 13 (2015) schijnt 20 januari (morgen dus) naar de UK te komen. hopelijk is ie dan ook te zien op de andere EU sites van dell.
maar inderdaad zoals FZ6 al zegt heb jij het nu nog over de vorige versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

20 januari is geen gerucht hoor, staat duidelijk in het officiële persbericht van Dell.En jammer genoeg staat het ook het volgende in het persbericht: 'De XPS 13 zal vanaf 20 januari verkrijgbaar zijn voor een prijs vanaf €1.399.'. Dus wat dat betreft is de vraag van de OP nog steeds relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Bij mij weten zijn sommige US modellen alleen te verkrijgen voor zakelijke klanten, helaas zijn de prijzen vaak wel hoger dan de 'US' model op basis van 1 USD = 1 EUR.

Misschien toch een ander model bestellen, soms loont het de moeite om de Dell UK site in de gaten te houden voor mooie aanbiedingen. Helaas is bestellen in BE, DE, FR, etc geen optie omdat die een andere keyboard layout hanteren.

Mocht je toch een buitenkansje tegenkomen, doorgaans zijn de toetsenborden vervangen door een andere layout :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150619

De nieuwe XPS staat inderdaad online maar helaas alleen maar i7 Touch display

Ik wil de i5 met mat scherm maar deze is (nog) niet te koop ???

Hopelijk komt deze wel want anders moet ik of een andere ultrabook kopen of er ook een in de US kopen

Teleurstellend....... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366907

Anoniem: 150619 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:54:

Hopelijk komt deze wel want anders moet ik of een andere ultrabook kopen of er ook een in de US kopen

Dit is mij ook opgevallen ja en heb ook geen interesse in een touchscreen... was aan het orienteren op een MBA maar de XPS13 kan interessant zijn mits in i5, non-touchscreen. Heb nu een chat gestart met Dell, eens kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366907

nou... kort en krachtig, alleen wat op de NL-website staan kan je kopen. Gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
Voor € 1.166,25 met 2x vip korting heb je de xps 13.

En het kan nog iets goedkoper (5 euro, of eigenlijk 4,05 met korting)als je weet wat de FGA Module DINO1601_5122/UID/FD/GD/WD/CR/MR/BTO is en deze niet selecteerd.

[ Voor 33% gewijzigd door job89 op 20-01-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Hoe kan je 2x VIP korting toepassen?
1 VIP code is maar geldig per bestelling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
Nohead schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:20:
Hoe kan je 2x VIP korting toepassen?
1 VIP code is maar geldig per bestelling toch?
Ik heb 2 vip codes met een verschillende geldigheids datum. 1 tot 5 mei 2015 en ander tot 1 augustus 2015 deze zijn te combineren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562216

Hoeveel korting krijg je hiervan in totaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
ik heb 2 kortingscodes maar er staat niet bij tot wanneer die geldig zijn. heb ze 28 december aangevraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651169

Anoniem: 150619 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:54:

Ik heb van Dell begrepen dat ze volgende week misschien nog wel andere modellen kunnen aanbieden. Hij kon nog niks met zekerheid zeggen, maar volgende week konden ze in ieder geval meer info over de versie zonder touch krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
superstephan1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:59:
ik heb 2 kortingscodes maar er staat niet bij tot wanneer die geldig zijn. heb ze 28 december aangevraagt.
Dat zie je als je hem invult. Maar de kans is groot als je een nieuwe aanvraagt op een ander mail adres, dat het werkt. Ik had er overigens 1 aangevraagd als sudent en andere als werknemer, ik weet niet of dat uitmaakt.

Je krijgt 19% korting maar niet op de verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Damn wat heeft Dell een belabberde klantenservice.
Ik heb via de chat gevraagd naar de andere (Full HD) modellen, maar de verbinding wordt gewoon verbroken:
09:26:34 Klant *****
Initiële vraag/opmerking: Ik overweeg de aankoop van een XPS 13 laptop, maar de versie die ik wil is nog niet beschikbaar in Nederland (Full HD).
09:26:40 Systeem Systeem
U wordt nu doorverbonden met een medewerker. Hartelijk dank voor uw gebruik van Dell Chat.
09:26:40 Systeem Systeem
Verbonden met Mahmoud Rida
09:26:46 Klant *****
Goede morgen
09:27:09 Klant *****
Ik wil graag een XPS 13 aanschaffen - de nieuwe versie met een broadwell processor
09:27:22 Agent Mahmoud Rida
Goededag en welkom bij Dell. Hartelijk dank voor het gebruik van de Dell chat. Dit is dhr. RIDA MAHMOUD uw Sales Agent. Het is mogelijk dat de chat sessie afgebroken wordt (wordt niet opzettelijk door ons gedaan). In dat geval nemen wij contact met u via email. Momentje geduld aub, ik neem uw vraag eventjes door , trouwens Komt u uit nederland of belgie?
09:27:35 Agent Mahmoud Rida
U kunt enkel de aangeboden online configuraties bestellen
09:27:40 Klant *****
Ik kom uit Nederland
09:28:03 Klant *****
Ok. Kunt u mij zeggen of er nog andere modellen uitkomen?
09:28:15 Klant *****
Wordt dat overwogen / zit dat nog in de pipeline?
09:28:56 Klant *****
In andere woorden - heeft het zin om geduld te hebben of kan ik beter naar een andere laptop zoeken?
09:29:51 Systeem Systeem
Sessie is opgeschort
... vervolgens heb ik opnieuw verbinding gemaakt en gezegd dat de verbinding verbroken was. De 'agent' van Dell verbrak vervolgens zonder reactie direct weer de verbinding - het equivalent van de haak erop gooien.
Schandalig. Als je geen antwoord op een vraag wilt of kan geven, prima, maar dan zeg je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
Mad Maniak schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:36:
Damn wat heeft Dell een belabberde klantenservice.
Ik heb via de chat gevraagd naar de andere (Full HD) modellen, maar de verbinding wordt gewoon verbroken:

[...]

... vervolgens heb ik opnieuw verbinding gemaakt en gezegd dat de verbinding verbroken was. De 'agent' van Dell verbrak vervolgens zonder reactie direct weer de verbinding - het equivalent van de haak erop gooien.
Schandalig. Als je geen antwoord op een vraag wilt of kan geven, prima, maar dan zeg je dat.
ik heb dezelfde man in de chat gehad. ook zo iets gebeurt. toen nieuwe chat opgestart en keurig geholpen. wat mij betreft mogen ze hem wel ff aanspreken op zn chat gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Ik ben door een volgende medewerker ook wat beter geholpen. Bij die medewerker heb ik ook een klacht neergelegd betreffende meneer Mahmoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig, had precies hetzelfde.
Die man word waarschijnlijk betaald over het aantal afgesloten calls....

Ik heb besloten in februari nog eens te kijken voor de non touch.
Anders moet ik maar iets anders kopen of de Dell ergens anders vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Mijn chat-sessie werdt ook afgebroken

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
... en wederom werd de verbinding verbroken:
12:00:46 Klant ***
Initiële vraag/opmerking: Is er meer bekend over de beschikbaarheid van de nieuwe Dell XPS 13 met Full HD scherm.
12:00:51 Systeem Systeem
U wordt nu doorverbonden met een medewerker. Hartelijk dank voor uw gebruik van Dell Chat.
12:00:51 Systeem Systeem
Verbonden met Reda Harrath
12:00:56 Klant ***
Goede morgen
12:01:26 Klant ***
Vorige week heb ik contact gehad met uw collega. Destijds is er gezegd dat er vandaag wellicht meer informatie zou zijn over de beschikbaarheid van nieuwe Dell laptops
12:01:59 Klant ***
Weet u inmiddeld meer over de nieuwe Dell XPS 13 met Full HD scherm (of hij geleverd zal gaan worden en, zo ja, wanneer)?
12:03:13 Systeem Systeem
Sessie is opgeschort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Bij de tweede poging wederom met Reda verbonden. Direct werd de verbinding verbroken. Ik kan nu ook geen verbinding meer maken.

Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606848

Ik heb vandaag en gisteren twee verschillende medewerkers te pakken gekregen via de chat. Een wat slijmerige vraagstelling over mogelijke levering van i3 en i5 modellen naar Nederland wordt beantwoord met; 'daar hebben wij helaas geen informatie over' . Importeren is alleen mogelijk door via de US-site te bestellen, ergens in Amerika af te leveren en vervolgens door iemand in Amerika naar Nederland op te sturen, aldus de medewerkster van de chat. Garantie is gewoon internationaal.

Ik had ook een email adres gekregen van een andere medewerker waar ik mijn vraag maar naar moest toesturen. Nog geen antwoord gekregen, en dat verwacht ik ook niet. Het leek op een automatisch leverings emailadres of iets dergelijks.

Vooralsnog lijkt het erop dat de i3/ i5 varianten waar 90% van de mensen op zitten te wachten voorlopig niet naar Nederland zullen komen. Tenminste dat is mijn vermoeden. Wellicht dat men eerst een voorraadje aan probeert te leggen en de productie nog op gang moet komen ofzo.

Het enige wat je kunt doen is 1) i7 variant kopen die ik niet wil 2). importeren maar daar heb ik geen ervaring mee + hoop gedoe. 3.) Geduldig wachten in de hoop dat er over een dikke maand een i5 variant te bestellen valt via de Nederlandse Dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 22:08
Misschien is een dienst als deze te gebruiken.

http://www.shipito.com/

Ik heb wel een gebruik gemaakt van dergelijke diensten om spullen (oa Nexus 7) vanuit de US naar Zuid Amerika te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 06-06 10:38
Had ook over het goedkopere model gelezen dat het vrijwel de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft in een laptop.

Benieuwd wanneer we die in Europa gaan krijgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
De XPS 13 met i5 en Full-HD wordt in heel Europa niet verkocht. Ik verwacht niet dat dat gaat veranderen. Als je naar de oude XPS 13 kijkt (Haswell), zie je dat de i5 versie daarvan ook nooit op de Europese markt gekomen, en wel op de Amerikaanse.

We kunnen allemaal wachten en hopen dat het verandert, maar ook dat is zonde. Stel je wacht een paar maanden. In het beste geval koop je dan de versie die je wilt, maar dan heb je wel meerdere maanden zonder gezeten. In het slechtste geval verandert er niks en heb je voor niks gewacht.

Ik ga even goed nadenken of ik ~1150 euro over heb voor de touch-versie (met 19% VIP-korting). Als dat antwoord nee is houd ik mijn adem niet in, maar koop ik een ander product.

(Hoe dan ook geldt dat Dell meerdere rangen in mijn waardering is gedaald - afgrijselijk slechte communicatie en klantenservice. Slechte nasmaak - bah.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Er zal in Europa wel geen markt zijn voor dit soort laptops, anders vind ik het heel gek dat ze ervoor kiezen om deze modellen niet te leveren binnen Europa. Aan de productie zal het niet liggen, andere bedrijven kunnen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Belecthor schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:27:
Er zal in Europa wel geen markt zijn voor dit soort laptops, anders vind ik het heel gek dat ze ervoor kiezen om deze modellen niet te leveren binnen Europa. Aan de productie zal het niet liggen, andere bedrijven kunnen het ook.
Het zal er ook mee te maken hebben dat ze liever de duurdere versies verkopen, omdat die een hogere winstmarge hebben. Op deze manier zullen sommige mensen de duurdere kopen terwijl ze anders de goedkopere versie zouden hebben gekocht.

Edit:
Net in de chat wel een reactie gekregen. Ze weten niet of de Full HD versie nog leverbaar wordt, en zullen dat in de chat ook niet eerder dan wij te weten komen. Als het wel zo is zet de marketing afdeling het namelijk direct op de site.
13:41:24 Klant ***
Initiële vraag/opmerking: Nieuwe Dell XPS 13 met Full HD scherm
13:41:29 Systeem Systeem
13:41:30 Systeem Systeem
Verbonden met Reda Harrath
13:41:34 Agent Reda Harrath
Goededag en welkom bij Dell. Hartelijk dank voor het gebruik van de Dell chat. Dit is dhr. Reda Harrath uw Sales Agent.

Het is mogelijk dat de chat sessie afgebroken wordt (wordt niet opzettelijk door ons gedaan). In dat geval nemen wij contact met u via email.

Momentje geduld aub, ik neem uw vraag eventjes door.
13:41:37 Klant ***
Hallo Reda
13:41:51 Klant ***
Ik zoek een nieuwe laptop en wil graag de nieuwe XPS 13
13:42:06 Klant ***
Maar eigenlijk wil ik een Full HD scherm. Dat wordt in Amerika wel verkocht
13:42:27 Klant ***
Vorige week zei uw collega dat er vandaag meer bekend zou zijn over de beschikbaarheid
13:42:46 Klant ***
Kan je me iets meer zeggen over of en wanneer die laptop in Nederland beschikbaar wordt?
13:43:15 Agent Reda Harrath
Helaas niet, daar is geen ingo over beschikbaar.
13:43:20 Agent Reda Harrath
info*
13:43:36 Klant ***
Oh, ok. Jammer
13:43:43 Klant ***
Weet je of er meer over bekend wordt?
13:43:58 Klant ***
(Heeft het zin om volgende week weer de vraag te stellen?)
13:44:40 Agent Reda Harrath
Eerlijk gezegd heeft dat geen zin nee. De marketing afdeling geeft daar geen info over. Als ze beschikbaar komen dan worden ze meteen op de website geplaatst door hun.
13:44:55 Klant ***
Ok, dat is duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
13:44:59 Klant ***
Fijne dag verder.
13:45:05 Agent Reda Harrath
Tot uw dienst
13:45:05 Agent Reda Harrath
Insgelijks dank u
13:45:10 Systeem Systeem
Sessie is opgeschort

[ Voor 65% gewijzigd door Mad Maniak op 28-01-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Oftewel de amerikaanse pers conf. tijdens de beurs heeft ons blij gemaakt met een dooie mus.
Het 1000+ euro laptop segment is voor normale consumenten niet meer zo interesant.... en ik zal er ook zeker geen kopen... dus weer verder kijken. Jammer Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:23:
Oftewel de amerikaanse pers conf. tijdens de beurs heeft ons blij gemaakt met een dooie mus.
Het 1000+ euro laptop segment is voor normale consumenten niet meer zo interesant.... en ik zal er ook zeker geen kopen... dus weer verder kijken. Jammer Dell!
Inderdaad een flinke misser als je het mij vraagt. Verder kijken naar een goede ultrabook is makkelijker gezegd dan gedaan; deze Dell XPS is een van de weinige ultrabooks die mij aanspreetk en gezien het compacte formaat zie ik momenteel geen bevredigende alternatieven.. Iemand suggesties/ideeën wat in de buurt komt qua prijs/prestatie/looks van deze XPS13? (wellicht met het oog op de BTW-vrije dagen van Mediamarkt bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Er is nog vrij weinig beschikbaar als je persé een Broadwell processor wilt (de nieuwe M-lijn van Intel is wel heel erg langzaam), maar Haswell heeft veel mooie machines voortgebracht.

Als het om klein en licht gaat is de Vaio Pro 13 een erg mooi ding. Helaas niet meer nieuw te koop, maar op marktplaats wel.
Verder kan je kijken naar de Acer Aspire S7, Yoga Pro 2 of de Zenbooks van Asus.

Ook zal de Macbook Air update naar verwachting snel uitkomen (12 inch, waarschijnlijk met een Broadwell-M processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 06-06 10:38
Mad Maniak schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:51:
Er is nog vrij weinig beschikbaar als je persé een Broadwell processor wilt (de nieuwe M-lijn van Intel is wel heel erg langzaam), maar Haswell heeft veel mooie machines voortgebracht.

Als het om klein en licht gaat is de Vaio Pro 13 een erg mooi ding. Helaas niet meer nieuw te koop, maar op marktplaats wel.
Verder kan je kijken naar de Acer Aspire S7, Yoga Pro 2 of de Zenbooks van Asus.

Ook zal de Macbook Air update naar verwachting snel uitkomen (12 inch, waarschijnlijk met een Broadwell-M processor).
Sommige MediaMarkten hebben de VAIO Pro nog wel. Goed zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe het zit met garantie en return policy als je de XPS in de US koopt?

Moet binnenkort naar de US dus is misschien een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150619 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:38:
Weet iemand hoe het zit met garantie en return policy als je de XPS in de US koopt?

Moet binnenkort naar de US dus is misschien een optie
Garantie bij Dell is Internationaal, aldus de medewerkers van de Dell Online Chat. Via de US site zou je de XPS moeten bestellen en ergens in de US moeten laten afleveren, waarna je 'm op kunt halen en gewoon mee terug kunt nemen.
Een andere optie is de XPS kopen in een fysieke Amerikaanse winkel, maar geen idee of er überhaupt speciale Dell-fillialen zijn / de i5 varianten aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Jackxl schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:05:
Misschien is een dienst als deze te gebruiken.

http://www.shipito.com/

Ik heb wel een gebruik gemaakt van dergelijke diensten om spullen (oa Nexus 7) vanuit de US naar Zuid Amerika te versturen.
Weet je het zeker? De reviews zijn over het algemeen niet echt te spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdbnl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
^ dat vroeg ik me ook al af. En vooral het transporteren van zo'n dure laptop. Dan wil ik toch wel eerst wat meer ervaringen van NL/BE Tweakers horen. Ben namelijk heel erg geïnteresseerd in de i5 FHD versie die alleen in USA verkrijgbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 22:08
KetchupFTW schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:55:
[...]

Weet je het zeker? De reviews zijn over het algemeen niet echt te spreken...
Ik weet zeker dat ik zelf eerder gebruik heb gemaakt van dergelijke diensten.

Bij de koop via zulke bedrijven is het vaak mogelijk om de aankoop te verzekeren.

of het bedrijf waar ik de website van stuurde een goed bedrijf is en of je de zending bij hun kunt verzekeren weet ik niet, Ik gaf hun website enkel aan om aan te tonen over wat voor een dienst ik het had.

En gezien het verschil in performance tussen een i5u en een i7u niet zo groot is maar de prijsverschillen wel is het misschien rendabel om het via een dergelijke dienst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdbnl
@Jackxl, die Nexus die je toen der tijd besteld had. Daar komt ook nog invoerrecht op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand nieuwe informatie over mogelijke 1080p varianten in Europa?
Ik vind het wel wat hoor.. In Japan is het zelfs mogelijk de i7 processoren te combineren met het matte Full HD scherm, voor omgerekend 1040 euro!

Wellicht dat er deze week wat nieuwe informatie beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Dell heeft op Twitter meerdere keren bevestigd dat er 'de komende weken meerdere andere opties' in de regio gereleased zullen worden. De regio omhelsd heel Europa: Benelux, Duitsland, Frankrijk, Engeland, etc.
Verder niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja ik vind het ook jammer dat de matte versie niet verkrijgbaar is. 800 euro is net een mooie prijs en ik hou niet van glanzende schermen. Ik hou het maar in de gaten. Voorlopig heb ik er geen haast mee, maar het is wel irritant dat we in Europa altijd zo benadeeld worden.

De developer edition zou al helemaal mooi zijn, als ik er een haal gaat Windows er toch gelijk af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap de strategy van Dell niet zo met deze manier van kopen.
Ik heb inmiddels in de US besteld.
Moest er toch naar toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdbnl
-nvm- mag weg.

[ Voor 94% gewijzigd door sdbnl op 09-02-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Anoniem: 150619 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:44:
Ik snap de strategy van Dell niet zo met deze manier van kopen.
Ik heb inmiddels in de US besteld.
Moest er toch naar toe :-)
Hoe heb je bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon via de Dell site

• KetchupFTW
Ja maar ze leveren toch alleen op huisadressen, niet op hotels enzo?

Dat klopt maar ik heb familie daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Kleine update:

- Een Nederlander die een 2015 XPS 13 als vervanging van een oudere laptop krijgt kan ook voor de FHD versie kiezen:
Last friday I got phone call from guy from Dell and he asks me which model I want. I live in Holland/Europe.
On his computer, he sees the option for a i7/FHD(1080p). This is strange, I thought, since on the EU websites there is no mention of the FHD models. This might suggest that the FHD models are coming to EU very soon... He will ask his supervisor for confirmation and will contact me when he has more information.
- Jammer genoeg lijkt de prijs wel gelijk te zijn aan de QHD versie... :/
I'm in the UK and I've got a formal quote (via business division) for an FHD i7 with 5600 - so it does exist - but it's no cheaper than the website price for the QHD version, no idea why... just wanted to clear up at least a piece of this puzzle...
- Een Brit in hetzelfde forum zegt dat hij gehoord heeft dat het nog twee maanden gaat duren:
I was told by a Dell salesperson that the FHD version will be available in the UK in approx 2 months time.
- Nog slechter nieuws: een andere Britse bron zegt dat hij helemaal nooit naar Europa komt:
This is contrary to what UK Dell Business Telephone Sales told me about 5 minutes ago;
"The FHD model is US only and will never come to the UK". He also said it won't be coming to the EU. Ever.
Bron van deze vier berichten: http://forum.notebookrevi...ich-one-to-choose.771032/

- Ik heb Dell op Twitter om opheldering gevraagd. Reactie lijkt enigszins positief, maar is erg vaag:
@Dell After conflicting answers about FHD XPS13 release in Europe, can you confirm it's coming? Others&me waiting but frustration is growing

@Me We do appreciate your interest and patience. We do look to roll out additional configuration options, but don't have dates yet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mad Maniak op 13-02-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar ik begin een beetje mijn geduld te verliezen. Lekker vaag blijven over of er uberhaupt een Full HD variant naar Europa komt vind ik flauwekul; Dell weet als bedrijf heus wel wat de plannen zijn wat zulk soort grote strategische keuzes betreft. US Only zou ik echt belachelijk vinden en pure geld uit de zak klopperij voor de Europeanen. Die i5 met QHD+ configuratie die 50 euro minder duur is dan de i7 met QHD+ is hier ook zo'n prachtig voorbeeld van.

Óf ze wachten inderdaad nog 2 maanden voordat de FHD een keer te koop is, in de hoop dat al veel mensen de volle mep hebben betaald voor de duurdere varianten. En in de tussentijd vooral niet concreet zijn en mensen aan het lijntje houden.
Óf ze brengen hem inderdaad niet op de Europeaanse markt. Dat laatste lijkt mij een stuk aannemelijker gezien de XPS 13 serie van vorig jaar ook niet met FHD te bestellen viel en je niet over 2 maanden pas deze configuratie op de markt gaat brengen. Ook in laptopland is dat een eeuwigheid. Mocht het toch 'meevallen' zie ik ze er wel een prijskaartje van €1150 aan hangen gezien de prijzen van de QHD+ modellen. Voor dat geld zijn er betere alternatieven.

• Mad Maniak
Goed nieuws, komende week komen de Full HD versies naar Nederland! Nu maar wachten wat de prijs wordt.
Update, donderdag 26-2, 13.13: Dell Nederland laat weten dat de goedkopere versies met full-hd-scherm, lagere configuratie en non-touch-paneel eind volgende week in Nederland en België verschijnen.
(Van de Tweakers review.)

• GekkePrutser
  • Niet online
Mad Maniak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:27:
Goed nieuws, komende week komen de Full HD versies naar Nederland! Nu maar wachten wat de prijs wordt!
[...]
(Van de Tweakers review.)
Mooi! Ik zag dat de goedkoopste versie in Nederland (1349 euro) in Amerika 1399 dollar kost (inclusief SSD upgrade die bij het Nederlandse model inbegrepen is).

Dus als ik die trend doortrek hoop ik dat het 800 dollar model ook op of onder 800 euro uitkomt!

De FHD versie heeft trouwens ook een veel betere accuduur waardoor het tweede kritiekpunt van Tweakers ook vervalt. Lijkt me een heel fijn systeempje :9 Ik wacht alleen zelf op de Linux versie die er binnenkort aan zit te komen volgens het hoofd van het Sputnik (linux op Dell) project. Ik was namelijk toch al van plan om er Linux op te zetten, en de Sputnik versies (ook wel "Developer Edition" genoemd) hebben vaak aangepaste hardware/firmware om het een en ander beter samen te laten werken.

Vandaar ook mijn keuze voor het FHD model trouwens, met Linux heb je toch niet zo veel aan het touchscreen. Het werkt technisch wel maar de interface is niet zo geschikt voor touch als Windows 8.

[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2015 14:40 ]

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 00:15

StrongArmLance

Endless flow

Lekker, ik wachtte al op dit nieuws, ik las de review en wilde het net hier gaan plaatsen, lijkt er toch op dat dit mijn nieuwe laptop gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Alles klaar voor de FHD XPS 13 die komende week uit komt; twee VIP-codes in de aanslag ... kom ik er net achter dat mijn oude VIP-code verlopen is. Balen... :'(

De i5 versie met touchscreen is trouwens van 1350 naar 1330 euro gegaan. Blijkbaar is enigszins doorgedrongen dat 50 euro minder dan voor de i7 een beetje lullig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mad Maniak schreef op zondag 01 maart 2015 @ 03:02:
Alles klaar voor de FHD XPS 13 die komende week uit komt; twee VIP-codes in de aanslag ... kom ik er net achter dat mijn oude VIP-code verlopen is. Balen... :'(

De i5 versie met touchscreen is trouwens van 1350 naar 1330 euro gegaan. Blijkbaar is enigszins doorgedrongen dat 50 euro minder dan voor de i7 een beetje lullig was.
Cool! Ik zoek ook een VIP code maar ik snap niet precies hoe ik me inschrijf voor een nieuwe VIP code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
StrongArmLance schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:49:
[...]

Cool! Ik zoek ook een VIP code maar ik snap niet precies hoe ik me inschrijf voor een nieuwe VIP code...
Ga naar: http://www.dell.com/learn...paigns/dell-vip-home-page
Dan, onderin scherm, 'inschrijven'
Dan je gegevens invullen (maakt niet uit wat je invult, als je email maar klopt)
... tadaa, twee VIP codes in je mailbox.

(Als het niet lukt stuur ik je er wel eentje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mad Maniak schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Ga naar: http://www.dell.com/learn...paigns/dell-vip-home-page
Dan, onderin scherm, 'inschrijven'
Dan je gegevens invullen (maakt niet uit wat je invult, als je email maar klopt)
... tedaa, twee VIP codes in je mailbox.

(Als het niet lukt stuur ik je er wel eentje.)
Oh top :), dankje, vroeg me al af of het uitmaakte wat ik invulde, ik ga het zo proberen,

1100 euro http://m.dell.com/mt/www....del_id=xps-13-9343-laptop

Dan kom ik uit op 817 euro excl. btw, prima prijs op zich,

basisprijs 100 euro duurder dan de 128gb ssd us model.

Is er eigenlijk nog nieuws over de xps 15 serie?

[ Voor 27% gewijzigd door StrongArmLance op 01-03-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naskoel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
Waar haal je die link vandaan? En heb je toevallig ook een non-mobile link? Ik zie nog steeds alleen maar touch versies op de site van Dell...

En helaas lijkt 't erop dat de vip codes ook ten einde zijn: "Op dit ogenblik kunnen we helaas geen nieuwe leden geaccepteerd, tot nader bericht adviseren wij u later terug te komen voor meer informatie.
Ondertussen, is uw 10% voucher korting nog wel geldig per de datum zoals aangeven bij onvangst van de vouchers."
(http://www.dell.com/learn...paigns/dell-vip-home-page)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ben heel benieuwd of ze de prijzen gelijk gaan houden. Erg interessante laptop, alhoewel ik mij ook afvraag of de XPS 15 met eenzelfde behuizing niet interessanter zou zijn. Kan daar alleen niks over vinden.

Dat van die VIP codes is wel zuur zeg. Ik heb er nog 2 van vorig jaar volgens mij, maar op deze manier kan ik ze niet meer combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:54
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop

13 inch full hd (non touch) 1100 euro. Toch wel fors dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gewoon dollar naar euro omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Staat boven je ook. 100€/$ dan de versie met 126GB. Was wel te verwachten op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Iemand verzocht om de niet mobiele link (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 21:23
Is er ook een versie met de i5-5300U? Volgens mij niet, namelijk. Ik vind de website van Dell dan ook niet erg makkelijk navigeren en dus kan ik slecht vinden of je iets aan je laptop kunt customizen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ah ja ik zie ook dat hij nu leverbaar is. Maar het is nog steeds de i5 versie die ze hier leveren, dus de goedkope i3 versie is nog steeds niet beschikbaar. :'(

Die US versie van 799 heeft i3, 4GB geheugen en 128GB SSD. Deze heeft i5, 8GB, 256GB.

Hopelijk komt de echt goedkope versie ook nog. Ik heb zelf vooral een dunne lichte portable nodig, de snelheid maakt me niet zo veel uit. Maar met de 10% VIP korting zit je nu wel net onder de 1000 als het goed is. Dus het gaat de goede kant op.

Persoonlijk wacht ik toch op de Developer Edition maar er schijnen wat problemen te zijn met de hardware.

[ Voor 60% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Waarom ga je dan niet gewoon voor de nieuwe Asus zenbook met core M? Mooi ding en scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wouter lucassen schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:19:
Waarom ga je dan niet gewoon voor de nieuwe Asus zenbook met core M? Mooi ding en scherp geprijsd.
Ah die kende ik nog niet, bedankt! Ik vind wel van de Dell de kleine bezels erg mooi (lekker klein om mee te nemen), en ik ben wel een fan van Af-fabriek Linux laptops. Maar ik zal die ook bekijken.

Trouwens zou ik denk ik die 200 euro extra er wel voor over hebben, vooral die 8GB. Maar ik wacht in elk geval op de Developer Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Het prestatieverschil tussen de i3 of de core M die in de zenbook zit zal inderdaad niet al te groot zijn... dan is de zenbook wel een redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 16:07
Gelukkig net op tijd de VIP aanvraag gedaan. Net de FullHD versie besteld. Met de VIP korting en ex BTW is het toch een puik apparaat voor 820 euro.
Ik heb nog een VIP korting code over, mocht iemand behoefte hebben? Stuur dan even een berichtje. (aub ook alleen als je er ook echt 1 gaat bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
  • Laatst online: 15-10-2024
Hoelang is deze VIP code geldig? Ik ga hem deze maand sowieso kopen dus dan zou je mij er blij mee kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
Sorry, had er maar 1 over. Is nu al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 22:30
De versie met i5, 128 GB ssd en 4GB ram is nu beschikbaar voor €999. Met VIP korting best een aardige prijs.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dan neem ik toch liever de stuk goedkopere zenbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Je kan blijkbaar met een omweg weer 19% korting krijgen.

Een code gebruiken van een week geleden, en Dell mailen (Dell_EMEA_VIP@Dell.com - in het Nederlands) met de vraag of je een code mag. Die zijn dan te combineren voor de dubbelkorting.

Dan kost de 256GB / 8GB / i5 nog 'maar' 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
Mad Maniak schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:33:
Je kan blijkbaar met een omweg weer 19% korting krijgen.

Een code gebruiken van een week geleden, en Dell mailen (Dell_EMEA_VIP@Dell.com - in het Nederlands) met de vraag of je een code mag. Die zijn dan te combineren voor de dubbelkorting.

Dan kost de 256GB / 8GB / i5 nog 'maar' 900 euro.
Kan je dit nader uitleggen? Is het werkelijk zo dat Dell zonder morren deze codes vrijgeeft en zo voor iedereen beschikbaar stelt? 19% (!) korting?

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Your mileage may vary.

Mij is het nog niet gelukt. Anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

8GB/256GB/i5/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtune_stefan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-05 13:36
Balen, ik krijg maar geen VIP codes van Dell. Ze reageren ook niet op mijn e-mail. Mocht iemand een code voor mij hebben, dan ben ik die persoon zeer erkentelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Ze reageren ook niet op mijn mail.

Ik wil graag een oude voor een nieuwe code ruilen, mocht iemand die nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Hier ook de 8GB/256GB/i5/FHD variant besteld met 2 VIP codes.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/pgfgxs8bn/image.png

Komt als het goed is 17 maart aan, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 19:00
Mooie prijs zeker met 2 VIP codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Daan87423 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:27:
Hier ook de 8GB/256GB/i5/FHD variant besteld met 2 VIP codes.

[afbeelding]

Komt als het goed is 17 maart aan, ben benieuwd.
Ik heb dezelfde besteld gister met Bankoverschrijving, hopen dat ik hem ook de 17e binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
ppatrick schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:42:
Mooie prijs zeker met 2 VIP codes
Klopt, kan hem gelukkig via mijn werkgever bestellen. Gaat dus ook nog eens de BTW vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
Bij mij gaven ze initieel 9 Maart op, en in een mail die ik net kreeg staat: leverdatum op of voor 23 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Die 9 maart was waarschijnlijk de verwachtte verzenddatum. Ze verschepen hem vanuit China, direct uit de fabriek. Met de boot helaas - vandaar de discrepantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 13:40
Dell gemaild voor zo'n code, kreeg dit terug:
Welkom bij de club!

Om u verder te helpen dient u uw woonadres/afleveradres/uw eigen telefoonnummer/uw school of bedrijfsnaam en telefoonnummer van.Het online winkel mandje te versturen via email.

Zonder deze gegevens kunnen wij u helaas uw order niet boeken met VIP korting.
Kan iemand dit vertalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Azrael schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:09:
Dell gemaild voor zo'n code, kreeg dit terug:

[...]

Kan iemand dit vertalen? :P
Komt er op neer dat ze je niet gaan helpen.. Nou ja, je krijgt 10% korting op de laptop. Je krijgt een factuur toegestuurd, geen code, daar doen ze niet aan geloof ik, omdat ze geen nieuwe leden toelaten
Pagina: 1