Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag merkte ik dat mijn PC van 1 van de 2 reepjes RAM geheugen niet ziet. Ik heb deze er in zitten.
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Ik denk niet dat het aan het moederbord ligt aangezien ik de reepjes heb om gewisseld en ook nog allebei er alleen in gedaan heb. Wanneer degene die niet werkt er alleen in zit lijkt de PC wel goed op te starten maar komt er geen beeld, Ik krijg echter geen error of van die piepjes.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik heb trouwens dit moederbord: pricewatch: ASRock B85 Pro4

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 13:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe ziet de rest van je build eruit? En welke wat heb je allemaal geprobeerd om zaken uit te sluiten?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
Heb je misschien een 32bit OS?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Dit zit er verder nog in, en ja ik heb een 64bit OS want toen ik dit gebouwd had deed hij het nog wel.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
http://tweakers.net/product/342067/intel-core-i5-4440/

Ik heb eerst gekeken welke het niet deed. Daarna heb ik die in de twee slotjes geprobeerd die volgens de handleiding van het moederbord gebruikt moeten worden als je twee reepjes gebruikt. De werkend zit dan in het andere slotje. Daarna heb ik alleen de niet werkende in beide slotjes gedaan en het zelfde met de werkende. Hij gaf steeds 4GB aan in zowel de eigenschappen van de PC als in de BIOS bij het opstarten.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goed opgemerkt, maar dat verklaart niet waarom hij met dat ene reepje geen beeld krijgt.

Ik denk toch dattie defect is.

Als je ze er allebeide in hebt zitten, kun je met CPU-z misschien zien welke van de 2 reepjes niet gezien wordt. Als dat dezelfde is, en dat denk ik wel, dan lijkt me die toch defect te zijn. Of iig een incompatibiliteit met je moederbord.

Probeer ze eens in een andere pc?

edit: volgens de handleiding moeten de 2 bankjes in
DDR3_A2 + DDR3_B2 (prio 1)
of
DDR3_A1 + DDR3_B1 (prio 2)

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2015 13:50 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst getest of alle slotjes in het moederbord nog werken door het werken de reepje in slotjes A2,B1 en B2 te steken(in A1 past geen ram meer door de CPU koeler). Deze slotjes bleken allemaal te werken. Daarna heb ik ze allebei erin gedaan, dus eerst de werkende in A2 en de niet werkende in B2 en daarna andersom. Bij deze configuratie gaf de PC steeds aan dat er maarr 4GB in zat. Ook heb ik de niet werkende in alle slotjes geprobeerd maar dan start hij niet goed, er komt geen beeld maar alle fans enzo gaan wel aan. Er komt dan ook geen error.
Helaas heb ik momenteel geen andere PC het reepje te testen maar dat kan misschien vanavond.

Edit: Ik heb net trouwens ook een bericht gestuurd naar de verkoper aangezien er nog steeds garantie op zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 14:40 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DDR3_A2 + DDR3_B2 (prio 1) zou dus gewoon moeten kunnen.

Misschien een vriend/kennis/collega(systeembeheer) met een pc waarin je het kunt testen?

edit:
het zegt niet alles ... maar hier heb je de memory compatibility list van jouw mobo. Hierin staat GEEN Crucial.

imho kun je dan beter een ander merk kiezen. Ikzelf heb (toevallig :o) Kingston gekocht en dat werkt goed :)

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2015 14:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
ing._Buttje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:45:
DDR3_A2 + DDR3_B2 (prio 1) zou dus gewoon moeten kunnen.
Op deze manier zit het er nu ook in en heb ik het op beide manieren getest. Ik heb hier trouwens nog een PC staan om het op te testen maar daar weet ik het wachtwoord niet van dus ik moeten even wachten totdat die persoon in kwestie thuis komt.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

moah, in de BIOS zie je ook wel oftie 1 of 2 pakt. Je hoeft niet helemaal door te starten persé :P

en anders misschien met F8 safe mode starten .. of bootable cd van het één of ander :P

[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2015 14:51 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

niet herkend ram word vaak veroorzaakt door scheve pinnen in het socket, heb je dat al eens goed geinspecteerd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je het socket op het moederbord? Want ik heb de sloten getest met het werkende reepje.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jep, de socket waar je de cpu in legt, daarin zitten pinnen die de onderkant van de cpu moeten aanraken, als deze scheef zijn en niet goed contact maken kun je dit soort dingen ook verwachten, dus ik zou de cpu er eens uithalen en dat controleren

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zou ik mijn CPU eruit halen als mijn RAM het niet meer doet? Ik heb mijn PC vorig jaar in april gebouwd en nu doet een van de reepjes het niet meer dus ik snap niet waar je nu heen wilt met de CPU.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07
De memorycontroller, het ding wat de communicatie tussen cpu en geheugen verzorgt, zit op de cpu. Als er dus een verbinding niet goed wordt gemaakt, kan de communicatie met het geheugen verstoord worden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Oh, op die manier. Maar dat verklaart niet waarom 1 van de twee reepjes wel in alle sloten werkt en de andere niet.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Eensch

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ah oke, ik ging er even vanuit dat je het had overgenomen en nu tegen deze issues aanliep, mijn excuses, dan zou ik de reep die niet werkt even in een andere machine testen, zodra hij daar ook vreemd gaat doen, weet je het zeker...

Pagina: 1