Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een aantal weken last van een uitvallende pc. Begon tijdens het gamen af en toe... Toen ik een gpu test starte viel de pc gelijk bij het indrukken van de start knop uit zonder bsod. Geheugenbanken 1 van de 4 geplaatst zodat ik ook dat kan uitsluiten.
Gpu doet het in een andere pc met dezelfde test wel prima. Andere voeding met hetzelfde vermogen valt de pc meteen mee uit.
Ik denk zelf aan het mobo maar wellicht hebben jullie een ander idee? Cpu lijkt me onwaarschijnlijk..
Het ligt sowieso niet aan de temperaturen. CPU bij 100% is 50 graden, GPU 65 graden en mobo 35 graden.

Pc:
I7-2600k, nvidia gtx560ti, asus p8p67 evo, corsair tx750, samsung 840pro, lancool k62, win 7 x64
3,5 jaar oud

Thx voor de reacties!!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij ligt het aan je mobo ,ik had er ook last van met mijn sabertooth 990FX
Waarscheinlijk wordt een OVP getriggerd bij load zodat de pc uitvalt om verdere schade te voorkomen.
Dit is een normale functie van het moederbord maar kan ook door een defect in werking treden.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de bevestiging. Er bleef al niet veel meer over dus ik dacht ook aan het mobo. Heb nu een nieuwe besteld dus zal ik wel zien of het is verholpen, anders kijk ik daarna even verder!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:52

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk en aardig dat je 2 voedingen gebruikt hebt, maar welke voedingen precies? De symptomen die je hier beschrijft duiden namelijk eerder op een matige/slecht werkende voeding dan op een dood moederbord.

Edit: corsair tx750 - en welke voeding heb je nog meer gebruikt om te testen?

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2015 13:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
De tweede voeding die ik heb gebruikt is een OCZ-ZT650W (afkomstig uit een andere pc die ik nog had staan). Deze heb ik ook gebruikt in de tweede pc waarin ik mijn videokaart heb getest. Daarom dacht ik, omdat ik nooit een probleem met deze voeding heb gehad.
Het rare is dat met mijn eigen voeding start de pc wel op en valt hij pas uit bij opstarten van de stress test gpu of bijvoorbeeld photoshop cs6. Met de ocz valt de computer na enkele seconden al uit.
Nu twijfel ik toch weer een beetje..