Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Relatie torrentpeers en internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Beste tweakers, ik had hier met een vriend een discussie over de relatie tussen het aantal peers/connecties van een torrent en de overgebleven bandbreedte. Wat ik persoonlijk altijd heb waargenomen is dat de verbinding erg traag en stropering wordt op het moment dat er torrents open staan (vooral van public trackers) die verbinden met veel peers. Niet zozeer dat er veel geupload wordt, maar puur het aantal verbindingen.

Mijn vriend zegt dat dat niet uitmaakt, dat het puur de upload is die zwaar is waardoor de verbinding wordt dichtgetrokken.

Kan iemand van jullie me vertellen wie er gelijk heeft? Liefst zelfs nog met een externe bron :P

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Beiden hebben in theorie geen gelijk.
Dat je internet 'stoperig' wordt als je aan het downloaden bent kan van verschillenden dingen afhangen.
O.a.:
-Een router die niet veel verbindingen aankan
-Je totaal beschikbare bandbreedte

En het is in principe zo dat als je upload vol zit, je download niets meer waard is. Maar dat gaat in dit geval niet op volgensmij.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Skatespeare
ShadowAS1 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:38:
Beiden hebben in theorie geen gelijk.
Dat je internet 'stoperig' wordt als je aan het downloaden bent kan van verschillenden dingen afhangen.
O.a.:
-Een router die niet veel verbindingen aankan
-Je totaal beschikbare bandbreedte

En het is in principe zo dat als je upload vol zit, je download niets meer waard is. Maar dat gaat in dit geval niet op volgensmij.
Dank voor je reactie. Het is niet zozeer dat er echt gedownload wordt, meer dat pagina's traag laden en verbinden met websites erg lang duurt, zelfs met ruim voldoende bandbreedte. Dus op het moment dat er torrents open staan, maar dat die niet actief aan het uploaden zijn

Verwijderd

Heeft er mee te maken hoeveel connecties je router aan kan.

• Skatespeare
schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:29:
Heeft er mee te maken hoeveel connecties je router aan kan.
Dankjewel. Daar kan ik uit opmaken dat ik gelijk had toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:51 ]

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
Het heeft inderdaad er mee te maken dat er teveel connecties opstaan. In mijn vorige studentenhuis waren er ook een paar mensen die de gehele verbinding plat trokken als er niet gelimiteerd werden op hun connecties (elk boven de 6000). Toendertijd was er een Draytek waar je limieten voor het aantal connecties kon instellen, dit gedaan (max 500) per ip en het probleem was verholpen.
Skatespeare schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Dankjewel. Daar kan ik uit opmaken dat ik gelijk had toch?
Ja, ookal was download snelheid laag (ook door middel van een limiet in te stellen), bleef de verbinding langzaam.

[ Voor 28% gewijzigd door R0SSI op 19-01-2015 14:35 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Pagina: 1