Nieuwe AMD FX CPU

Pagina: 1
Acties:

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
Omdat ik inmiddels zie dat de nieuwe games die uitkomen (zoals GTA V) steeds meer vragen, begint mijn huidige FX 8120 toch wel een bottleneck te worden soms
Ik zie veelal dat de FX-8350 een goede upgrade is? Of kan ik beter naar bijvoorbeeld een FX-9370 kijken?

De rest van de PC is in september gebouwd, dus liever geen andere aanpassingen buiten de CPU (dus dingen zoals voeding)
Overigens heb ik alleen maar de basis kennis van PC's, dus dingen zoals overclocken kan en wil ik niet :/

Ik zoek een?
Nieuwe CPU om de huidige FX-8120 te vervangen

Wat is je budget?
Budget heb ik niet echt, moet wel even mee kunnen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk wil ik wel een AMD FX weer terug omdat ik anders weer een nieuw moederbord moet, dan wordt het weer te kostbaar

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming (zoals GTA V dus) en 3D rendering (Blender 3D), voor rendering voldoet de huidige FX8120 nog prima, met gaming wordt het soms een bottleneck

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8120 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus Crosshair V Formula-Z€ 199,-€ 199,-
2MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning€ 0,-€ 0,-
1Corsair Graphite 230T Windowed Orange€ 71,95€ 71,95
1Corsair Hydro H80i€ 86,95€ 86,95
1Corsair RM850€ 126,95€ 126,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 69,13€ 69,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,98

Uiteraard zit er ook geheugen in (8GB 2400mhz) maar omdat ik niet precies weet welke het zijn heb ik deze eruit gelaten, hetzelfde geldt voor de blu-ray speler en de 2 TB Hardeschijf ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1526_zps38910557.jpg

Ik hoop dat ik hierbij voldoende info heb gegeven en dat iemand me verder kan helpen

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
fx9370 trekt aardig wat stroom maar is een prima cpu, ik draai nu zelf een fx8350 en merk dat deze af onderdoet aan de intel i5 4460. Ik raad je dus aan om je mobo en cpu te verkopen en een lekker intel systeempje pakt want die zijn meestal met games (single core) veel beter! Al wil je bij amd blijven moet je kijken wat je wilt fx 8350 is een prima processor die je ook nog aardig kan overcloken. De fx9370 is een beste heethoofd.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Het probleem dat je cpu kracht tekort komt bij games is voornamelijk de single core performance die vrij matig is. Upgraden naar een cpu met een iets hogere clockspeed gaat wel wat helpen, maar ik ben bang dat het niet genoeg gaat zijn om games echt lekker te blijven spelen.

Voor echte game performance verbeteringen kan je helaas toch beter gaan kijken naar een intel cpu+moederbord.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02

Nemesizz

Untouchable

Denk dat een upgrade van CPU hier niet veel nut heeft. Verwacht niet te veel van een 8350 tov 8120, het verschil is niet monsterlijk groot ofzo, het kost meer dan dat het performance opleverd.

De 9000 serie FX is gewoon een factory-overclocked 8300, maar voor een hogere prijs en met een gigantische TDP en hitteontwikkeling. De 9000 serie zou ik echt met een boog omheen lopen, ben je beter af met een 8300 en die zelf een beetje overklokken (prijs/prestatie gezien ben je met een FX9000 serie nergens).

Persoonlijk, zou ik gewoon bij die 8120 blijven, want upgraden naar een 'iets' snellere CPU kost gewoon teveel tov wat het oplevert. En anders is het inderdaad een overstap maken naar Intel, maar ook daar denk ik niet dat het helemaal waard is (ook daar kost het meer dan wat het aan prestaties oplevert denk ik).

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
1) Volgens de site van ASUS ondersteunt je moederbord slechts processoren met een maximum TDP van 140Watt.
http://www.asus.com/ROG_R..._FORMULAZ/specifications/

Volgens de CPU support list wordt de 9000 serie wel ondersteunt maar er staat een notitie bij.
http://www.asus.com/Mothe..._V_FORMULAZ/HelpDesk_CPU/

2) Ik meen dat de 8320 met gemak over te klokken is naar 8350 specs, dus eigenlijk de betere keus.

3) Volgens mij zit het prestatieprobleem in spellen meer in jouw GTX 770 kaarten die slechts 2GiB geheugen hebben en een 256bits geheugenbus.

Je zou dit kunnen overwegen; V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Die laat die GTX 770 kaarten in SLI volgens mij alle hoeken van de kamer zien.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
NitroX infinity schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:53:

Je zou dit kunnen overwegen; V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Die laat die GTX 770 kaarten in SLI volgens mij alle hoeken van de kamer zien.
http://www.anandtech.com/bench/product/1064?vs=1068

valt wel mee hoor. al ben ik geen voorstander van SLI maar dat is wat anders. je kan overstappen op een Intel setje kost je rond de 250 euro.(170 cpu 70 mobo)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Hmm, valt inderdaad nog mee. Maar het probleem van die 2GiB videogeheugen blijft. Voor high-end spul is meer wenselijk.

Maar heeft het upgraden naar een i5 wel veel nut? Als ik me niet vergis presteerd de FX-8350 redelijk gelijk, in ieder geval niet veel slechter, in spellen.

Is het dan niet verstandiger om nu een videokaart met 4GiB er in te zetten en pas cpu/mobo/mem vervangen als AMD's K12/Zen en Intel's Skylake er zijn?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

NitroX infinity schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:00:
Hmm, valt inderdaad nog mee. Maar het probleem van die 2GiB videogeheugen blijft. Voor high-end spul is meer wenselijk.

Maar heeft het upgraden naar een i5 wel veel nut? Als ik me niet vergis presteerd de FX-8350 redelijk gelijk, in ieder geval niet veel slechter, in spellen.

Is het dan niet verstandiger om nu een videokaart met 4GiB er in te zetten en pas cpu/mobo/mem vervangen als AMD's K12/Zen en Intel's Skylake er zijn?
De FX presteert inderdaad hetzelfde in applicaties die goede ondersteuning hebben voor de 8 cores die het ding heeft. Singlethread vallen ze helaas toch aanzienlijk achter bij de Intel i5's en i7's. Dat kan deels opgelost worden door het ding te overclocken, die van mij loopt bijvoorbeeld op 4.6Ghz, stock is 3,5Ghz en dat is dus een verschil van 1.1Ghz ofwel een verschil in rauwe clockspeed van 31,42%.

Op die snelheden komen ze al aardig mee, maar als ik zeg dat ik ~350W trek bij Prime95 overdrijf ik niet. Dit is niet alleen ongezond voor de temperatuur van mijn kamer maar ook voor het moederbord dat een beetje bruin is gekleurd bij de VRM's. Het moederbord dat OP nu heeft is echter wel geschikt voor overclocken en ik zou dan (als ik vanuit zijn positie zou moeten redeneren) de 8120 verkopen en er een 8320 voor in de plaats halen. Die dingen gaan toch weer een stuk harder, het kost je niet zoveel en dan kun je het weer makkelijk een jaartje uitzingen.

K12 of Zen, whatever het ook genoemd gaat worden (ik hoop gewoon weer iets met Athlon en Phenom) komt pas in Q1 2016. Heb je zin om nog ruim een jaar te wachten op iets dat misschien weer niet geweldig is? Het lijkt me sterk dat het deze keer weer "minder" gaat zijn, ze hebben het over 16nm en geven toe dat Bulldozer niet zo succesvol was als geplant.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 19-01-2015 15:24 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
Nemesizz schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:52:
Denk dat een upgrade van CPU hier niet veel nut heeft. Verwacht niet te veel van een 8350 tov 8120, het verschil is niet monsterlijk groot ofzo, het kost meer dan dat het performance opleverd.

De 9000 serie FX is gewoon een factory-overclocked 8300, maar voor een hogere prijs en met een gigantische TDP en hitteontwikkeling. De 9000 serie zou ik echt met een boog omheen lopen, ben je beter af met een 8300 en die zelf een beetje overklokken (prijs/prestatie gezien ben je met een FX9000 serie nergens).

Persoonlijk, zou ik gewoon bij die 8120 blijven, want upgraden naar een 'iets' snellere CPU kost gewoon teveel tov wat het oplevert. En anders is het inderdaad een overstap maken naar Intel, maar ook daar denk ik niet dat het helemaal waard is (ook daar kost het meer dan wat het aan prestaties oplevert denk ik).
Aan TS: heb je de 8120 al (flink) overgeklokt?

Van FX81xx naar FX83xx zat juist een behoorlijk (game) performance verschil bij dezelfde kloksnelheid.
Ga je daarnaast ook nog van een lage naar hogere kloksnelheid pak je toch nog aardig wat winst.
De 9370 is out of the box ongeveer 30-40% sneller dan je 8120.
Of een upgrade naar 8300/9000 serie echt nut heeft weet ik niet, bij welke scenarios kom je nu tekort?

De 9000 serie is cherry picked om op die hoge kloksnelheid te draaien, die zijn performance per watt dus zeer waarschijnlijk beter dan een overgeklokte 8300 serie op dezelfde snelheid.
Die laatste zijn beter voor je portomonee, maar dus niet voor de warmte ontwikkeling en gegarandeerde kloksnelheid.
De 9370 is bang for buck heel zo slecht nog niet, voordeel is dat je zelf niet in het overklokken hoeft te duiken, dat is al gedaan voor je.
Kun je wel zelf overklokken is een 8320 voordeliger, die krijg je zeer waarschijnlijk dichtbij 9370 kloksnelheden.

• FabianGTI
mitsumark schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:00:
[...]

Aan TS: heb je de 8120 al (flink) overgeklokt?
Nee, daar heb ik de kennis niet voor ;)
De 8120 is enkel overgeklokt met een standaard programma (geloof van ROG?) van 3,1 naar 3,4 Ghz, hierdoor is uiteraard de turboboost naar 4 Ghz komen te vervallen

Het gekke is eigenlijk dat ik met de 8120 en een GTX 550ti, Watch Dogs best prima kon spelen
Met de basis overklok van de 8120 en 2x GTX770 krijg ik het nog steeds niet goed voor elkaar, ook al zet ik SLI uit, ik kan me hierbij alleen maar voorstellen dat dan de processor te kort komt, buiten dat het spel natuurlijk slecht in elkaar zit

Ik zie op het moment ook veelal bij alle spellen 4 Ghz recommend staan

De 8120 komt overigens, net als het geheugen, HHD en bluray uit een Acer Predator G3120, ik heb een nieuwe PC gemaakt met bestaande delen ;)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Nee, daar heb ik de kennis niet voor ;)
De 8120 is enkel overgeklokt met een standaard programma (geloof van ROG?) van 3,1 naar 3,4 Ghz, hierdoor is uiteraard de turboboost naar 4 Ghz komen te vervallen

Het gekke is eigenlijk dat ik met de 8120 en een GTX 550ti, Watch Dogs best prima kon spelen
Met de basis overklok van de 8120 en 2x GTX770 krijg ik het nog steeds niet goed voor elkaar, ook al zet ik SLI uit, ik kan me hierbij alleen maar voorstellen dat dan de processor te kort komt, buiten dat het spel natuurlijk slecht in elkaar zit

Ik zie op het moment ook veelal bij alle spellen 4 Ghz recommend staan

De 8120 komt overigens, net als het geheugen, HHD en bluray uit een Acer Predator G3120, ik heb een nieuwe PC gemaakt met bestaande delen ;)
Zoiezo zal die overclock je niet gaan helpen, juist die turboboost gaat een stuk meer helpen dan 0.3Ghz.
Verder zal een 8120 geen enkel probleem hebben met twee videokaarten, en binnen AMD is er nu geen upgrade optie, behalve de volle mep betalen voor een 8350 of 9000 cpu welke, zeker voor de prijs, niet echt de moeite waard is vanaf een 8120, enige opties zijn dan nu flink overclocken, wachten tot een nieuwe FX en hopen dat die op je moederbord gaat passen of Intel...

Fixing things to the breaking point...

• FabianGTI
Klopt, die overclock had ik beter niet kunnen doen, enkel had ik toen nog een collega die me kon helpen met overclocken, maar die is inmiddels weg

Overigens hadden we destijds (hij heeft geholpen met de PC) ook wel gehoopt op meer dan 0,3 Ghz verschil, vooral omdat de H80i erop zit en de CPU haalt niet boven de 45 graden komt, helaas niet dus

• mitsumark
Zeker met een H80i en dit moederbord moet die processor gewoon op alle cores op 4,4+ GHz kunnen draaien, daar kun je in principe dus al 25% winst boeken.
Het lijkt me interessant daar een uurtje research in te stoppen voordat je 150-300 euro gaat uitgeven.
https://www.google.be/sea...clock+on+asus+crosshair+V

Verwijderd

Mijn advies zou zijn, OC die CPU, niet tot het maximale , maar houd het makkelijk voor jezelf , zoek wat op op internet en OC de cpu tot bijv 4.3 Ghz dit is met jou opstelling zeer makkelijk te doen. En je kunt als je een beetje door hebt hoe alles werkt later altijd hoger overclocken.
verder denk ik dat die 2gb van je Gpu eerder voor een bottleneck zorgt, zeker in een game als waths doge's.

Zelf speel al een jaar met een r9 270x 4gb versie, dit leek eerst een aparte keus , maar heb ik nu veel profijt van omdat steeds meer games behoefde hebben aan meer dan 2gb Vram. Een r9 290 4gb is een erg goed alternatief. ( Als je je sli opstelling verkoopt zou je daarvoor een r9 290 kunnen kopen)
Maar voordat je begint geld uit te geven , OC eerst maar eens, dit kan soms meer helpen als je denkt en die fx cpu staan bekent om hun OC mogelijkheden >:)

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Sorry dat ik even hier in je Post kom neuzen, maar ik heb dus ook een FX8120. Misschien is het dan ook aangeraden voor mij om te wachten op de "K12 of ZEN"

http://specs.tweak.to/15771

Ik was ook aan het overwegen om een FX8350 te halen want ik wil heel graag Dying Light fatsoenlijk willen draaien. Is het dan ook best aan te raden mijn FX8120 te clocken naar hogere snelheden via Waterkoeling ???

Misschien dacht ik dan een GTX970 en 16 gyg ram al te kopen om de specs aan te kunnen.

Best dan de FX8120 overclocken ? Lukt dat goed met mijn huidige mobo + een waterkoeler dan ?
Is dat easy want net zoals de TS ben ik volledige noob erin?

Merci voor de hulp alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door busten op 21-01-2015 08:45 ]

• FabianGTI
Inmiddels heb ik toch een poging gedaan tot overklokken

Ik heb gewoon deze tutorial gevolgd via youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AaB7sjs1UKw]

Helaas is het bij mij niet gelukt ;(
Bij het resetten gebeurd er niets, wanneer ik daarna de PC opnieuw opstart geeft hij aan dat de overclock mislukt is, en moet ik hem weer terug naar origineel zetten

Ik heb de basis overclock van 3,4 Ghz ook verwijderd zodat ik weer de turboboost (4Ghz) kan gebruiken

Iemand nog een idee wat ik verkeerd doe?

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ging van een FX-8350 @ 4.8GHz naar een i5-4690K en het is een wereld van verschil.
Hij boot veel sneller en hij produceerd meer FPS met dezelde vidokaart.
Persoonlijk lijkt mij de keuze snel gemaakt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Boot snelheid heeft bar weinig te maken met je CPU, de A4 van mijn ma boot sneller dan de FX-8320 van mijn pa, terwijl die FX meer dan 4x zo krachtig is.

Een 8120 hoort opzich prima te zijn voor gaming, al ligt het wel aan wat je speelt. De Total War series is behoorlijk single core, dus dat is niet best, net als WoT. Maar, games als BF4, FC4 en ander modern grut met nieuwe engines horen gewoon prima te lopen op dat ding.

Zelf zie ik ook eerder een VRAM bottleneck ontstaan.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
VasZaitsev schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:36:
Boot snelheid heeft bar weinig te maken met je CPU, de A4 van mijn ma boot sneller dan de FX-8320 van mijn pa, terwijl die FX meer dan 4x zo krachtig is.
http://www.anandtech.com/...-asus-gigabyte-and-msi/14

Het stukje waar overige hardware invloed op heeft (CPU, SSD) is het laden van windows, dit is doorgaans sowieso korter dan wat het moederbord nodig heeft.

Verwijderd

FabianGTI schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:37:
Inmiddels heb ik toch een poging gedaan tot overklokken

Ik heb gewoon deze tutorial gevolgd via youtube:
[video]

Helaas is het bij mij niet gelukt ;(
Bij het resetten gebeurd er niets, wanneer ik daarna de PC opnieuw opstart geeft hij aan dat de overclock mislukt is, en moet ik hem weer terug naar origineel zetten

Ik heb de basis overclock van 3,4 Ghz ook verwijderd zodat ik weer de turboboost (4Ghz) kan gebruiken

Iemand nog een idee wat ik verkeerd doe?
Volg de aanwijzingen in het filmpje eens maar dan met de volgende aanpassingen, maar verander dan niet de multiplier van 200 naar 215 maar laat deze gewoon, dan staat je cpu 4.0 ghz. Verder heb je de goede instellingen bij de voltage's, zoals in dat filmpje gedaan word.

Als 2e is een voltage van 1.480 wel erg hoog vind ik , 1.460 moet ook makkelijk lukken lijkt me.

Als 3e zet de volgende dingen uit: Turbo core , cpu spread spectrum, pci-e spread spectrum.

Als de pc nu opstart en alles werkt goed ( even 20 minuten prime 95 draaien ) dan kun je de mutliplier steeds met 1 verhogen tot je bsod krijgt, en dan moet je het voltage weer een klein beetje ophogen, of je zet de multiplier weer 1 terug.
( en misschien een stomme vraag, maar heb je de instellingen wel opgeslagen ? )

suc6

• FabianGTI
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:03:
[...]

Volg de aanwijzingen in het filmpje eens maar dan met de volgende aanpassingen, maar verander dan niet de multiplier van 200 naar 215 maar laat deze gewoon, dan staat je cpu 4.0 ghz. Verder heb je de goede instellingen bij de voltage's, zoals in dat filmpje gedaan word.

Als 2e is een voltage van 1.480 wel erg hoog vind ik , 1.460 moet ook makkelijk lukken lijkt me.

Als 3e zet de volgende dingen uit: Turbo core , cpu spread spectrum, pci-e spread spectrum.

Als de pc nu opstart en alles werkt goed ( even 20 minuten prime 95 draaien ) dan kun je de mutliplier steeds met 1 verhogen tot je bsod krijgt, en dan moet je het voltage weer een klein beetje ophogen, of je zet de multiplier weer 1 terug.
( en misschien een stomme vraag, maar heb je de instellingen wel opgeslagen ? )

suc6
Ah thnx! Dat heeft zeker geholpen, hij draait inmiddels op 4Ghz :)
Ik ga nu proberen hem stukje bij beetje iets hoger te krijgen, en anders laat ik hem hier op staan

Ik had de instellingen wel opgeslagen, maar na de reset startte Windows niet meer op ;)

Verwijderd

Ah dat is altijd mooi om te horen ! :)

laat maar even weten hoe het gegaan is.

• FabianGTI
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:13:
Ah dat is altijd mooi om te horen ! :)

laat maar even weten hoe het gegaan is.
Inmiddels weer wat verder (niet veel tijd gehad) en de CPU draait nu op 4,2 Ghz :)

Ook even een paar testen gedaan met verschillende (slecht geoptimaliseerde) spellen:

GTA IV - 57 fps
Far Cry 4 - 48 fps
Watch Dogs - 37 fps

Misschien niet helemaal ideaal, maar haalbaar, en bij alle games de settings op Ultra
Het overclocken heeft dus een flinke vooruitgang geboekt :)

De CPU wordt overigens zo'n 59 tot 61 graden

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

FabianGTI schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:20:
[...]

Inmiddels weer wat verder (niet veel tijd gehad) en de CPU draait nu op 4,2 Ghz :)

Ook even een paar testen gedaan met verschillende (slecht geoptimaliseerde) spellen:

GTA IV - 57 fps
Far Cry 4 - 48 fps
Watch Dogs - 37 fps

Misschien niet helemaal ideaal, maar haalbaar, en bij alle games de settings op Ultra

Mijn 8320 draait op 4.6Ghz (24/7 stable waarde) bij 1.475V, en hij wordt gekoeld door een H80i. Ik krijg hem echter met 1 fan niet voorbij de 55 graden in OCCT/Prime95. In games al zeker niet, ik zou dan toch nog eens kijken naar je airflow in de kast e.d.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn kamer om de een of andere reden een grafkist is qua temperatuur, 16 graden is hier normaal. Iets met wind en muren enzo 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

FabianGTI schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:20:
[...]

GTA IV - 57 fps
Far Cry 4 - 48 fps
Watch Dogs - 37 fps

Ah mooi !
Al gestest wat er gebeurt als je naar 4.4 ghz gaat ? of kreeg je in prime 95 bsod als je hoger als 4.2Ghz overclockte ?

Over de warmte , ik denk je je voltage nog wel wat kan verlagen. Bij overclocken moet je gewoon een beetje proberen, dus je verandert het een en ander , zoals een iets lager core voltage, dan ga je testen. Krijg je een bsod, dan moet je het weer wat ophogen, krijg je geen bsod na een wat testen, dat is het goed. En op die manier kun je er denk ik nog wel wat uithalen. :)

• FabianGTI
kuusj98 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Mijn 8320 draait op 4.6Ghz (24/7 stable waarde) bij 1.475V, en hij wordt gekoeld door een H80i. Ik krijg hem echter met 1 fan niet voorbij de 55 graden in OCCT/Prime95. In games al zeker niet, ik zou dan toch nog eens kijken naar je airflow in de kast e.d.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn kamer om de een of andere reden een grafkist is qua temperatuur, 16 graden is hier normaal. Iets met wind en muren enzo 8)7
De airflow is inderdaad niet ideaal, omdat de kast behoorlijk is ingebouwd
Aan de zijkanten en bovenkant heb ik zo'n 4 cm speling, aan de voorkant zitten 2 case fans voor de koude lucht toevoer en aan de achterkant een casefan en de H80i om de warmte er weer uit te pompen ;)

En mijn kamer wordt gewoon 21 graden :P

• FabianGTI
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:33:
[...]

Ah mooi !
Al gestest wat er gebeurt als je naar 4.4 ghz gaat ? of kreeg je in prime 95 bsod als je hoger als 4.2Ghz overclockte ?

Over de warmte , ik denk je je voltage nog wel wat kan verlagen. Bij overclocken moet je gewoon een beetje proberen, dus je verandert het een en ander , zoals een iets lager core voltage, dan ga je testen. Krijg je een bsod, dan moet je het weer wat ophogen, krijg je geen bsod na een wat testen, dat is het goed. En op die manier kun je er denk ik nog wel wat uithalen. :)
Nee hoger heb ik niet getest, wou eerst eens kijken hoe hij het deed op 4,2 Ghz :)
Prime 95 moet ik ook nog even achter komen hoe ik dat het beste kan gebruiken

Qua warmte moet ik ook even Corsair Link beter instellen, draai namelijk op Windows 8.1, en daarom dus met een beta versie van Corsair Link 8)7

Verwijderd

FabianGTI schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Nee hoger heb ik niet getest, wou eerst eens kijken hoe hij het deed op 4,2 Ghz :)
Prime 95 moet ik ook nog even achter komen hoe ik dat het beste kan gebruiken

Qua warmte moet ik ook even Corsair Link beter instellen, draai namelijk op Windows 8.1, en daarom dus met een beta versie van Corsair Link 8)7
voor de temps gebruik ik altijd http://www.alcpu.com/CoreTemp/ werkt prima
met deze 2 programma's kun je zo'n beetje alles meten http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html om te testen of alles werkt zoals het moet en http://www.hwinfo.com/ voor wat extra info.
Pagina: 1