Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swelberg
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
Vroeger gebruikte ik de functie 'nummer verbergen bij uitgaande oproepen die niet in het telefoonboek van de mobiel staan'. Op mijn Nexus 5 kan ik deze functie helaas niet vinden. Bestaat deze nog in Android, of is er een eventuele app voor?

Dit om werk en privé gescheiden te houden. Zodat je op het werk 06 nummers kunt bellen zonder dat iedereen je telefoonnummer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:12
Die tip is toevallig onlangs nog in een ander topic gepasseerd.

Het toevoegen van #31# en dan het nummer zorgt ervoor dat je onbekend belt. Of er een app voor bestaat, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik kijk zojuist in mijn Z3C en daar kan ik het nog wel kiezen (niet getest). Settings -> Call settings -> Additional settings -> Caller ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swelberg
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
@Drwho1 deze manier ken ik inderdaad. Echter is dit wel iets 'omslachtiger'.

@arie het gaat er dus om dat nummers niet zichtbaar worden voor mensen die niet in je eigen telefoonboek staan. Als je caller id optie bij instellingen gebruikt gaat hij ook het nummer verbergen bij contactpersonen die gewoon in je telefoonboek staat (wat juist niet de bedoeling is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Arie- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:37:
Ik kijk zojuist in mijn Z3C en daar kan ik het nog wel kiezen (niet getest). Settings -> Call settings -> Additional settings -> Caller ID.
hier ook op een nexus 5 met custom rom, maar volgens mij de orginele dialer, op een stock N5 zou het dus ook moeten werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn fout, ik had je post niet goed genoeg gelezen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van die functionaliteit gehoord. Hoe moet ik me dit voorstellen, je gebruikt overdag je werktelefoon om ook privé mee te bellen en typt dan eenmalig een telefoonnummer in als je wilt bellen? In dat geval lijkt het me inderdaad een goede optie om de vier tekens #31# voor dat telefoonnummer te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
ah... hier ook niet goed gelezen, die setting is alleen "overall"

misschien is het een optie om het altijd uit te zetten in bij *al* je opgeslagen nummere een "unblock" prefix te zetten (*31## ipv #31#)

je zou dit even kunnen testen bij 1 contact en vervolgens je hele adres boek exporteren, aanpassen (prefixen met excel ofzo) en weer importeren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
'HiddenCall - hide your Number' bekijken
https://play.google.com/s...ils?id=de.devarc.anoncall

Widget aanklikken voor een anoniem gesprek en klaar.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probbel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-08 21:39
Ik heb dit al jaren goed werkend.

Zet hiervoor 'caller-id verbergen' voor alle nummers aan, en met deze gratis Android app kan je per groep (en met nog veeeel meer filters) instellen welke nummers niet anoniem gebeld moeten worden:

Ik heb bijv. een filter aangemaakt dat alle nummers die ik als +31 in mijn telefoonboek zet niet anoniem gebeld worden, alle andere nummers wel.

https://play.google.com/s...ftbelow.prefixer&hl=nl_NL

[ Voor 37% gewijzigd door Probbel op 05-02-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hidden Call heeft precies wat je zoekt, maar alleen in de pro versie:

Hide Caller ID for all calls except for numbers from your phone book (PRO Version)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1