UPC onbekende DHCP server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Beste Tweakers,

Ik ben onlangs op een probleem gestuit waarvan ik nog steeds niet helemaal weet wat er aan de hand was.

opstelling:
UPC zakelijk modem in bridge
Sonicwall router deelt dhcp uit in reeks 192.168.10.***

Op het netwerk vond ik tijdens een storing een 2e DHCP server die als gateway op 100.1 opereerde en
telkens een paar ip adressen uitdeelde. Uiteindelijk bleek dit uit de digitale ontvangers te komen.
Dit zijn respectievelijk de Cisco ontvanger en de mediabox te zijn.

Hierin zitten geen DHCP instellingen, en ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen dat deze dhcp gaan uitdelen, maar het was echt zo.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:41

Freakie1NL

Grote Baas

Welke media box heb? Die Horizon box reserveert een groot aantal IP adressen voor zijn wifi cliënten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Ik had dit onlangs ook. De mediabox bleek het probleem te zijn, deze was ook dhcp aan het draaien in dezelfde range. Ik heb het thuisnetwerk van de mediabox opnieuw ingesteld, en daardoor draait deze nu geen dhcp meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Ik bedoel niet de Horizon, maar de mediaboxen. Dat is ook zo gek, die hebben helemaal geen WiFi of instellingen voor DHCP.
Deze kunnen interactieve tv aan, en natuurlijk DVB-C coderen.

(http://aamstatic.nl/photo...-aan-de-cloud-upc-dvr.jpg )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:25
Heb je toevallig de mediabox via een LAN kabel verbonden? Weet dat de meeste mediaboxen deze mogelijkheid hebben. Het is namelijk al een soort van modem maar geeft alleen rotzooi op het netwerk aangezien UPC deze optie niet gebruikt

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
ze waren inderdaad verbonden met een lan kabel. Nu niet meer, want dat maakte het zooitje echt onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Dat is wel logisch want je moet de LAN poort op MB ook niet gebruiken. Alleen wanneer je de Horizon gebruikt met interne modem actief. Apps blijven gewoon werken, zit sloom internetpakketje in de MB.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
1. Wat is het nut om een mediabox uberhaupt met t netwerk aan te sluiten?

2. Als je iets slimmere switches hebt kun je DHCP snooping toepassen om rogue dhcp servers te blokkeren (en eventueel ook actief op te sporen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
DJSmiley schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:57:
1. Wat is het nut om een mediabox uberhaupt met t netwerk aan te sluiten?
Omdat er een LAN poort opzat bijvoorbeeld. Had er zelf ook een kabel in gedrukt aangezien die er toch lag. Misschien dat het iets te maken had met het via de App instellen van de recorder. Nooit over nagedacht en uiteindelijk ook eruit gehaald toen ik iets anders wou aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15
wallie-s schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:51:

Op het netwerk vond ik tijdens een storing een 2e DHCP server die als gateway op 100.1 opereerde en
telkens een paar ip adressen uitdeelde. Uiteindelijk bleek dit uit de digitale ontvangers te komen.
Dit zijn respectievelijk de Cisco ontvanger en de mediabox te zijn.

Hierin zitten geen DHCP instellingen, en ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen dat deze dhcp gaan uitdelen, maar het was echt zo.

Iemand ervaring hiermee?
Is je Cisco DVR box.
Die heeft 100.1.0.1.
Daarin kan je je signaal waardes van Video on demand bekijken.

gr

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Als ik probeer in te loggen op de "dhcp" server van de Cisco DVR krijg ik een login pop up.
admin/admin etc. werkt niet, dus kan er ook niet op kijken. (of weet iemand een wachtwoord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15
Het is geen speelgoed.
En niet veel bizonders wat er in staat.

Gerbuikersnaam:
Wachtwoord:

Als het goed was, moest je beide velden leeg laten.

Probeer van verdere instellingen af te blijven.

Gr

DPC Chef-kok :)

Pagina: 1