Game PC +- € 1.000,- + enkele concrete vragen

Pagina: 1
Acties:

• mar40
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02-2024
Hoi Tweakers,

Na 7 jaar met mijn huidige pc vind ik het nu wel tijd voor een nieuwe. Het is een Core 2 Duo E6750 met destijds een Radeon X1950 Pro. Deze heb ik later geüpgraded naar een Radeon 5770. Verder 2 GB intern geheugen. En dat alles in een Antec Solo behuizing met Seasonic S12II-430 voeding. Nooit problemen mee gehad.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc is voor allround gebruik. Ik heb nog wel eens veel schermen openstaan en mijn huidige pc is dan nogal traag, ik denk door de beperkte RAM en het gebrek aan SSD. Ook kan ik al een tijdje niet echt meer mee met de nieuwste games.
Gamen is het meest veeleisende dat ik doe. Op de nieuwe pc wil ik onder andere GTA5, Watch Dogs, Bioshock, Assassins Creed en Tom Clancy games spelen. Ik hou van het actie en race genre. Ik wil de games spelen op full HD resolutie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een mooie richtprijs vind ik € 1.000,- . Ik vind prijs-kwaliteit verhouding erg van belang. Volgens mij is mijn onderstaand lijstje al best goed (is ook gebaseerd op de BBG) maar als iets goedkoper of beter kan dan sta ik daar natuurlijk voor open. Als de prijs onder 1.100,- uitkomt dan vind ik het prima, maar als het goedkoper kan dan vind ik dat nog beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 24" full HD monitor welke ik zal blijven gebruiken. Ook wil ik op de bank in de woonkamer plaatsnemen om op mijn plasma TV Panasonic Viera TX-P42GT30 te gamen. Het geluid zal ik via mijn Denon AVR-X2000 receiver laten lopen (HDMI, maar kan ook optisch). Verder heb ik twee harde schijven die ik in de nieuwe pc kan gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand wensenlijstje. Complete desktop, inclusief toetsenbord en muis en gamecontroller. En exclusief monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil wel voor de Intel processor gaan. Qua videokaart heb ik altijd AMD gehad maar nu ben ik gecharmeerd van het lage verbruik en de stilte van de GTX 970. Er is wel een flinke meerprijs ten opzichte van een R9 290, maar zo lang het in mijn budget past heb ik een lichte voorkeur voor de NVIDIA in dit geval. Verder geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede prijs/kwaliteit verhouding, enigszins stil. De pc wordt geplaatst in een kastje (waar de achterwand uitgelaten is) onder een bureau. Veel hoger dan 44 cm en veel dieper dan 46 cm moet de behuizing niet zijn...

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken. Wel wil ik omwille van de stilte een aftermarket CPU koeler.

Mijn voorlopige lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 72,95€ 72,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 350,95€ 350,95
1Fractal Design CORE 2300€ 45,59€ 45,59
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)€ 33,05€ 33,05
1Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Wit, PC, Xbox 360€ 54,95€ 54,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,97€ 11,97
1Seasonic S12G 450W€ 64,75€ 64,75
1Crucial MX100 256GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,16

Openstaande vragen

1. Wegens plaatsing in een bureau mag de behuizing niet groter zijn dan 44cm hoog en 46 diep. Een Fractal Design Define R5 zou volgens mij een goede zijn maar die gaat niet passen. Ik zou een (redelijk) stil systeem willen. Ik hoop dat de gekozen componenten (GPU, CPU koeler) hier al voor zorgen. En dat er niet per se een kast met veel demping voor nodig is.

Wie weet een goede behuizing? Ik vind USB3.0 front aansluitingen belangrijk en hoef geen windows en LED's erin. Gewoon een strakke kast.

Met deze filters op dimensies en USB3.0 in de Pricewatch:
http://tweakers.net/categ...FFjglBjZgIUhasxswCpqa0FAA

ben ik de volgende behuizingen tegengekomen:

pricewatch: Antec ASK4000B-U3
Hiervan heb ik geen enkele review kunnen vinden.
Mijn huidige Antec Solo is een prima kast, maar dit is wel een hogere prijsklasse. Het hergebruiken van de Solo doe ik liever niet en dan zou ik ook USB3.0 missen.

pricewatch: Fractal Design CORE 2300
Ik heb geen reviews over geluid en koeling kunnen vinden, enkel deze review:
http://benchmarkreviews.c...gn-core-2300-case-review/
Niet ideaal is de positie van de frontaansluitingen, namelijk bovenop. Dit is onhandig bij de plaatsing in een bureaukastje, ik vrees dat een USB-stick niet gaat passen.

Voldoet de Antec gewoon omdat er stille componenten ingebouwd worden? Als het moet wil ik wel 80-100 euro uitgeven. Maar als het voor 40 ook kan heeft dat mijn voorkeur. Ik heb het idee dat mijn keuze beperkt wordt door de restrictie aan afmetingen.
Heeft iemand een betere suggestie voor een behuizing?

2.a. Is het vanuit de GTX970 mogelijk om geluid (ook DTS bij films) via HDMI naar mijn Denon te laten lopen, en beeld via de Denon naar mijn tv?
In mijn huidige setup loopt dit niet vlekkeloos. Ik heb er veel mee gerommeld, maar krijg het niet voor elkaar om vanuit de AMD 5770 het beeld via de receiver te laten lopen. Via HDMI direct naar de tv (en dan geluid optisch van het moederbord naar mijn receiver) lukt wel. Wanneer ik de HDMI kabel in de receiver doe dan herkent de AMD software niet meer dat er (uiteindelijk) een tv aan hangt.

2.b. Tweede issue in mijn huidige setup is dat sommige films maar ook spellen op mijn Viera GT30 plasma rare storingen over het scherm opleveren. Het lijkt erop dat een bepaalde frame rate wel goed gaat en een andere frame rate niet. Heb ik te maken met de 24P frame bug o.i.d.? En heeft dat dan te maken met mijn Radeon 5770, met de AMD software of met mijn tv? Ik probeer duidelijk te krijgen dat deze problemen verleden tijd zijn als ik mijn nieuwe pc ga gebruiken.

3. Nu zit ik met gamen meestal in de aan mijn woonkamer grenzende kamer waar de desktop staat. Ik gebruik toetsenbord en muis. Ik wil wat meer op mijn plasma gamen vanaf de bank in de woonkamer. Een muis is dan niet ideaal.
Werkt zo'n XBOX controller goed op de pc? (wel voor action en race, niet voor FPS en strategy?) Moet je vaak knoppen instellen of staat alles standaard al goed?

In de kamer waar mijn pc staat, zal ik de toetsenbord en muis MK520 plaatsen.
Kan ik dan ook bijvoorbeeld dit toetsenbord K400 pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) in de woonkamer neergooien? Is het mogelijk om met 1 ontvanger 2 toetsenborden en een muis gekoppeld te hebben? Met de K400 kan ik vanuit de woonkamer dan de pc bedienen. Mocht dit niet lukken, is dit dan iets? pricewatch: Epsilon RiiTek i8
Hoe wordt zo'n Epsilon aangesloten? Is het alleen voor XBMC bedoeld o.i.d.? Of kan ik er gewoon (af en toe, want comfortabel zal het niet zijn) vanuit de woonkamer de pc (toetsenbord + muis functie) mee bedienen en kan daarnaast gewoon de desktop set in de andere kamer aangesloten blijven?

4. Wie vindt het leuk om in Utrecht een pc in elkaar te komen zetten? Ik wil het wel eens leren van een ervaren Tweaker en heb wel instructiefilmpjes gezien maar weinig trek om 1.000 euro aan hardware te verkloten. Wanneer iemand dit leuk vindt om te doen, dan ben ik benieuwd naar de tips en tricks. Bier, fris en eventueel een onkostenvergoeding kan geregeld worden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eerst eens ingaan op je vragen:

Wat voor kast is het? eentje die geheel gesloten is, op de voorkant na? Zo ja, dat is niet echt heel tof voor een pc, gezien warmte lastig weg kan. Enfin, bij dat formaat is een define mini bijv. een heel leuk dingetje.

Op je tweede vraag weet ik zo 123 niet echt antwoord, rechtstreeks naar pc kan bijna altijd wel, maar sommige recievers doen wat vreemd.

Dat framerate probleem ken ik, maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossing op gevonden [alsin, het boeit mij niet genoeg om actief een oplossing te zoeken voor iets wat ik soms zie]

Volgens mij werken kruisdooscontrollers behoorlijk makkelijk op een pc, wel moet je natuurlijk soms wat knoppen instellen naar wat je zelf prettig vind, maar dat is op een tobo natuurlijk ook zo.

Bij een tobo-ding op afstand moet je vooral kijken op welke afstand je zit. bluetooth is natuurlijk het meest afstandbeperkt, met radiogestuurde kom je al flink verder, maar dan moet je ook gaan kijken wat voor muren er tussen zitten. Die 10m bereik stort nogal rap in elkaar als er een stapeltje massieve deuren en steen tussen zit.

Je lijstje zelf ziet er prima uit, al zou ik zelf als mobo de pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H welke behoorlijk lijkt op de sniper, maar als toetje een M2 slot heeft, wat leuk kan zijn zodra er wat goede SSD's voor uitkomen.

Ook mis je nog een HDD, HDD's uit je oude systeem zijn wss al knap oud, wat hun betrouwbaarheid weinig goeds doet, en een leuke 1TB kost nu nog maar 50 euro.

People as things, that’s where it starts.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

1. Wat denk je van deze kast? Ken hem zelf niet, maar voldoet aan de eisen, en "Silect Edition"...
pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition
2. Dat eerste durf ik niet zeker te zeggen, normaal zou dat geen probleem moete zijn. En om je TV uit te sluiten dat daar de fout ligt, zou ik een andere PC nemen (eventueel een laptop) en uitproberen of het daar wel vloeiend gaat. Eventueel een andere HDMI kabel, zou het ook aan kunnen liggen.
3. Een Xbox 360 controller kan volgens mij prima op een PC, knoppen moet je dacht ik wel zelf instellen. Xbox One controller kan ook prima sinds ergens in Juli.
4. Ik wil wel, maar vanuit Limburg is net iets te ver |:( Maak anders een advertentie in V&A!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:12
Hai!
Ik heb veel ervaring met het bouwen van pc's. Dit doe ik ook kosteloos voor mensen.
echter kan ik niet naar Utrecht komen, is het mogelijk hierheen te komen? Omgeving Moerdijk?

Als je wat weet stuur me aub een PM!

• mar40
Bedankt voor jullie reacties. De pc wordt geplaatst in een bureaukastje waarvan de achterkant open gelaten is. Mijn huidige houdt het al 7 jaar op die manier vol, temperaturen worden ook niet belachelijk hoog. Ik overklok bovendien niet. Als ik geen enorm hitte opwekkende componenten kies dan ga ik ervan uit dat een nieuwe pc ook weer in dit kastje geplaatst kan worden.Het geeft dus wel een beperking in het maximale formaat van de behuizing. De Define Mini is een aantal cm te diep, dat gaat niet passen. De achterkant is dan wel uit het kastje, maar ik wil niet mijn hele bureau een halve meter van de achterwand hoeven te verschuiven :)

De pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition vind ik een goede tip! Helaas kan ik geen reviews vinden. Waarschijnlijk een nieuwe behuizing, hij staat pas sinds een paar dagen op de pricewatch. Corsair lijkt me geen verkeerd merk, en ze doen op papier hun best om de kast stil te maken... Klinkt goed. Wel een maximale hoogte van een koeler van 150mm. Zou dat betekenen dat ik een andere koeler dan de 153mm hoge pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 moet kiezen?
Ik sta nog open voor behuizing en indien nodig passende koeler suggesties.

Het Sniper mobo heeft een optische uitgang. Dit vind ik wel veilig om als backup aan te houden mocht ik het, zoals in mijn huidige setup, via HDMI naar mijn receiver niet voor elkaar krijgen. Een M2 slot voor de toekomst vind ik dan minder belangrijk. Ik upgrade een pc niet zo snel tussentijds.

Kan ik met pricewatch: Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY) op de computerkamer daarnaast gebruik maken van de K400 in de woonkamer? Bereik maak ik me geen zorgen over, er staat een dun muurtje tussen maar huidige draadloze apparaten gaan daar doorheen.
Ik heb iets gevonden over een Unifying ontvanger van Logitech, waarbij meerdere apparaten op 1 ontvanger kunnen worden afgestemd. http://www.logitech.com/n...ards?sort=s4&filter=f1305
De MK520 en K400 komen in de lijst voor met Unifying ontvanger.
Kan iemand bevestigen dat dit werkt?

Bedankt voor het aanbod voor assemblage. Ik heb zelf geen auto, dus voor mij wordt het lastig om met alle onderdelen te gaan slepen. Ik zal een oproep op V&A zetten.

• mar40
Ik ga nu uit van die Corsair behuizing. Daarbij een passende koeler gezocht.
Verder uitgebreid met een ouderwetsche harde schijf. Is dit een goede optie? Ik lees bij de productreviews wel van exemplaren die snel stuk gaan. Maar dat kan bij elk merk wel gebeuren natuurlijk. Ik meen wel dat WD beter staat aangeschreven dan Seagate?!

Tenzij iemand roept dat het niet gaat werken, probeer ik ook maar om de 2 toetsenborden op 1 ontvanger werkend te krijgen.

Ziet iemand nog gekke dingen in mijn lijst of is dit wel bestelwaardig?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 72,95€ 72,95
1WD Green WD30EZRX€ 96,95€ 96,95
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 59,90€ 59,90
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,95€ 30,95
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 28,-€ 28,-
1Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows Wit, PC, Xbox 360€ 54,95€ 54,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,75€ 64,75
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.134,32

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:11
Had ook al gereageerd op je vraag advertentie, zie nu dit artikel. Wat betreft die r9 290, heb net dit weekend een custom cooler op mijn eigen r9 gezet, ding koelt nu geweldig en ik hoor hem helemaal niet meer, zelfs niet als de cooler maximaal draait. Temperatuur kan ik nu zelfs met de meest extreme testen op 55 graden houden (met standaard cooler krijg ik hem tot 95) Zit ik qua totaalprijs toch ruim onder de gtx970.

Heb al jaren verschillende harde schijven gehad en mijn ervaring is dat zolang je er niet mee rondsjouwt gaan ze eigenlijk nooit kapot, samsung/seagate/western, doen het allemaal goed(veelvoudig gebruik in een NAS). Heb zelf nog wel ergens wat schijfjes van terabyte liggen die je voor klein bedrag over kan nemen.

Verder lijkt me 450 watt niet aan de riante kant en is 2x4 voor de toekomst weer een beetje onhandig met uitbreiden. Er is overigens een tooltje van belkin daarmee kun je 1 toetsenbord op 2 pc's aansluiten, heb je dus geen 2 toetsenborden nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Expendable op 20-01-2015 22:36 ]

• mar40
Welke koeler heb je daarvoor gebruikt, Expendable? Als ik 150 euro goedkoper uit kan zijn door voor een R290 te gaan ten opzichte van een GTX970, zonder het nadeel van een stofzuiger geluid dan is dat iets om over na te denken...

450 watt zou misschien aan de krappe kant kunnen zijn als die R290 met custom koeler het gaat worden, dan is vermoedelijk 550 safer. Voor die GTX970 moet het zeker voldoende zijn lijkt me. Mijn wensenlijst wijkt niet veel af van de BBG van januari, waarin dezelfde processor, kaart (de NVIDIA dan) en voeding zitten.

Met 2x4 bedoel je RAM? Het moederbord heeft 4 slots, dan moet het in de toekomst nog uit te breiden zijn toch?

Het plan met de toetsenborden is net andersom: 2 borden om 1 pc te bedienen (1 'volwaardige' naast de pc, en de K400 met touchbad voor bediening vanaf de bank en op de TV, samen met een XBOX controller). Ik zou graag zeker willen weten of dat ook echt lukt met die Unifying ontvanger van Logitech.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1. Eventueel zou je ook kunnen kijken naar een Define Mini, je moet dan echter wel een mATX mainbord nemen. Mooi afgewerkte kast, wel duurder dan een Core2300.
2a. Hoewel het je vraag niet direct beantwoord. Is het misschien een issue van Denon ?
Hier heb ik een hele poos een Radeon 6970 aan een Onkyo versterker gehangen, en vandaar uit beeld weer door naar mijn TV (een TX-P50GT30). Heeft eigenlijk altijd zonder problemen gewerkt.
2b. Geen idee of de HD5770 erg veel anders was dan een HD6970, Maar heb eigenlijk nooit iets vreemds gezien. Is de firmware van je GT30 onlangs nog bijgewerkt ?
3. Ja, een X360 controller werkt perfect (draadloos) op een PC, samen met http://store.steampowered.com/bigpicture/ is een hele mooie combinatie. Games die dit ondersteunen werken direct zonder verdere instellingen of keymappings op je controller. Je zult alleen nog een ontvanger moeten kopen. Truuk is alleen dat je een originele koopt, de chinese namaaks schijnen in sommige gevallen veel problemen te kunnen geven. Met wat zoekwerk, kun je op eBay vaak voor rond de 15 euro wel een 2e handse originele Microsoft ontvanger kopen.

• mar40
Met aanpassingen kom ik hierop uit... bijna zo ver om te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 171,-€ 171,-
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1WD Green WD30EZRX€ 98,49€ 98,49
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.072,81

De CM Silencio lijkt me een mooie kast, komt goed uit de reviews en past waar ik hem neer wil zetten. Er moet wel een Micro-ATX moederbord in. Heb de MSI uitgekozen omdat ik kwaliteit verwacht van dit merk en omdat er een optisch uit op zit. Wanneer het geluid digitaal (via HDMI als ik dit nu wel werkend krijg op mijn receiver, anders via optisch) naar de receiver gaat dan maakt de kwaliteit van de audiochip op het moederbord toch niet uit?
De Tranquillo koeler schijnt te passen in de Silencio.

Zou alles volgens jullie gaan passen? Zijn er nog eventuele tips?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Je kunt beter geen mATX-bord nemen. De achterkant van de GPU komt anders namelijk tegen de RAM-sloten aan, en dat is niet zo handig. Zeker de ASUS met z'n backplate zal hier last van hebben. Een goed alternatief qua moederbord is de Gigabyte G1.Sniper B5. Dan heb je echter wel een kast nodig die full-size ATX aan kan.

Je kunt momenteel beter een R9 290 (of 2) halen dan een GTX970. Nu heb je er namelijk 1 voor €180 of 2 voor €360, dat is dus net zo veel als één GTX970 maar bakken meer performance! Heb je wel een iets krachtiger voeding voor nodig. Hier haal je die dingen: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

En die SSD kan je beter inwisselen voor een Crucial M550 2,5" 256GB. Deze is iets sneller en goedkoper dan de MX100.

[ Voor 10% gewijzigd door Pwuts op 24-01-2015 17:51 ]

¯\_(ツ)_/¯

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Dat je geen mATX bordje mag nemen klopt niet, de meeste bordjes kunnen gewoon een GPU met backplate hebben.
[message]AnthonieVs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:19[/message]:
Bij deze dan, mn eerste build... (voor een vriend)
Ging niet om het uiterlijk het is tevens een dichte kast natuurlijk.

[afbeelding]
[afbeelding]

Toegepaste cablemanagement is puur voor de airflow :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 169,95€ 169,95
1BitFenix Shadow€ 57,95€ 57,95
1Samsung Syncmaster 2333HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 119,-€ 119,-
1Razer Deathadder 2013€ 51,68€ 51,68
1Razer Goliathus Control Edition Small€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Steelseries Siberia V2 USB Frost Blue Illuminated€ 89,99€ 89,99
1TOMTEC Subwoofer en 2 Speakers----
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,04€ 109,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,46
Het past wel, zoals te zien in deze post.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:59
Op dit moment zou ik, totdat er duidelijkheid is, een GTX970 niet overwegen vanwege de problemen met het VRAM wanneer er +- 3.5GB of meer in gebruik is. Voor info, zie bijvoorbeeld Guru3D. Op hett NVidia forum staat een eerste reactie van NVidia (het wordt op dit moment onderzocht).

Daarnaast is voor jouw doeleinden, een 1080p monitor, een R9 290 meer dan genoeg en op dit moment een betere "bang for you buck" keuze. De hierboven genoemde Sapphire kaarten zijn erg goed en stil en voor 180 euro is dat een koopje. Dat is grofweg de helft van de prijs voor 90 of 95% van de performance van een GTX970.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Pwuts

Pwuts

jorisvdelsen schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:52:
Dat je geen mATX bordje mag nemen klopt niet, de meeste bordjes kunnen gewoon een GPU met backplate hebben.

[...]

Het past wel, zoals te zien in deze post.
Het kan, maar zo moet je dus eerst je GPU eruit halen als je iets met je RAM wil doen. Die hendeltjes zitten namelijk tegen de GPU aan dus die kan je niet naar beneden doen dus kan je er geen RAM in of uit doen. :( Aangezien je op een full-size ATX-bord meer ruimte hebt heb je dat probleem dan niet. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Pwuts op 24-01-2015 20:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En het is volgens mij al eens voorgekomen dat iemand die hendeltjes niet naar beneden kon doen.

Het is gewoon behoorlijk onhandig, op 1000 euro zou ik graag die paar extra knaken neerleggen om dat gedoe niet te hebben.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:47:
En het is volgens mij al eens voorgekomen dat iemand die hendeltjes niet naar beneden kon doen.

Het is gewoon behoorlijk onhandig, op 1000 euro zou ik graag die paar extra knaken neerleggen om dat gedoe niet te hebben.
Echter kun je met microATX wel een significant kleinere kast gebruiken.

En gedoe? RAM vervangen doe je niet om de week, en als het dan moet heb je de GPU er toch ook en 20 seconden uit? Paar schroefjes los en de kaart kan eruit...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik vind het toch best veel gedoe als je hendeltje niet netjes op zijn plek wilt. In de Shadow past prima een ATX plank.

• Pwuts

Pwuts

Jup. Met dit budget kan je zelfs de Phanteks Enthoo Pro Window halen. :9~

Ik zie nu trouwens pas dat in dat lijstje 2 toetsenborden staan... Lijkt me een foutje? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Pwuts op 24-01-2015 21:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

• mar40
Ik ben overtuigd dat het een betere bang-for-buck keuze is om voor de R290 te gaan. Dan kan ik over een jaar of 3 een nieuwe kaart halen met ook H265 decoding enz.
Hieronder de aanpassing. Ik zal in de toekomst geen 2e videokaart bijplaatsen. Ik heb hier een berekening gemaakt hoe zwaar de voeding moet zijn: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
Toch maar een upgrade van 450W naar 520W genomen nu (wel van Gold naar Bronze, maar dat maakt vast niet enorm uit). Is dat een goede/nodige keuze?

De MX100 heb ik op advies nu M550 van gemaakt (sneller en goedkoper).

Ik ben gebonden aan een kleine kast, vanwege de ruimte waar de pc moet komen te staan. Daarom nu de keuze voor Micro-ATX. Als alles past dan vind ik het prima, dat het dan lastig is om op een later moment bij het RAM te kunnen komen dat maakt me niet uit. Voor de zekerheid heb ik het geheugen veranderd in low profile, weet niet of het iets uitmaakt, maar voor die 2 euro...

De 2 toetsenborden bestel ik bewust: keyboard + muis naast de pc en de K400 voor in de woonkamer. Deze schijnen op de Logitech Unifying ontvanger gesynced te kunnen worden zodat ik de 2 toetsenborden op 1 pc kan gebruiken. Kan iemand bevestigen dat dit werkt?
Vanuit de woonkamer gebruik ik daarnaast een wireless XBOX controller.

Graag nog jullie laatste tips!
Of advies om het als onderstaand maar te bestellen... :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 171,-€ 171,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X --- REFURBISHED€ 180,00€ 180,00
1WD Green WD30EZRX€ 98,49€ 98,49
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,96

• mar40
Sorry voor het bumpen, maar is bovenstaande bestelwaardig?
Ik vind op The Interwebz meerdere lijstjes met een R290 en Micro-ATX mobo in de CM Silencio 352. Daarom ga ik ervan uit dat het moet passen.

Eensch?! Zal ik bestellen of zit ergens nog iets fout of onhandigs in?
Pagina: 1