Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb een Dlink router (dir-855) en haalde draadloos op mijn werk PC gemiddeld zo'n 35MB met pieken naar 50MB met mijn netwerkadapter TP-Link TL-WN822N. Maar zeg gemiddeld 30Mb. Was eerst zo'n 22 maar door wat tweaken op PC en router heb ik dat kunnen verhogen.

Dacht als ik nu een 5Ghz dongeltje koop dan moet dat theoretisch beter gaan. En ook Qos in de router uitgezet. Staan veel apparaten op en download nog weleens wat. Nu is met die nieuwe adapter (TP-Link TL-WDN3200) op 5Ghz de snelheid boven de 50MB. Maar sneller niet. Alle andere aparaten en PC's staan op de 2.4Ghz aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4070141640.png

Ik wil eigenlijk draadloos (heb geen mogelijkheid voor kabels leggen) mijn maximale snelheid van ziggo halen, 90/9.

Nu zie ik dat er nieuwe routers zijn met AC. Die hebben veel hogere snelheden.

De vraag:
Als ik nu zo'n AC router koop (deze bijvoorbeeld: TP-Link Archer C9) en een AC adapter, ga ik dan die 90 halen, of maakt het niet veel uit. Beetje zonde om spullen te kopen en dan te zien dat het geen tot weinig verschil uitmaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 18-01-2015 22:39 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moet je ontvanger ook ac ondersteunen he ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Hangt af van de plaatsing van de router, het signaal wat je krijgt bij de pc en eventuele obstakels of stoorzenders. Theoretisch, ja met AC moet het lukken. Ik haal hier het ziggo 180/18 abbo.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Fish schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:39:
moet je ontvanger ook ac ondersteunen he ...
Dat gaf ik ook aan in mijn post, dat ik er dan ook een AC ontvangertje bij koop.

Zie trouwens in die routertest dat die Archer C7 (goedkoper) sneller is dan die Archer C9. Of lees ik verkeerd?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Zou je niet eerst eens uitzoeken waarom je niet meer dan 56 Mbit/s haalt?

- Wat is de reported data rate? 72 Mb/s toevallig?
- Hoe is je router ingesteld? Channel width? 20 MHz?

Volgens mij kunnen zowel je adapter als router een data rate van 300 Mb/s halen op 40 MHz 2x2 MIMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.gasoline.nl/wifirates.jpg

Als ik trouwens NU een ziggo speedtest doe zijn dit de resutaten:

PC1 (2.4Ghz) & PC2 (5Ghz) gelijktijdig testen
1: 20 2e keer 21
2: 28 2e keer 27

Losse tests:
1: 37 2e keer 50! (gebruik hier die TP-Link TL-WN822N, dus die heeft goed contact schijnbaar)
2: 48 2e keer 46

Snelheid wappert dus wat, vooral op de 2.4Ghz

[ Voor 79% gewijzigd door MrMarcie op 19-01-2015 11:48 . Reden: Ziggo test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Nou ondertussen de Nighthawk aangeschaft en gaat prima nu. Router was toch de beperkende factor zo te zien. Intern netwerk draadloos loopt ook fijner nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4085800710.png

2e PC op 2.4ghz haalde ik gemiddeld zo'n 24/7 en nu 55/8. En op mijn windows phone zo'n 55/7. Was zo'n 24/5. M.a.w. snelheid is goed verbeterd nu.

Pagina: 1