Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Splinternieuwe zelfbouw PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Saph
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:55
Geachte Tweakers,

Mijn pa en ik hebben samen een pc in elkaar gezet(wij hebben dit allebei 1x eerder gedaan) maar wat we ook doen we krijgen geen beeld, zelfs de BIOS krijgen we niet te zien. Alle onderdelen zijn splinternieuw bij Alternate vandaan. De nieuwe videokaart geeft geen kick, als we de pc starten beginnen de fans niet eens te draaien terwijl de CPU en case fans wel draaien. Hij wordt wel warm. We hebben alle poorten geprobeerd: DVI (1), DVI (2), VGA en HDMI.
Vervolgens een oude kaart er in gestopt, de fan begint te draaien maar er komt geen beeld uit (eveneens alle poorten geprobeerd).
We zijn alle kabels dubbel nagelopen en interne stroom kabels opnieuw geplugged. Ook hebben we twee verschillende schermen geprobeerd.

Oude videokaart om te testen: XFX 1GB D5 X HD6850 BLACK EDITION

De inhoud van de PC:
CPU: AMD FX-8350 4000 AM3+
PSU: Corsair RM550 550W ATX24
RAM: D316GB 1866-9 Vengeance K2 Corsair
Mobo: GIGABYTE GA-970A-UD3P, socket AM3+ (zowel RAM als CPU worden ondersteund, dit wordt specifiek aangegeven.
Graphicshe kaart: GiBy4GB D5 X R9 270X OC R

Alle ideeën zijn welkom.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
Het kan niet aan de BIOS versie liggen, want als ik de CPU support lijst zo bekijk dan heeft jouw FX8350 minimaal F1 nodig - en als ik de lijst zo bekijk dan was dat de allereerste BIOS versie.

Je zou nog een andere voeding kunnen proberen - ook nieuwe voedingen kunnen defect zijn; verder misschien wat foto's maken van hoe het nu ingebouwd zit. Wellicht dat je een PSU kabel vergeten bent? De 8-pins 12V aansluiting bij de CPU aangesloten? Of misschien een stekker verkeerd om aangesloten?

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik heb je al eens eerder gewaarschuwd. Geef constructief advies, of blijf weg.

[ Voor 222% gewijzigd door br00ky op 19-01-2015 11:19 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Saph
De 8-pins 12v is volgens mij inderdaad niet aangesloten, op de voeding is nog een 4+4 CPU slot open. Ga ik vanavond gelijk controleren.

• Saph
Heel stom, maar dat was inderdaad het probleem. De 8-pins CPU voeding kabel was niet aangesloten.
Hij werkt als een zonnetje nu, met dank aan vanaalten. :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
Mooi, graag gedaan! :)
Pagina: 1