Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een BIOS probleem en ik krijg het niet opgelost. Het begon nadat ik mijn C: partitie geformatteerd had toen ik een clean Windows 7 installatie deed. Mijn andere partities op de harde schijf (er zit 1 harde schijf in mijn laptop) zijn nog wel intact. De installatie van Windows lukte prima, en daarna (na de drivers enzo geinstalleerd te hebben) zette ik mijn laptop uit. De volgende dag begon het probleem. Het probleem is dat de BIOS de HDD niet ziet als bootable-windows hdd behalve als ik via een reboot (linux live cd > reboot) de computer weer opnieuw opstart, dan ziet deze de harde schijf als bootable. Dus even in het kort:
-HDD boot niet (en wordt door bios als IDE :0 gezien) als ik de computer vanaf volledige shutdown opstart (dus geen reboot maar cold boot)
-HDD boot wel als ik de computer opnieuw opstart vanuit een Linux Live CD of Windows 7 (en wordt door de BIOS dan gezien als IDE :0 Hitachi-<serienummer>)
-Wat ik te zien krijg als de HDD niet boot is een error dat de Broadcom PXE Lan boot geen OS kan vinden ( Operation system not found) terwijl de LAN helemaal onderaan in de boot lijst staat (HDD>CD>USB>LAN).

Wat ik al heb geprobeerd:
-BIOS opnieuw geflasht.
-Windows opnieuw geinstalleerd
-Windows gerepaired
-Ubuntu geinstalleerd
-Laptop geopend en gekeken of de HDD los zat: dit was niet het geval en voor de zekerheid heb ik hem opnieuw vast gemaakt (de aansluiting zat met een schroefje vast dus kan het eigenlijk niet dat de HDD los gaat).
Ik dacht dat de HDD misschien kapot was, maar aangezien ik via een reboot wel in Windows kan komen (en al mijn bestanden kan zien) is dit niet het geval.

Help :'(
Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen. Mijn laptop is een Acer Aspire 7551G en alle drivers zijn geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door brick5492 op 18-01-2015 20:51 ]