Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Web, e-mail en downloaden. Ik heb nu zo'n Asrock ION kastje daarvoor, en dat heeft me een aantal jaren goed bevallen. Maar nu zijn er wat toepassingen die toch iets te traag reageren, en begint de fan van de CPU-koeler op zijn laatste benen te lopen. Tijd dus voor iets nieuws, met net ietsjes meer power.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal EUR 500, maar minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al onlangs een 1TB 2.5" schijf gekocht, die heb ik dus al. En monitor, toetsenbord en muis zijn nog prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus CPU, mobo, geheugen, behuizing en voeding nodig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het geheel zo stil mogelijk hebben. Bij die kleinere CPUtjes is de processorkoeler vaak klein, waardoor je dan weer een klein lawaaiig fannetje hebt. Deze keer wil ik kijken of ik de CPU passief koel kan houden. De machine staat 24/7 aan, maar is het grootste gedeelte van die tijd idle.
Ik kom, mede op basis van de BBG van januari, en dan wat aangepast op mijn wensen, uit op dit systeem:
Volgens mij zou dit allemaal bij elkaar moeten passen, en de uiteindelijke prijs is ook wel in de richting die mij leuk lijkt. Maar misschien dat er nog iemand een briljante ingeving heeft, of een gouden tip?
(Edit: SSD toegevoegd)
(Edit: Andere SSD geselecteerd)
(Edit: Toch voor een fanned CPU koeler gekozen)
Web, e-mail en downloaden. Ik heb nu zo'n Asrock ION kastje daarvoor, en dat heeft me een aantal jaren goed bevallen. Maar nu zijn er wat toepassingen die toch iets te traag reageren, en begint de fan van de CPU-koeler op zijn laatste benen te lopen. Tijd dus voor iets nieuws, met net ietsjes meer power.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal EUR 500, maar minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al onlangs een 1TB 2.5" schijf gekocht, die heb ik dus al. En monitor, toetsenbord en muis zijn nog prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus CPU, mobo, geheugen, behuizing en voeding nodig.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het geheel zo stil mogelijk hebben. Bij die kleinere CPUtjes is de processorkoeler vaak klein, waardoor je dan weer een klein lawaaiig fannetje hebt. Deze keer wil ik kijken of ik de CPU passief koel kan houden. De machine staat 24/7 aan, maar is het grootste gedeelte van die tijd idle.
Ik kom, mede op basis van de BBG van januari, en dan wat aangepast op mijn wensen, uit op dit systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6500 Boxed | € 85,- | € 85,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Aerocool DS Cube Black Edition Closed | € 76,96 | € 76,96 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 414,76 | |
Volgens mij zou dit allemaal bij elkaar moeten passen, en de uiteindelijke prijs is ook wel in de richting die mij leuk lijkt. Maar misschien dat er nog iemand een briljante ingeving heeft, of een gouden tip?
(Edit: SSD toegevoegd)
(Edit: Andere SSD geselecteerd)
(Edit: Toch voor een fanned CPU koeler gekozen)
[ Voor 6% gewijzigd door fub op 18-01-2015 22:25 ]