Toon posts:

Dell Ultrasharp U2711

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds twee weken heb ik bovenstaande monitor in combinatie met een Radeon HD 5870 videokaart.

Als ik de monitor aanzet en daarna de computer opstart (of andersom) gaat de monitor in 'Energy Save Mode." Het scherm blijft dan zwart, kan niet uitgezet worden of in een andere stand gezet worden. Het enige dat helpt is de computer opnieuw opstarten of de stekker van de monitor eruit trekken.

Nu heb ik op diverse forums gevonden dat dit probleem niet onbekend is. Ik heb de nieuwste drivers voor de monitor en kaart geïnstalleerd en hoopte dat daarmee het probleem is opgelost, maar dat is niet het geval.

Als verbinding gebruik ik de display port van de monitor met uiteraard een display port kabel.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Display adapter 0
Name ATI Radeon HD 5870
Board Manufacturer 0x174B (0xE140)
Codename RV870
Technology 40 nm
Memory size 1024 MB
Memory type GDDR5
PCI device bus 1 (0x1), device 0 (0x0), function 0 (0x0)
Vendor ID 0x1002 (0x174B)
Model ID 0x6898 (0xE140)
Performance Level 0
Core clock 157.0 MHz
Memory clock 500.0 MHz
Performance Level 1
Core clock 600.0 MHz
Memory clock 900.0 MHz
Performance Level 2
Core clock 850.0 MHz
Memory clock 1200.0 MHz

Win32_VideoController AdapterRAM = 0x40000000 (1073741824)
Win32_VideoController DriverVersion = 14.501.1003.1001
Win32_VideoController DriverDate = 11/20/2014

Processor 1 ID = 0
Number of cores 4 (max 8)
Number of threads 4 (max 16)
Name Intel Core i5 3550
Codename Ivy Bridge
Specification Intel(R) Core(TM) i5-3550 CPU @ 3.30GHz
Package (platform ID) Socket 1155 LGA (0x1)
CPUID 6.A.9
Extended CPUID 6.3A
Core Stepping E1/L1
Technology 22 nm
TDP Limit 77.0 Watts
Tjmax 105.0 °C
Core Speed 1596.2 MHz
Multiplier x Bus Speed 16.0 x 99.8 MHz
Stock frequency 3300 MHz
Instructions sets MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, EM64T, VT-x, AES, AVX
L1 Data cache 4 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache 4 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L2 cache 4 x 256 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L3 cache 6 MBytes, 12-way set associative, 64-byte line size
FID/VID Control yes

Turbo Mode supported, enabled
Max non-turbo ratio 33x
Max turbo ratio 37x
Max efficiency ratio 16x
Min Power 60 Watts
O/C bins +4
Ratio 1 core 37x
Ratio 2 cores 37x
Ratio 3 cores 36x
Ratio 4 cores 35x
TSC 3292.9 MHz
APERF 3692.1 MHz
MPERF 3292.7 MHz

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens geprobeerd of het probleem blijft als je gewoon DVI of desnoods HDMI gebruikt (weet niet wat er boor aansluitingen beschikbaar zijn)? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Krijg je wel het menu van de monitor opgestart ? (knopje direct boven de aanknop rechtsonder). Als je daar op klikt als hij in standby staat duurt het even voordat je er nogmaals op kan klikken en je een andere bron kan kiezen (input source).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 19:11 . Reden: Rechtsonder ipv linksonder :X ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, het menu krijg ik wel opgestart, tenminste als ik de computer weer heb opgestart en de monitor weer werkt. ik had er zelf ook aan gedacht om dual dvi te gaan gebruiken. Eerst nog even een kabeltje kopen.

Blijft toch een vreemd fenomeen.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Heb zoiets ook gehad toen ik mijn U2711 op DisplayPort aansloot. Ik zag de bios, maar daarna ging het scherm in Standby en moest ik stekker eruit trekken. Volgens mij heb ik het opgelost door de computer op te starten en pas het scherm aan te zetten op het moment dat je moet inloggen. Daarna geen problemen meer gehad. Het lijkt wel of de Windows drivers het scherm pas herkennen als je het aanzet ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je het toen ook nog via een andere input-source geprobeerd?

• The Fox NL
DVI-D werkte gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 23:19
Ik gebruik de DVI aansluiting en draai Debian en ik heb dit probleem ook. Zeer irritant.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• The Fox NL
Probeer anders eens de displayport kabel erin te steken als je pc is opgestart. Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad en het is opgelost. Het moet dus mogelijk zijn. Probeer ook eens blind in te loggen voordat je de kabel erin steekt.

Verwijderd

Topicstarter
Fox, wat bedoel je met blind inloggen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

FRidh schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:10:
Ik gebruik de DVI aansluiting en draai Debian en ik heb dit probleem ook. Zeer irritant.
Dat komt eerder omdat KMS niet ondersteund wordt door je grafische kaart (vaak Nvidia) en/of omdat KMS niet verder gaat dan 1920x1200.

Heb hier het zelfde met DisplayPort en DVI, blijft mooi zwart tijdens het booten van Linux en ook in de TTY. Pas als Xorg opstart krijg ik netjes beeld. Sluit ik echter een U2413 aan (1920x1200) dan werkt alles ook in de TTY perfect.

www.maartendeboer.net

• The Fox NL
Gewoon, inloggen in Windows zonder dat je scherm aangesloten is. Daarna pas scherm aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Fox, een blinde procedure gedaan: computer opstarten en pas daarna de monitor met de display port aangesloten en tot nu toe gaat het goed. Wie weet.

Trouwens ook een ssd ingebouwd en daar o.a. windows opgezet. Tjonge, dat scheelt, maar dat is weer een ander verhaal.

• The Fox NL
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:59:
Fox, een blinde procedure gedaan: computer opstarten en pas daarna de monitor met de display port aangesloten en tot nu toe gaat het goed. Wie weet.

Trouwens ook een ssd ingebouwd en daar o.a. windows opgezet. Tjonge, dat scheelt, maar dat is weer een ander verhaal.
Mijn ervaring is dat als hij het eenmaal doet, hij het blijft doen.

Verwijderd

Topicstarter
Fingers crossed ..

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, werkt niet. Beeldscherm begint zelfs uit te vallen. Vandaag maar een DVI-D Duallink kabeltje halen.

• The Fox NL
Als je beeldscherm zomaar uitvalt, ligt het dan niet aan het beeldscherm zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een dvi duallink tussen en tot nu toe werkt het perfect. Het beeld zelf is ook veel beter geworden: kleuren zijn beter en het scherm is nu 'rustig', geen lijntjes en trillingen.
Pagina: 1