Watercooling

Pagina: 1
Acties:

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
ik heb (of ga hebben) een FX8350 die ik ga klokken tot 4.7 ongeveer.

Ik zoek een goeie AOI Watercooling set die zowel stil is als goed koelt.

Ik heb zowat gezocht naar de corsais H80i series enzo, maar ik wil wat meer advies van de kenners.

Wat raden jullie mij aan?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Als je behuizing het kan hebben, zou ik kijken voor een 140mm oplossing. Ik heb zelf de Corsair H90 en ben er tevreden over. Stille pomp en de 140mm fan zorgt ervoor dat het geheel behoorlijk stil is. Daarbij wil ik wel zeggen dat een waterkoeler vooral leuk is om te hebben, maar het werkt niet per definitie beter dan luchtkoeling. Voor hetzelfde of minder geld koop je een luchtkoeler die het misschien beter doet (denk aan koelers van Noctua).

• busten
ok...

wat raad je echt aan dan?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Ik heb niet specifiek heel veel verstand van overklokken, maar als ik jou was zou ik voor een pricewatch: Noctua NH-D14 gaan. Een beest van een koeler en mogelijk de beste luchtkoeler die te koop is op dit gebied. En ik denk dat de pomp i.c.m. de fan van een waterkoeler ongeveer even stil is als die Noctua.

Waterkoelers zijn leuk, maar bieden niet echt meerwaarde. En dan heb ik het over de single-fan AIO koelers. Je kunt erover nadenken om zelf een waterkoeler te bouwen. Dan kun je namelijk een betere pomp etc. kiezen. Maar dat kost wel de nodige research.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Noctua NH-D15 is de opvolger (14cm fans) en nog iets beter, scheelt bijna niks met AIO 280rad waterkoelers als de H110.

• busten
Ik denk dat ik problemen ga hebben met mijn RAM.

ik heb 4x4 erin zitten....

dat gaat stevig in de weg zitten niet ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 13:24

BaRF

bijna kerst

Waterkoeling doe je toch niet alleen voor de performance? :P Is toch ook een beetje omdat, waterkoeling!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1