Bekijken van gedownloade films op samsung tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650740

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mezelf geen leek noemen op het gebied van tv's en computers etc. Maar veel verstand heb ik er ook niet van. Zeker de laatste tijd is het allemaal iets te snel gegaan om het allemaal bij te houden, waardoor ik achterloop op dit gebied. Ik heb eigenlijk een soort adviesvraag.

Hiervoor schets ik eerst de huidige situatie:

- Samsung Curved Ultra HD 55 inch tv
- Samsung Smart TV uit 2012 op de slaapkamer
- Samsung soundbar + 3 multiroom speakers (2 bij de tv, 1 los in huis)
- Telfort 3-1 pakket met 30 mb internet
- een mediaspeler waar ik via usb films op zet en via de hdmi op mijn tv afspeel
- Samsung laptop met spotnet om films te downloaden
- 2 samsung telefoons (S4 en S5)

Nu zijn een aantal veranderingen in de planning en nog een aantal dingen die ik wil. Nu ben ik gaan googlen en advies links en rechts gevraagd maar ik kom er niet meer uit.

We zijn inmiddels gewisseld naar UPC pakket met 120 mb internet wat waarschijnlijk volgende week ingaat.

Nu wil ik graag een centrale opslagplaats voor mijn documenten ( foto's, films, documenten etc) dus ik dacht; een nas. Echter was ik in de veronderstelling dat er ook een nas bestond waar een mediaspeler ingebouwd zou zijn, maar volgens de verkoper van de mediamarkt is dit niet het geval en heb ik een losse mediaspeler nodig. Dit zou betekenen dat ik een nieuwe mediaspeler aan moet schaffen, omdat ik er vanaf wil te downloaden op mn laptop, de films vervolgens via usb op de mediaspeler te zetten, de mediaspeler vervolgens weer met een aparte afstandsbediening aan te zetten en de film af te laten spelen.

En nu mijn eigenlijke vraag :

Is er een mogelijkheid waarbij ik films kan downloaden via spotnet, ze op een centrale plek kan zetten en dan op verschillende devices kan afspelen? Of moet ik dan idd een Nas en een mediaspeler aanschaffen ( en zelfs meerdere mediaspelers als ik op meerdere devices zou willen kijken)? Of zie ik nu functies van mijn tv over het hoofd (deze ken ik ook nog lang niet allemaal geloof ik)

Andere mogelijke opties zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15

TommieW

Numa numa.

Als je een NAS hebt welke DLNA ondersteunt, hoef je niet veel extra meer te hebben. Je kan dan met een app op je mobieltje (bijvoorbeeld bubbleUPnP) via DLNA je TV de opdracht geven om de film van de NAS af te spelen.

* Dit gaat er wel van uit dat je TV DLNA (Smamsung noemt het AllShare) ondersteunt.

[ Voor 16% gewijzigd door TommieW op 18-01-2015 18:09 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:59
een synology nas kan sowieso wat je wilt,via nieuwsgroepen downloaden en je kan op alle devices de films afspelen.
Dus ik zou zeker een nas kopen.
Verder zijn e mediaspelers in samsung tv's aardig uitgebreid
Heb je wel de mogelijkheid om dit bedraad te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44
Ondertiteling kan wel een probleem zijn, oudere Samsungs (mijn C750 bijvoorbeeld) ondersteunen geen embedded subs en of losse werken is afhankelijk van de DLNA-server (het werkt iig wel met MiniDLNA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650740

Topicstarter
De tv in de woonkamer is (volgens mij) de nieuwste die er bestaat, met heel veel functies. De TV boven ( ook samsung) was eind 2012 een van de nieuwere tv's, dus ik denk dat ouderdom niet echt een probleem gaat zijn. Allshare zegt me wel iets maar kon ik zo snel nog even niet vinden op mn tv. Wel heb ik een tijdje terug zitten kijken naar verschillende mogelijkheden en toen kon ik volgens mij laptop en telefoon linken (ik kon bijv mijn foto's en filmpjes delen) met mijn tv, maar niet de gedownloade bestanden afspelen.

Bedrading is geen probleem, alle niet-mobiele apparaten staan bij elkaar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 13:40
Qnap heeft wel een nas net hdmi uitgang.
Pagina: 1