opnemen met tv kaart : instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een AMD Athlon 900, met 128MB, GeForce2 MX en een 7200 rpm HD, ohja en mijn tv kaart is een Hauppauge WinTV/Radio.
Ik wil op een zo goed mogelijke kwaliteit opnemen met een goede compressie-codec (DivX het liefst, ik weet niet of er goede alternatieven zijn) zodat ik 3 uur tv kan opnemen. Welke codec moet ik gaan gebruiken en welke instelling moet ik daarbij gebruiken?
Ohja, en welk programma is het best, makkelijkst en stabiels om mee op te nemen?

PS : Ik heb de search gebruikt, maar nergens kwamen er antwoorden op mijn vraag

Verwijderd

Okay, ten eerste: hoeveel ruimte heb je vrij op je HD? Ik bedoel: als je 320x240 wilt opnemen met 44 kHZ, 16 bit, stereo-sound, dan ben je al gauw voor 10 minuten 2 gig kwijt. Dus 3 uur opnemen in die kwaliteit is 36 gig... Als ik jou was, zou ik iets van 10 gig vrijmaken. Vervolgens met VirtualDub gaan rippen (dan kan je in segmenten gaan opnemen, dus zit je niet aan het limiet vast van 2 gig per file) en dan in het HELE HOGE resolutie opnemen.
Vervolgens ga je met VirtualDub de volgende filters:
-smart smoother (crop de randje ervan af)
-resize (precise bicubic)

Gewoon resize in wat je zelf wilt. Dan krijg je een hele goede kwaliteit. Rippen in de resolutie die je uiteindelijk wilt hebben geeft een niet zo mooi resultaat. Als je resizet, dan filter je de ruis zeg maar weg (sommige filters denken dit te kunnen (noise reduction) maar dat lukt niet zo goed).

Vervolgens kies je een goeie data-rate zodat je uiteindelijk de goeie grootte krijgt, ook de audio compressen, kan je best een hoge bitrate voor kiezen, die paar MB zijn toch te verwaarlozen.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 13:29

mno

Op donderdag 14 juni 2001 13:53 schreef Glacier het volgende:
Ohja, en welk programma is het best, makkelijkst en stabiels om mee op te nemen?
Ik vind MyTV goed werken. Die is te vinden op http://www.mytv.free.fr/

Je kan hiermee direct in Divx opnemen mits je die codec hebt geinstalleerd. Kies voor Divx - Low motion. Helaas kan MyTV volgens mij niet direct de audio comprimeren. Als je dat wil doen moet je de opgenomen file nog even door virtualdub heen halen (bij video voor direct stream copy kiezen en bij audio voor mp3 en full processing mode).

Gewoon rösti

Verwijderd

kijk is op deze site wordt uitgelegd hoe je kan opnemen op verschillende manieren:

http://www.vcdhelper.com