Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC crasht zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• Jan Tios
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-11-2021
Mijn pc crasht sinds vandaag regelmatig. Een paar minuten na het opstarten valt hij uit, en start hij daarna weer opnieuw op. Geen BSOD of iets dergelijks.

Mijn pc:
I5 4670k
Gtx 770
8gb ram
1tb
50gb ssd met daarop windows
Windows 7 64bit

Mijn kast en voeding komen uit vorige pc en zijn 6 jaar oud. Het is een coolermaster 700 watt voeding.

Weet iemand hoe ik erachter kom wat het probleem is? Heb de nieuwste nvidia driver en mijn cpu wordt niet te warm, zeker niet na een paar minuten surfen.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 12:16
Ik heb een tijdje gedoe gehad met een pc die uitviel of zelfs weigerde aan te gaan, dus de kans dat het aan je voeding ligt is rijkelijk aanwezig. Ik heb die vervangen, en toen was het probleem opgelost. Die pc is ook al een aantal jaren oud.

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 16:45
Zonder BSOD lijkt het me een problem met de voeding. Goed mogelijk gezien de leeftijd. Bij een kapotte HDD of SSD zou je waarschijnlijk wel een BSOD zien. Zou je misschien van iemand anders een werkende voeding kunnen lenen? Als je die erin zet en het werkt nog steeds niet, ligt het misschien aan de ram.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramellose op 18-01-2015 18:02 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik kan er gruwelijk naast zitten, maar is er niet een optie die je eerst moet veranderen voordat je bsods ziet? Volgens mij is er namelijk ook een optie dat je pc automatisch opnieuw opstart bij een BSOD. Als je die optie dus uitzet kan je lezen wat de error is.

Bij een 6 jaar oude voeding zou dat zeker een verdachte zijn, maar dat hoeft echt niet het geval te zijn. Ik zou iig proberen die om te wisselen, maar het zou zomaar iets anders kunnen zijn.

• Jan Tios
Iemand idee waar ik die optie aan kan zetten? Krijg het zo 123 niet gegoogled

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 21:39
Laatste het zelfde probleem gehad, bleek een probleem te zijn met een kapotte temp sensor op het moederboard waardoor de noordbridge constant 100+ aangaf en de pc dus uitging.
Ik zou dan ook aanraden even alle tempraturen te checken in je bios indien die goed zijn zou het de voeding kunnen zijn.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

TommieW

Numa numa.

Kijk eens voor de zekerheid of het écht geen BSOD's zijn met BlueScreenView. (Google)
Je kan via Google overigens ook vinden hoe je automagisch herstarten uit moet zetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
als je naar configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart en herstart instellingen gaat, en daar het vinkje "computer automatisch opnieuw opstarten" weghaalt, krijg je mogelijk een BSoD te zien bij de volgende crash.

Zo niet, is de kans nog groter geworden dat het inderdaad je voeding is.

• Jan Tios
Ik heb bluescreenviewer gedownload, en als ik het programma opstart staan er 3 dumpfiles. 2 van 20 oktober 2014 en eentje van 19 oktober 2014. Kans is inderdaad groot dat het mijn voeding is dan neem ik aan?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik vermoed ook dat het de voeding is. Deze symptomen heb ik vaker gezien als er veel stof in de voeding zat waardoor deze zijn warmte niet kwijt kon, maar het kan ook zijn dat hij gewoon op is.
medal schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:14:
Ik zou dan ook aanraden even alle tempraturen te checken in je bios
Dat zou ik sowieso ook even controleren.
Pagina: 1