Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opstart problemen van de student

Pagina: 1
Acties:

• gideon89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-10 13:21
Beste Tweakers,

Een vriend van mij had nog een computer staat die ik mocht overnemen, nu heb ik deze binnen maar wil hij niet opstarten. Hij start op tot: http://imgur.com/MA4Dm22 Vanuit hier kan ik niet de Bios in en doet hij verder niks meer. :'(

Ik ben in mijn vorige topic geniaal geholpen door deze community en hoop dat ik hier weer hulp bij kan krijgen. Voor specs van de PC etc zie mijn topic: Help een student met een PC

Alvast bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met een BIOS reset.

• gideon89
zou je mij uit kunnen leggen hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik heb hier geen ervaring mee :(

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
http://dlcdnet.asus.com/p...7P55D/E4977_P7P55D_V2.zip

De beschrijving op pagina 2-25 gaat over het leeghalen van het RTC geheugen, dat is om het bios te resetten. Overigens, als het vermoeden er is dat het om het ram kan gaan, probeer het eens met één reepje en als het probleem blijft, de andere, ook in een ander slot als dat kan.

[ Voor 6% gewijzigd door marcop23 op 18-01-2015 17:24 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dit is natuurlijk iets wat je prima op Google kan vinden, maar vooruit.

Stekker uit het stopcontact of uit de voeding. BIOS batterij uit het moederbord. 3x op de aan/uitknop drukken. BIOS batterij er weer in en stekker weer in het stopcontact.

• gideon89
En als dit niet werkt, een vriend van me zegt dat ik een boot cd erin moet doen. Zou dat kunnen werken?

• PilatuS
  • Niet online
gideon89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:45:
En als dit niet werkt, een vriend van me zegt dat ik een boot cd erin moet doen. Zou dat kunnen werken?
Nee, dat gaat zeker niet werken.

Verder zal je toch wat dingen moeten gaan proberen en wat kennis moeten opdoen. Een topic openen zonder enige kennis en zonder zelf dingen op te zoeken en te proberen heeft totaal geen zin. Prima dat je dingen niet weet, maar misschien is het dan beter om de PC naar een winkel of iemand te brengen die er wel wat mee kan.

• gideon89
Ik denk dat je gelijk hebt, maar als ik hem naar een winkel breng moet ik meestal meer betalen dan ik voor de hele pc heb betaald. Daar heb ik natuurlijk ook niet echt zin in...

• PilatuS
  • Niet online
Ik snap dat je liever niet naar de winkel gaat, maar dan moet je wel wat dingen gaan doen. Begin eens met die BIOS reset om te zien wat dat doet. Doet dat niets probeer dan wat met het RAM geheugen zoals marcop23 aangeeft.

• gideon89
Ok, de SSD was stuk. Vriend van me herinnerde zich dat die wel eens problemen had.. Bedankt voor de hulp! Ik kom nu in de bios en moet dus een nieuwe SSD hebben
Pagina: 1