Raar mailtje Apple?!

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
Beste medetweakers,

Net kreeg ik een mailtje op mijn school mail account en ik vraag me toch wel af wat deze soort spam als doel heeft?
Geachte Wesley (mijn achternaam),

Namens het ontwikkelingsteam Apple Benelux willen we u graag uitnodigen om deel te nemen aan het voor onderzoek om de nieuwe Macbook Pro te kunnen introduceren voor de Europese markt.
Graag nodigen we u uit om deel te nemen in het team dat mee wilt kijken of er eventuele hiaten en verbeter punten zijn betreffende de introductie van de nieuwe Apple Macbook Pro 2015.
Uit de gegevens die wij via de Apple Benelux hebben verkregen bent u geselecteerd.
Apple verwacht dat de nieuwste versie Apple Macbook Pro eind 2015 op de Europees markt komt.
Graag willen wij u vragen of u wilt deelnemen in ons team. We verwachten enig discreties van u kant omdat er nog geen bekendheid is gegeven aan de Europese markt over de nieuwe versie van de Macbook Pro.
Wij hopen dat u wilt meewerken gezien dat wij u beschouwen als ervaringsdeskundige.
Graag horen wij van u of u bereid bent deel te nemen in ons team.
Wilt u uiterlijk voor 22 januari laten weten of u interesse heeft zodat we een afspraak kunnen maken om kennis te maken en verder in te gaan over u rol in ons team. Deze afspraak zal dan plaats vinden in u plaatselijk Apple store in Deventer.

Met Vriendelijke groet,
Mevr M. K. van Dam
Apple Benelux B.V.KvK-nummer: 30063224
Hoofdkantoor: Amsterdam, Leidseplein 29
Er zitten de nodige spelfouten in en het is afkomstig van het e-mail adres: applestoreresearch@gmail.com, daarom weet ik dan het sowieso niet niet van apple is omdat deze nooit vanaf een gmail zouden werken.

Weet iemand wat hier het nut van is? _/-\o_

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Natuurlijk wil jij de nieuwe Apple Macbook Pro 2015! Verwacht echter niet dat je gewoon even naar Deventer moet, voor de afspraak moet je eerst even je creditcard gegevens, wachtwoorden, kopie paspoort, etc. etc. aanleveren. Vervolgens mag je wel een keer naar de apple store wanneer het uit komt.

Waarschijnlijk is het zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Redelijk eenvoudig lijkt mij, eerst kennis maken/ intro mail dan vervolgens via wat "social engineering" meer gegevens buit maken. Om daar dan een slag mee te gaan slaan..

[ Voor 3% gewijzigd door hendrikjan op 18-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij twijfel: mail/bel Apple even op een adres/nummer dat op hun eigen site staat en vraag of ze het kunnen bevestigen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Cheezus schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:45:
Natuurlijk wil jij de nieuwe Apple Macbook Pro 2015! Verwacht echter niet dat je gewoon even naar Deventer moet, voor de afspraak moet je eerst even je creditcard gegevens, wachtwoorden, kopie paspoort, etc. etc. aanleveren. Vervolgens mag je wel een keer naar de apple store wanneer het uit komt.

Waarschijnlijk is het zoiets :P
Maar dan vraag ik me af, want ik woon zelf in Deventer.

Hoe ze,
1: Aan me volledige naam komen
2: Me e-mail weten
3: Weten waar ik woon
4: geïnteresseerd ben in Apple producten

Ik zal morgen sowieso even contact opnemen met Apple, want stel dat er mensen zijn die hierin trappen dan kunnen die nu tenminste van tevoren gewaarschuwd worden.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gmail? Nee, dit email is niet afkomstig van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:08:
Gmail? Nee, dit email is niet afkomstig van Apple.
Precies dat dacht ik dus ook al! Maar dan is iedereen nu gewaarschuwd.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icter-tje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Maar dan vraag ik me af, want ik woon zelf in Deventer.

Hoe ze,
1: Aan me volledige naam komen
2: Me e-mail weten
3: Weten waar ik woon
4: geïnteresseerd ben in Apple producten

Ik zal morgen sowieso even contact opnemen met Apple, want stel dat er mensen zijn die hierin trappen dan kunnen die nu tenminste van tevoren gewaarschuwd worden.
1: staat vast wel ergens in een doorverkochte database
2: idem, of registratie op een site
3: locatie van je IP achterhalen
4: cookies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

icter-tje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:42:
Net kreeg ik een mailtje op mijn school mail account
Geintje/streek van klasgenoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hebben ze een Apple store in Deventer dan?

Volgens mij klopt dat zelfs al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Psycho_Mantis schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:24:
Hebben ze een Apple store in Deventer dan?

Volgens mij klopt dat zelfs al niet...
In Deventer zitten 2 Premium Apple Resellers (aMac en MediaMarkt) maar geen echte Apple Store (was het maar zo'n feest :+)

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft Apple via dit "schaduw-mail-adres" nu publiekelijk gemaakt dat de volgende Apple Store in Deventer zal komen? Woah! Dat is groter nieuws dan dat er in 2015 een nieuwe MacBook op de markt komt...

Kortom: doorsturen naar abuse@apple.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
sypie schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:30:
Heeft Apple via dit "schaduw-mail-adres" nu publiekelijk gemaakt dat de volgende Apple Store in Deventer zal komen? Woah! Dat is groter nieuws dan dat er in 2015 een nieuwe MacBook op de markt komt...

Kortom: doorsturen naar abuse@apple.com.
hahah _/-\o_

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:14
Waarom post je de headers van de e-mail niet even ipv alleen de body? Wel even je eigen naam/adres filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals inmiddels duidelijk is, is het zeer onwaarschijnlijk dat dit van Apple zelf afkomt. Mocht je desondanks bevestiging willen hebben dan kun je het beste direct contact opnemen met Apple. Verder zit er weinig discussiewaarde aan dit topic, en daarom gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.