Internationale gesprekken naar landline/GSM, welke service?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn vrouw belt regelmatig naar familie en vrienden in Hong Kong en China. Tot dusver gebruikten wij de 5€ telefoonkaarten van Lycatel, Eurocity,... Dit werkte de afgelopen 10 jaar prima, paar honderd minuten voor 5€, prima deal.

De laatste maanden echter, werken deze kaarten na één of twee gesprekjes van twee minuutjes niet meer. Niet slechts één keer, maar keer op keer, dus wil ik deze kaarten niet meer gebruiken.

Wil nu dus gewoon via Internet bellen, iets als Skype/Voipbuster. Bellen naar vaste telefoons en GSMs in Hong Kong en China. Hoeft niet gratis te zijn, ik wil best een paar centen of zo per minuut betalen voor een betrouwbare service, een goeie gesprekskwaliteit en vooral, een correct kostenberekening (niet een 5€ kaart die 500 minuten beloofd en na 6 minuten leeg is, dat hoef ik niet meer).

Geen app voor een smartphone of tablet, aangezien we die niet hebben (geen behoefte aan). Gewoon een programma op de laptop. Ik heb nog wel zo'n USB telefoonachtig ding, dat "gewoon" een telefoonbehuizing is met een luidspreker en een microfoon, die ik kan gebruiken.

Ik stel de vraag hier want de diverse websites die ik hiervoor bekijk, o.a. Voipbuster, beloven natuurlijk weer gouden bergen, maar de realiteit ervan kent uiteraard enkel de gebruiker zelf (die ik hier hoop te vinden).

Wat raden jullie me tegenwoordig aan?? Alvast dank!!

[ Voor 8% gewijzigd door demichel op 18-01-2015 15:53 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:03
Freevoipdeal, zie voor ervaringen in voipbuster topic. Als je gratis minuten/dagen op zijn betaal je 1,2 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik gebruik freevoipdeal.com.
Als je geen applicatie op een telefoon wil gebruiken kan het ook via een PC. Of via SIP.
Voor de beste kwaliteit kan je "bel terug" gebruiken op een GSM, of via een lokaal toegangsnummer bellen (afhankelijk van je eigen belbundel).
Kosten: 3 keer niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
RemcoDelft schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:54:
Ik gebruik freevoipdeal.com.
Als je geen applicatie op een telefoon wil gebruiken kan het ook via een PC. Of via SIP.
Voor de beste kwaliteit kan je "bel terug" gebruiken op een GSM, of via een lokaal toegangsnummer bellen (afhankelijk van je eigen belbundel).
Kosten: 3 keer niks!
Aha Exor en Remco, freevoipdel dus. Probeer ik morgen op kantoor eens uit.

Hoeft niet persé 3 keer niks te kosten, wat ik wil is een duidelijke en correcte facturatie waar ik op voorhand zie hoe veel één connectiekost, en één minuut kost, en een correcte afhandeling van de kosten.

Ik heb het ondertussen helemaal gehad met die 5€ Lycatelachtige telefoonkaarten die het laatste jaar of zo totaal onbetrouwbaar beginnen te worden en waarvan belkrediet plots "verdwijnt" na 2 minuten gesprek.

Gewoon via PC is prima, laptop staat toch altijd in de woonkamer of boven in de slaapkamer.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10 00:15
Ik bel thuis ook met freevoipdeal.com, dit is echt een hele goede en goedkope VOIP-provider. Voor 10 euro krijg je 120 'freedays', wat betekend dat je 120 dagen gratis naar China (vast en mobiel) kan bellen. Na 120 dagen gaat dat €0,012 per minuut kosten, wat van de betaalde €10,- afgaat.

Ook voor Nederland is het een goede oplossing. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
demichel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:57:
Hoeft niet persé 3 keer niks te kosten, wat ik wil is een duidelijke en correcte facturatie waar ik op voorhand zie hoe veel één connectiekost, en één minuut kost, en een correcte afhandeling van de kosten.
't Is prepaid, ik heb er twee keer 10 euro ingegooid, en doe daar jaren mee :) Tot nog toe uiterst correct.
(Behalve SMS, die kwam niet aan.)

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 18-01-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
RemcoDelft schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:00:
[...]

't Is prepaid, ik heb er twee keer 10 euro ingegooid, en doe daar jaren mee :) Tot nog toe uiterst correct.
(Behalve SMS, die kwam niet aan.)
Klinkt goed!

Zal dus wel betrouwbaar zijn als je er zo positief over bent? Hoe is de gesprekskwaliteit? Niet plots wegvallen van een gesprek of 25 keer moeten proberen om een connectie te krijgen?

Geen mysterieuze wijzigingen in het belkrediet, zoals die Lycatelkaarten waar het aantal minuten na een gesprekje van 5 minuten naar Hong Kong plots van 300 naar 75 gaat? Zoals ik zei, het hoeft niet gratis te zijn, ik wil best een redelijke prijs per minuut betalen voor betrouwbaarheid; ik heb het helemaal gehad met die onbetrouwbare Lycatel toestanden.

Dank voor de info, Remco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Als je gratis minuten op zijn dan valt het gesprek weg volgens mij aangezien je dan moet betalen per minuut. Toch niet overwegen om een tablet/smartphone te nemen aangezien veel mensen daar Wechat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
Het gesprek valt niet weg hoor. Zeer zelden is de gesprekskwaliteit slecht, het is dan gewoon een kwestie van nog een keer bellen. De facturering is heel duidelijk en staat bijna live op de site van freevoipdeal.com . Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2n00nye.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Exor schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:16:
Als je gratis minuten op zijn dan valt het gesprek weg volgens mij aangezien je dan moet betalen per minuut. Toch niet overwegen om een tablet/smartphone te nemen aangezien veel mensen daar Wechat hebben?
Op termijn misschien wel, maar heb momenteel niet de tijd om me daar in te verdiepen. Wat ik nu wil is op korte termijn een vervangmiddel voor Lycatel e.a. aangezien familie en vrienden in China/HK/Korea zich nogal ongerust maken nu Europa niet zo vrolijk in het nieuws komt de laatste weken en zodat mijn vrouw eens een uurtje met grootmoeder kan bellen zodat ze haar een beetje op haar gemak kan stellen.

Later verdiep ik me wel eens in smartphones/tables, ik zal eindelijk ook eens met mijn tijd mee moeten. 8)
Joas707 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:21:
Het gesprek valt niet weg hoor. Zeer zelden is de gesprekskwaliteit slecht, het is dan gewoon een kwestie van nog een keer bellen. De facturering is heel duidelijk en staat bijna live op de site van freevoipdeal.com . Hier een voorbeeld:
[afbeelding]
Dank voor de info, Joas! Ziet er veelbelovend uit. Wat ik nu vooral wil, is dus die duidelijke facturatie, en dat lijkt wel goed te zitten. Ik probeer het morgen op kantoor uit.

Bel je dan gewoon vanop je PC/laptop met een microfoontje of met een app via je smartphone? Die gesprekken op die facturatie die je toont, zijn toch gesprekken naar landline/GSMs neem ik aan en niet PC naar PC?

[ Voor 32% gewijzigd door demichel op 18-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Joas707 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:21:
[afbeelding]
Uhhh als je meer dan 300 minuten belt binnen 7 dagen dan valt het gesprek weg bij minuut 300. Tenmiste dat was mijn ervaring toen mijn moeder nog naar China/Spanje belde. Nu gebruikt ze gewoon Facetime of wechat om met familie te praten, waardoor het aantal minuten dat ze belt is ingezakt.

Als je via de huistelefoon wilt bellen dan kan je het beste een n300a kopen, waar je dan de sip gegevens instelt. Dan kan je ook gewoon kiesregels instellen, begint nummer met 00 dan bellen via freevoipdeal.
Op jouw mobiel kan je gewoon een programma downloaden die kan bellen door middel van een sip provider. Mjn moeder belde eerst ook door middel van een headset op de computer, echter met een n300a kan je gewoon jouw eigen huistelefoon gebruiken en die op luidsprekerstand zetten. Dan heb je ook meer bewegingsvrijheid.

Als je maar 1 gesprek (ongeacht sip of via de programma) hebt dan betaal je gewoon het normale tarief of gratis indien je nog freedays / minuten hebt. Als je gelijktijdig een ander gesprek hebt dan is het tweede gesprek altijd betaald volgens de reguliere tarieven. Als jij je laat terugbellen op jouw huistelefoon en belt naar een ander, dan betaal je 2x het geldende tarief aangezien freevoipdeal naar jou moet bellen en jouw vriend.

[ Voor 40% gewijzigd door Exor op 18-01-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
demichel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:22:

Bel je dan gewoon vanop je PC/laptop met een microfoontje of met een app via je smartphone? Die gesprekken op die facturatie die je toont, zijn toch gesprekken naar landline/GSMs neem ik aan en niet PC naar PC?
Je kunt op verschillende manier bellen, daarom vind ik FreeVoipDeal/Betamax erg makkelijk. Je kunt bellen via een app op je smartphone, een programma op je PC/notebook, maar je kunt ook bellen via je vaste telefoon(via een 010/020-nummer of via een SIP-adapter/je eigen modem met VoIP mogelijkheid).

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
Exor schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Uhhh als je meer dan 300 minuten belt binnen 7 dagen dan valt het gesprek weg bij minuut 300.
Ow ja, dat staat inderdaad in de algemene voorwaarden, de fair use policy ligt op 300 minuten per week. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar ik bedoelde meer te zeggen dat freevoipdeal er in principe niet elke dag spontaan mee stopt.

Welke vaste telefoonprovider heb je nu? Wij hebben XS4ALL, wat betekend dat je een Fritzbox 7360 als modem krijgt. Hierin kan je de SIP gegevens ingeven en daarna dialing rules instellen, waardoor je gewoon met de normale telefoon kan bellen. Als jouw modem geen eigen VOIP ondersteund, kan je inderdaad de n300a gebruiken zoals Exor aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Net freevoipdeal geactiveerd. Eenvoudig (gebruik het local access number, heb zoiezo toch gratis lokale gesprekken), uitstekende kwaliteit, zeer duidelijke facturatie,...

Geweldige tip was dit, dank aan allen!

[ Voor 14% gewijzigd door demichel op 05-02-2015 20:04 ]

Pagina: 1