• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:54
Hoihoi,

Ik kijk veel films via m'n mediacenter en blu-ray, maar ik ben heel erg gevoelig voor de lage framerate. Zeker bij pans en scrolling dingen is het schokken van het beeld erg storend.

Hier heb ik twee voorbeeldjes van het probleem:
https://www.youtube.com/watch?v=AnuBmVC6qnc
https://www.youtube.com/watch?v=5SSU-s0AUH0

In de bioscoop heb ik er nooit last van. Hoe kan ik dit oplossen? Mijn TV heeft geen intelligent frame creation of iets dergelijks.

Thanks!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Wat voor TV heb je wel? Je weet dat youtube content gewoon ruk is, daar kunnen niet veel truukjes tegen op. En hoe speel je het af?

[ Voor 10% gewijzigd door chaoscontrol op 18-01-2015 15:34 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 15:13

BaRF

bijna kerst

gaat het dan in het geval van je mediacenter in elk geval niet om verkeerd geripte films? Dus bv een 24fps film geript als een 25fps film?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
Beetje weinig info. Maar de Hz op je TV moet hetzelfde staan als de fps van je film. Dus bij een 24fps film moet de tv ook op 24Hz staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik weet niet wat voor tv je hebt of hoe je je video streamt, maar zo beroerd als YT het laat zien kan het eigenlijk niet zijn. Dat is geen normale 24p weergave.

Testing, one, two ...

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:54
Het is ook bij blu-ray. Voor een goed voorbeeld zie de film Elysium, en dan de eerste 10 seconden. Ik zal proberen er een (high framerate) video van te maken om het effect wat ik bedoel te demonstreren.

Ik heb de TV gewoon in 24hz staan, en ik weet zeker dat de blu-ray speler ook goed staat ingesteld.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En je hebt welke tv? Eigenlijk moet je wel een tv met IFC hebben voor perfecte 24p playback ... (niet voor de IFC maar dan zal het een 100(120)Hz tv zijn)

edit: tegenwoordig volstaan de meeste 50Hz al ...

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 19-01-2015 21:00 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Travelan schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:07:
Het is ook bij blu-ray. Voor een goed voorbeeld zie de film Elysium, en dan de eerste 10 seconden. Ik zal proberen er een (high framerate) video van te maken om het effect wat ik bedoel te demonstreren.

Ik heb de TV gewoon in 24hz staan, en ik weet zeker dat de blu-ray speler ook goed staat ingesteld.
Je hoeft je TV niet op 24Hz in te stellen, als je TV het ondersteund dan gaat ie automatisch in de juiste refreshrate staan. Dus bij weergave van een 24p video signaal schakelt je TV vanzelf over en zal dit bij de meeste TV's een veelvoud daarvan zijn (48/72/96/120Hz). Indien je TV een "cinema smooth" instelling heeft dan wordt het pannende beeld vloeiender weergegeven maar dit gaat vaak ten koste van de algehele beeldkwaliteit (is mijn persoonlijke ervaring).

Ik ben het met bovenstaande reactie eens dat je ook even zou kunnen vermelden waarmee je precies je video's bekijkt. De aanwezigheid van een Blu-ray speler is me duidelijk maar wat voor HTPC configuratie en merk/type TV je in het bezit hebt is nog niet duidelijk.

Testing, one, two ...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit herken ik niet, als het goed ingesteld staat ten minste. Mijn tv schakelt automatisch naar 24p en dan ziet het er gewoon prima uit. Ik zou je aanraden om de settings van zowel de tv als de bron na te lopen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
24p op een 50(60)Hz vs100(120)Hz; als je tv geen 24p modus/ ondersteuning biedt iig*:
http://www.rtings.com/info/what-is-the-24p-playback-on-tvs

* net wat reviews doorgespit van hdtvtest en vrijwel elke recente 60Hz doorstaat de 24p test op Samsung na en daar is het vast vergelijkbaar aan de YouTube filmpjes.

[ Voor 77% gewijzigd door apis29 op 19-01-2015 20:58 ]

Pagina: 1