Vervanging voor Geforce 7800 GTX

Pagina: 1
Acties:

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:27
Ik zoek een?
Videokaart. Sinds een tijdje maakt de koeling van mijn Geforce 7800 GTX enorm veel lawaai. Helaas heeft het schoonmaken met een compressor niet het gewenste effect gehad. Het wordt dus tijd voor een nieuwe grafische kaart. Ik wil in de toekomst wel weer wat investeren om mijn systeem te upgraden op alle vlakken, maar voor nu wil ik eigenlijk niet veel dan wat ik had. Dus heel veel eisen heb ik niet aan m'n kaart. Gamen doe ik op dit moment niet, een beetje videobewerking (Pinnacle) af en toe.

Wat is je budget?
Ik wil er eigenlijk niet veel meer dan 50€ aan uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk of type

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem bestaat verder nog uit een Gigabyte GA-EP45-DS3R mobo, Q6600 2400MHz CPU, OCZ Reaper 2x2GB DDR2 SDRAM geheugen.

Iemand advies voor een vervangende videokaart?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Voor €50 kun je beter tweedehands kijken omdat je bij nieuw al gauw €30 meer betaald voor een slechtere kaart.

Wat betreft AMD zou ik minimaal een kaart uit de HD 7000 serie aanraden. Voor €50 kun je al een HD 7770 1GiB GDDR5 krijgen. Let er wel op dat je voeding een stroomkabel voor de videokaart heeft.

Van Nvidia heb ik eerlijk gezegd geen kaas gegeten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Pak er meer één uit.
https://tweakers.net/cate...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

Als je van een 7800GTX komt en beweert niet te gamen geloof ik dat meteen ;)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48
Ander koelblok op die 7800 knutselen en niks upgraden geen optie?

Hallo

• LuuT
Thomg schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:01:

Als je van een 7800GTX komt en beweert niet te gamen geloof ik dat meteen ;)
Dat was een lang en ver verleden ;)

• LuuT
mach2 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:06:
Ander koelblok op die 7800 knutselen en niks upgraden geen optie?
Daar heb ik inderdaad aan gedacht, maar als ik nu zie dat ik voor €27,- bijvoorbeeld de Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 kaart kan krijgen twijfel ik of daar wel zoveel moeite voor moet doen. Daar heb ik namelijk weinig kaas van gegeten, ik heb ook geen idee welk koelelement ik dan zou moeten nemen...?

- Kan iemand me hierin adviseren, misschien is het toch de moeite waard?
- Is de Sapphire Radeon evt een goede kaart als ik niet wil knutselen?

[ Voor 13% gewijzigd door LuuT op 19-01-2015 11:52 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48
Ik heb eens een oude cpu koeler die ik had liggen op een videokaart geknutselt, gewoon met tie wraps vastgezet. Fan erop en klaar. Wat je kan doen is de oude fan eruit slopen en het plastic van de koeler afslopen en daarop een 12cm fan er met tie wraps op vast maken, vervolgens stroom bij je voeding vandaan halen voor de fan.

Dus zeg maar zoiets: http://smg.photobucket.co...edia/asus_4670_1.png.html , alleen dan een normale fan.

[ Voor 15% gewijzigd door mach2 op 19-01-2015 11:56 ]

Hallo

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 13:49

Mijnenveger

Veegt mijnen

pricewatch: Arctic NV Accelero X1

Dit kwam ik tegen in 1 van de reactie's uit een review van deze videokaart. Misschien kan je er dus een nieuwe fan opzetten.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Persoonlijk zou ik niet gaan rommelen met de koeler te vervangen, en voor een low budget nvidia/amd gpu gaan.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 14:48
gewoon een andere fan er op klussen lijkt mij de goedkoopste oplossing http://tweakers.net/categ...piZA83LTawAckyMDIyUamtrAQ

de TS gaat later het systeem upgraden en dan komt er (lijkt me) een nieuwe cpu in die meer gpu power heeft dan een gpu van een paar tientjes...

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Een fannetje met 2 tiewraps erop zetten en dan op de fanheader van je moederbord klikken is de gemakkelijkste en goedkoopste optie. Of je kunt de GPU er helemaal uithalen en overgaan op de intel graphics van je processor.

Voor een videokaart rond de 50 euro zou ik een 2e hands pakken. Iets van een AMD 6850 / 7770 of intel gtx 460/470 zou dan wel moeten kunnen. Rond de 25 euro kun je ook een 4870 van de vraag en aanbod plukken. Let dan alleen even op de aansluitingen van je voeding. Deze zijn al vele malen krachtiger dan wat je er nu in hebt zitten dus voor je huidige toepassingen of zelfs een oudere / weinig veeleisende game zou dan kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Royal-Roy op 20-01-2015 13:32 ]

Pagina: 1