Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Marantz receiver AUX-out aansluiten op een Bluetooth zender

Pagina: 1
Acties:

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31
Hoi allen,

Ik wil het audio signaal van mijn Marantz naar de keuken brengen.
Omdat de kwaliteit daar niet super goed hoeft te zijn zit ik er aan te denken om daar een bluetooth speakertje op de keukenkastjes te leggen. Simpel as that.
Mijn Marantz ondersteund echter geen bleutooth dus ik ben op zoek naar een manier om het audiosignaal op een bluetooth audiotransmitter te krijgen. Er zijn natuurlijk mogelijkheden zat middels een 3,5mm jackplug, maar als ik die in mijn Marantz steek zal deze de speakers in de woonkamer uitschakelen (mute).
Eigenlijk wil ik dus het AUX-out signaal (cinch) van de versterker via bluetooth in de keuken krijgen.
Ik zoek me scheel, maar eindig steeds bij streamen vanaf smartphones en dat zoek ik dus niet ;-)

Iemand een tip ?

Peter

[ Voor 86% gewijzigd door pvkan op 18-01-2015 14:21 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 21:27

Zorian

What the fox?

En over welke Marantz hebben we het? Sommige versies hebben een speciale uitgang voor Bluetooth.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En welke afstand zou je willen overbruggen? Bluetooth is wat dat betreft wat beperkt qua mogelijkheden.

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31
Het gaat hier om een NR1603. De afstand is hoogstens 4 meter (keuken zit aan de andere kant van de muur). Ik heb wel al 2x speakerkabel liggen (gekoppeld aan Zone2) maar de kwaliteit speakers is zeer matig.
Dit komt omdat ik vrij weinig ruimte heb boven de keukenkastjes (gebruik nu vrij platte speakers).

Als je dan hoort wat er tegenwoordig uit zo'n kleine Bose of JBL Bluetooth speaker dendert.....

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Ik zou de Pre Out van de fronts pakken, weet je zeker dat alle signalen door worden gezet. Dat is dus wel in het geval je een RCA naar Bluetooth-adapter hebt.

Tevens wat spelfouten uit de topictitel gehaald.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
RCA naar Bluetooth hoeft natuurlijk niet perse, je kunt ook van RCA > 3,5mm > Bluetooth gaan
Pagina: 1