Toon posts:

alienware m14x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;

Ik heb hier een 2e hands alienware m14x, waar nu een conventionele (7500rpm) hardeschijf in zit.
Nu wil ik er graag een SSD in zetten; zou een van deze passen?
pricewatch: Transcend SSD370 (Premium) 256GB
pricewatch: Crucial M550 2,5" 512GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja

Verwijderd

Topicstarter
zeker?

Verwijderd

Topicstarter
welke adviseer je?
Voor gamen, office, en thuisgebruik

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 14:13 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

Transcend klinkt als een budgetmerk, ik zou bij jouw keuze voor de Crucial gaan. Wellicht een bewuste keuze, maar die is ook gelijk 2x zo groot (en duur).

Verwijderd

Topicstarter
wat is het nadeel van een budgetmerk?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Die Transcend draait op een Silicon Motion SM2246EN controller. Iets meer budget gericht controller met 4 NAND kanalen inplaats van de gewoonlijke 8 in meeste controller.. Maar niet verkeer geen slechte controller en hij levert best goede performance.
Best veel SSD's verschijnen onderhanden met die controller. Zelfs Crucial gaat er een SSD mee maken.

Echt heel erg gerichte budget SSD's kunnen ondanks de beloftes op papier, vaak niet zo goed meekomen en zijn erg onbetrouwbaar. Die transcend heeft op de basis alles wel in orde, dus die is niet zo belabberd in de werkelijkheid.

Aan de andere hand, de pricewatch: Crucial MX100 256GB, met de Marvell controller is wat meer gevestigd merk wat over het algemeen het vertrouwen en voorkeur geniet van velen.
Puur omdat hetzelfde soort recept al jaren lang goed werkt.

Als je dus kijkt op dezelfde capaciteit, geniet de Crucial MX100 dus van wat meer populariteit en gewonnen vertrouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 18-01-2015 14:49 ]

Pagina: 1